Witam , ja od dłuższego czasu jeżdzę na syntetyku Petro Canada , typ bodajże Duron XL Synthetic SAE 10W-40
DURON XL, wykonany w technologii syntetycznej jest olejem wykazującym wyjątkową odporność na ekstremalne warunki panujące przy eksploatacji pojazdów zarówno na autostradach jak i w pracach off road. DURON XL ze względu na swą niezawodność, uniwersalność i zdolność dyspersji sadz, co jest wymogiem przy ograniczaniu emisji spalin, ułatwia obsługę mieszanej floty pojazdów na całym świecie. DURON XL może być stosowany do silników zasilanych benzyną, ropą, gazem LPG oraz gazem naturalnym CNG. Olej ten spełnia najwyższe wymagania silników Diesla wg API CI-4, CH-4, CG-4 oraz silników benzynowych SL. Został skonstruowany w oparciu o system opatentowanych dodatków oraz na bazie syntetycznej HT o 99,9% czystości. DURON XL to znakomita ochrona przy zimnych startach w całym zakresie dostępnych lepkości.
podst parametry :
Punkt zapłonu ['C] 237
Lepkość kinematyczna [cSt@40'C] 96,5
Lepkość kinematyczna [cSt@100'C] 14,6
lndex lepkości 158
Temperatura zerwania lepkości [cP@150'C] 4,1
Lepkość zimnego rozruchu [cP@-20'C] 2720 [cP@-25'C] 4943
Pompowalność (lepkość) [cP@'C] 17033@-30
Dzisiaj zmieniałem olej i zalałem 3,8 litra w A4 1,8 20V ADR. Całkowity koszt wraz z wymianą filtra - 100zł
Jest punkt we Wroclawiu który wyłącznie rozlewa oleje PETRO CANADA (wczesniej był dystrybutorem QUAKER STATE'a) - na ulicy Długosza.
Litr syntetyka 10W-40 kosztuje niecale 20zł , a 15W-40 chyba coś koło 15zł.
pozdrawiam