.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 11:31:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 2.3] 86' Na benzynie nie wchodzi na obroty:( na gazie ok
PostNapisane: 19.mar.2006 16:10:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2006 14:36:39
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam. Jestem tu nowy i jak zrobię coś nie tak to proszę o litość ;)
Szanuje członków tego forum i ich wypowiedzi więc wezmę sobie do serca ich uwagi.
Mam problem ze swoją nowozakupioną audiczką ( cygaro 2.3 LPG, silnik KU, rocznik 86) : gdy chodzi na benzynie to nie moge obniżyć obrotów śrubą przy kolektorze. Czy jest inny sposób na regulacje wolnych obr.?
Druga sprawa to to, że gdy jest na benzynie nie wkręca się na obroty. Na wolnych chodzi ale po dodaniu gazu jakby spadają obroty i silnik nie chce chodzić, krztusi się niezależnie czy jest zimny czy ciepły. Praca silnika na gazie jest całkowicie normalna tj. wchodzi na wysokie obroty bez problemu. Wolne obroty na LPG obniżyłem zmniejszając ilość dostarczanego gazu na reduktorze ale to nie jest sposób na ciągłą jazdę dlatego też pytam na początku jak wolne obroty obniżyć inaczej niż śrubą przy kol. dolotowym.
Przeglądając forum nie znalazłem nikogo, kto miałby taki silnik jak ja (oznaczenie KU) więc proszę osobę zorientowaną o parę słów na temat co to za seria silnika.
Pozdrawiam serdecznie.

_________________
audi 100 86' 2.2 LPG silnik KU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 16:18:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
jesli chodzi o wchodzenie na obroty na benzynie, a raczej brak tej mozliwosci, to mialem u siebie tak samo, benzyna kapa, LPG ok. Problem tkwił na gumowej podkladce pod filtrem powietrza. Byla tam dziura i zasysalo fałszywe powietrze.

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 16:24:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2005 14:15:30
Posty: 27
Lokalizacja: połczyn zdrój
to link do strony na której znajdziesz swój silnik o dane z nim związane


http://vwforum.pl/silniki/tech1.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 16:27:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Miałem podobną sytuacje i okazał się wadliwy przepływomierz i potencjometr wtrysku

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 17:06:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
wiesz co a jak z pompą paliwa? głośno Ci pracuje może po prostu juz ona nie wydala
po za tym sprawdź dokładnie czy masz jakieś nieszcelności jeśli tak to się ich pozbądź
po trzecie jeżeli miałeś strzał gazu to przepływomierz jest rozwalony i bedą z tym problemy :(

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 18:20:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2006 14:36:39
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Dziękuję za dotychczasowe wypowiedzi.
Obudowa filtra powietrza i okolice wydają sie ok. więc lewego powietrza raczej nie dostaje. Pompa paliwa nie wydaje dziwnych odgłosów, po włączeniu słychać bardzo ciche buczenie ale to chyba normalna jej praca. Jeśli chodzi o nieszczelności na przewodach to gumowa wielozłączka pod przepływomierzem jest sparciała i pewnie nieszczelna. Wymienie ją i dam znać czy pomogło.
Nie rozumiem tylko dlaczego podejrzany jest przepływomierz skoro na LPG śmiga ok. Czy na gazie przepływomierz nie pełni tak ważnej roli na na Pb?
I jeszcze jedno: z linku umieszczonego powyżej przez ANTEKMARCINA (za co mu dziękuję) wynika, że mój silnik (KU) ma pojemność 2226 natomiast Etzold podaje w tabeli że ten silnik to poj. 2.3. Komu wierzyć?

_________________
audi 100 86' 2.2 LPG silnik KU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 18:24:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
2.3 litra to zaokraglenie 2226 cm3 :D
tak sie juz chyba przyjelo, ze jak silnik ma powyzej pelnej granicy, to juz ma wieksza pisana pojemnosc (chyba dobrze to napisalem) :):

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 18:35:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
2.2 ma 2226 cm3
2.3 ma 2309 cm3
w dowodzie rej. powinno dokładnie pisać

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 18:41:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2006 14:36:39
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
w dowodzie jest fantazja i dlatego próbuję dojść prawdy ;)

_________________
audi 100 86' 2.2 LPG silnik KU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 06:58:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
zaokrągla się jak jest np 2251 to wtedy już można wpisać 2.3
natomiast 2226 to ewidentnie 2.2 a 2309 to jak kolega wspomniał 2.3
były jeszce silniki 2144 i było podawane ze to 2.2 niestety tutaj brak jest logiki ale nie wnikam w to

ps w dowodzie można wpisać wszystko bo papier przyjmie wszystko
np audi 90 z 90 roku w automacie a w dowodzie ma QUATTRO ( chyba jak drugie auto zczepi) i było jeszce kilka innych przykładów u mnie ale juz nie chce mi się nawet ich przypominać

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 08:31:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
wymień filtr paliwa przedewszystkim . Miałem z 3 tygodnie temu podobną sytuacje niby filtr wymieniałem nie dawno ale jednak uległ uszkodzeniu czy też zapchaniu nie istotne w każdym razie z jego winy silnik na benzynie nie wkrecal sie na obroty krztusił się przy lekkim naciśnięciu pedału przyspieszenia.Filtr nie koniecznie musi byc nowy ja na sprawdzenie zalozylem jakis inny stary filtr i silnik zaczął poprawnie pracować .

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 15:44:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2006 14:36:39
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Filtr paliwa zmieniłem na nówke i to samo-metalowy filtr pod maską. Zauważyłem, że pod podwoziem przy baku jest jeszcze coś co przypomina filtr paliwa. Może to jest zwalone...?
Przeczyściłem przewody przy trójniku odmy, sam trójnik uszczelniłem silikonem na temperatury bo wyglądał jak sito -nowego zamiennika nie uświadczysz, oryginał 150zeta i jeszcze na zamówienie (2tygodnie)to ja dziękuje. Tak więc wyeliminowałem rzucające się w oczy nieszczelności, przetkałem wężyk który w całości był napełniony mieszanką piasku i smaru (pewnie 20 lat nikt tam nie zaglądał) ale nadal na benzynie nie wchodzi na wyższe obr.
Czy da się taką usterkę zdiagnozować poprzez kody błędów? o ile w aucie z 86roku jest jakieś złącze diagnostyczne...

_________________
audi 100 86' 2.2 LPG silnik KU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 15:46:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2006 14:36:39
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
R@bert czy wystarczyła u ciebie wymiana samego metalowego filtra pod maską?

_________________
audi 100 86' 2.2 LPG silnik KU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 20:06:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
quattros napisał(a):
2.2 ma 2226 cm3
2.3 ma 2309 cm3
w dowodzie rej. powinno dokładnie pisać


Hmm, mam 2,3 NF a w dowodzie stoi 2282 ccm... I tak samo w niemieckim briefie.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 20:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2006 14:36:39
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Z tym nie wchodzeniem na obroty na Pb jest tak że gdy pyrka na wolnych i zrobi się mocną przegazówę (gaz w dechę) to wejdzie na obroty ale przy normalnym dodaniu gazu sie dławi. Może macie jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną? Pozdrawiam

_________________
audi 100 86' 2.2 LPG silnik KU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 21:34:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
u mnie pomogła sama wymiana filtra.Ale jak dokładnie nie chce się wkręcać :po maksymalnym wcisnieciu pedału czy przy stopniowym dodawaniu gazu. Na zimnym i ciepłym silniku to samo ? Wcześnie auto normalnie pracowało ??

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2006 16:18:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2006 14:36:39
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Ten problem mam od samego początku jak kupiłem auto. Przy stopniowym dodawaniu gazu dławi się natomist przy kilkukrotnym mocnym naciskaniu na pedał na maxa wejdzie na wyższe obroty. Na zimnym i ciepłym to samo. Przypomnę że na gazie wkręca się na obroty bez problemu.

_________________
audi 100 86' 2.2 LPG silnik KU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2006 19:46:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
Podczas jazdy jest to samo? Przepływomierz w jakim jest stanie ,ramię wraz z klapą chodzą płynnie ? Ciśnienie paliwa ? Wtryski w jakim stanie ?

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 21:10:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2006 14:36:39
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Podczas jazdy tez są problemy. Praktycznie nie da sie jechac bo sie dławi na benzynie. Kompletnie nie wiem jak sprawdzić przepływomierz. Gdzie on jest i jak go sprawdzić? W ogóle czy jest sens go sprawdzać jeśli na gazie auto chodzi ok.? Czy podczas pracy na gazie on nie ma znaczenia?

_________________
audi 100 86' 2.2 LPG silnik KU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 21:10:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2006 14:36:39
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Podczas jazdy tez są problemy. Praktycznie nie da sie jechac bo sie dławi na benzynie. Kompletnie nie wiem jak sprawdzić przepływomierz. Gdzie on jest i jak go sprawdzić? W ogóle czy jest sens go sprawdzać jeśli na gazie auto chodzi ok.? Czy podczas pracy na gazie on nie ma znaczenia?

_________________
audi 100 86' 2.2 LPG silnik KU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: