.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 08:35:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A6(100) C4 2.8] Sprawa dot. zdjęcia quattro ?
PostNapisane: 20.mar.2006 08:26:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2005 20:57:56
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin
Witam.
Jestem posiadaczem Audi A6(100) C4 2.8v6 quattro 94r. Chciałbym zdjąć quattro po to aby zwiększyć osiągi auta na prostej drodze.
Prosze o jakieś rady dot. jak to zrobić, czy to nie jest poroniony pomysł ?
Na co zwrócić szczególną uwagę. Będę wdzięczny za odpowiedzi.
pozdrawiam Damian.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 09:06:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
poroniony pomysł... :P

C4 2.8 V6 to wielka ciezka krowa nie nadajaca sie na wyscigówke

:peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 09:13:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
po co to chcesz zdejmować?
to i tak nie będzie jeździło jak należy bo jest ciężkie i wielkie
jeżeli chciałbyś totalnie wywalić to byś musiał tylne zawieszenie zmieniać bo jak wypierdzielisz sam wał to Ci da jakieś 30 kilo około a most? on tutaj sjest cieżki
natomiast żeby jego wywalić to byś musiał belke wrzucać tylko po co
nie lepiej jest się zamienić z kimś kto ma ośkę?
albo kupić inne autko np S4 lub 2.3 20V lub S2?
totalnie nie rozumiem Twojej koncepcji
pozdro

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 13:36:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Jeśli komuś zależy na zmniejszeniu masy pojazdu i niewielkim zmniejszenie zużycia paliwa, a nie chce zmieniać samochodu - może odłączyć tylny napęd i usunąć zbędne części.

Latem byłbym zainteresowany taką zmianą, jeżdżąc po błocie lub zimą po śniegu, lodzie - NIGDY.

Rozważanie jest teoretyczne, nie wykonane w praktyce, dotyczy modelu C3 quattro.

Nie rozbierałem jeszcze skrzyni biegów Audi. Analizując (niewyraźne) rysunki ETKi, doszedłem do wniosku, że skrzyni biegów przy takiej operacji nie trzeba wymieniać. Po przejściu przez zębatki odpowiedniego biegu, moment obrotowy trafia na "torsena". "Torsen" przypomina specyficzny mechanizm różnicowy rozdzielający napęd na przód/tył - wychodzi z niego jeden wałek napędzający przedni mechanizm różnicowy i drugi wałek, do tyłu, poza skrzynię, poprzez wał główny napędzający tylny mechanizm różnicowy.

Skrzynię należałoby wyjąć, dostać się do "torsena" i zablokować go tak, żeby obracał "na sztywno" oba wałki przedni/tylny. Teraz można usunąć wał główny, tylny mechanizm różnicowy i półosie do "kulek w przegubach". Pozostaje z tyłu niezależne zawieszenie. Ze skrzyni biegów będzie wystawał obracający się luzem wałek, a zablokowany "torsen" będzie przekazywał cały moment obrotowy na przedni mechanizm różnicowy.

Jeśli była tam blokada mechanizmu różnicowego, to będzie nadal działać. Największy problem, to sposób blokady "torsena" - być może, nie uda się tego zrobić prosto, tak żeby nie uległ nieodwracalnemu uszkodzeniu (np. spawanie zębatek? lub blokady z kształtek stalowych).
Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 14:18:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
:galy: :galy: :galy: :galy: :galy: :galy: :galy: :galy: :galy: :galy: :galy:

Przecież dzisiaj jeszcze nie pierwszy kwiecień :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 07:10:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
to nie lepiej kupić skrzynie od ośki?
i cała operację przeprowadzić dalej jak piszesz??
nadal nie rozumiem takiego postępowania ale ok
jak chcesz odchudzić autko to wywal boczki wyciszenie zbędny balast z bagażnika i inne pierdoły

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 07:14:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
najpierw sobie kup auto z quattro , tak zebym nie musial poprawiac Twoich bledow w pisowni samego wyrazu quattro a pozniej bedziesz wiedzial dlaczego to jest poroniony pomysl ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 07:40:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
C4 z tym silnikiem to stateczna limuzyna zapewniająca nie lada komfort w długich trasach
na 1/4 się nie nadaje
za i tak na swiatłach potrafi sporo autek zostawić z tyłu ( przy manualnej skrzyni i ośce g;) )

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 07:57:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
ja mimo wszystko wolałbym quattro i to jeszcze w c4 z tym silnikiem nie wyrzuciłbym za nic quattro. Coraz więcej aut ma napęd na 4 laczki bo chodzi tutaj o bezpieczeństo a dokładnie przczepność auta na zakrętach. Jazda zimą + napęd quattro też fajna sprawa. Ja bym nawet se du** nie zawracał taką rzeźbą .Ewentualnie jeśli juz nie kupowałbym takiego samochodu. To jest moje zdanie .

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 17:52:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2005 20:57:56
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin
hans napisał(a):
najpierw sobie kup auto z quattro , tak zebym nie musial poprawiac Twoich bledow w pisowni samego wyrazu quattro a pozniej bedziesz wiedzial dlaczego to jest poroniony pomysl ;)


Mam 3 auta z QUTRRO, niech Cie Twoja rozczochrana o to nie boli.
Za literówke sorry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 22:39:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
trzeba czytać ze zrozumieniem... przecież nie chodzi o to żeby polepszyć
osiągi poprzez zmniejszenie wagi auta :diabel:

na prostej drodze quattro jedynie zabiera nam mocy i jezeli nawierzchnia
jest sucha to na odpowiednich oponach takie 2.8 bedzie lepiej chodzić z
napedem naprzód więc nie róbmy z torsena jakiejś relikwii

no a teraz ma ktoś coś do dodania w temacie oprócz pomysłu
przerobienia torsena i zmiany skrzynki?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 23:13:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Czy ja już takiego tematu nie widziałem gdzieś :P ...taaa chyba na streetracing.pl, no i tam też wszyscy myśleli że jest 1 kwietnia. (Grzesiu :peace: )

kurde, dajcie koledze to co chce, przecież to jego autko :)

jak chcesz, rwd czy fwd?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 23:24:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
rs54 napisał(a):
Mam 3 auta z QUTRRO, niech Cie Twoja rozczochrana o to nie boli.
Za literówke sorry.



Ale wyuczalny to ty nie jesteś :/


maciu napisał(a):
na prostej drodze quattro jedynie zabiera nam mocy


No patrz a w Audi tego nie wiedzą i w instrukcji obsługi dla A6 2.8 128kW podaja i dla ośki i dla quattro 9.3 sek do 100 km/h.....
Dla AEL ośka/quattro różnica wynosi 0.1 sekundy....

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2006 00:38:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
addaj auto potrzebującym, a sobie kup bmw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2006 03:31:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
rs54 napisał(a):
Mam 3 auta z QUTRRO, niech Cie Twoja rozczochrana o to nie boli.
Za literówke sorry.


Teraz to sie zastanawiam, czy w ogóle masz choć to jedno....
Kup lepiej - jak już ktoś napisał: BMW. A nie złomuj auta jeśli je masz, bo nie po to produkowane są spawarki, żeby robić z nich lampki nocne.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2006 22:15:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
piotr napisał(a):
rs54 napisał(a):
Mam 3 auta z QUTRRO, niech Cie Twoja rozczochrana o to nie boli.
Za literówke sorry.



Ale wyuczalny to ty nie jesteś :/


maciu napisał(a):
na prostej drodze quattro jedynie zabiera nam mocy


No patrz a w Audi tego nie wiedzą i w instrukcji obsługi dla A6 2.8 128kW podaja i dla ośki i dla quattro 9.3 sek do 100 km/h.....
Dla AEL ośka/quattro różnica wynosi 0.1 sekundy....



piotrek... przecież specjalnie tak napisał :P

a na 100km/h świat się nie kończy i dane producenta i wyniki
drogowe to drugie :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2006 23:07:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Hehehe, ale coś ostatnio sporo prowokacji na forum maciu jest :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2006 23:28:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
o czym my tu mówimy... ludzie specjalnie kupuje Q (nie wspominając juz o tych inżynierach co latami dopracowują ten napęd) żeby jeździć bezpieczniej, a chodzi o oszczętności 0.5 litra i leprze przyspieszenie o 0.1 sekundy?
A jak trafie na deszcz albo troche piachu na drodze to bede flugał ze z Q zrobiłem ośke :<
Po co samochód, rower kupić, mniej pali i napęd na tył ma :/ :|

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: