.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 01:26:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B2 90 2.2q] odcięcie obrotów?
PostNapisane: 24.mar.2006 08:46:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Witam.

Kto wie, jaki element odpowiada za wygenerowanie odcięcia (wyłączenia przekaźnika pompy paliwa) w K-jetronic? MOje audi od kiedy je mam, odcina dokładnie przy.... 5000 obrotów, co mnie wpienia niemożliwie... Chciałbym to przestawić w jakieś sensowne rejony, albo wręcz usunąć.

Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 23:45:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
B2 90 Quattro - czyli silnik KV - 2200, 10V. Odcięcie nie jest realizowane przez przekaznik pompy paliwa (co to za pomysl?) a przez "mechanizm" odśrodkowy w palcu rozdzielacza. Przwidłowo działający powinien przy -nie pamietam dokladnie - 6-7 tys rpm^-1min skierować iskrę na blok silnika (obudowe rozdzielacza) zamiast na styk.

Wymien palec na niepopsuty (koszt 20 zł)
Wymien palec na taki z silnika NG - pozbedziesz sie odcięcia w ogole, co zaowocuje wpadnieciem w rezonans sprezyn popychaczy zaworów i roz**baniem rozrządu, albo zniszczeniem popychaczy jesli masz hydrauliczne, za to silniczek bedzie ci sie pięknie kręcił aż za obrotomierz.

a jeszcze zanim to zrobisz - wyreguluj zapłon i rozrząd. Zdziwisz sie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2006 08:55:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
no to jestem zdziwiony ze cos takiego wogole jest. Mnie sie nigdy nie zdazylo zeby odcielo mi zaplon :?:

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2006 09:48:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Panowie, ja naprawdę wiem co piszę i o co pytam, moja wina że nie napisałem precyzyjniej, co nini9ejszym czynię: Kiedy jestem przełączony na gaz - silnik kręci się spokojnie do 7000 i żadne odcięcie nie występuje. Natomiast na paliwie, dokładnie z chwilą osiągnięcia 5000 obrotów/min, następuje odcięcie PALIWA - nie zapłonu. Gaz montowałem sobie sam, więc wiem, że nie zaingerowałem w układ zapłonu w ogóle, a zwłaszcza w taki sposób, który mógł wpłynąć na zmianę jego zachowania w zależności od tego, jakie paliwo jest załączone.

Wracając do mojego problemu - na wszelkie regulacje, modyfikacje mechaniczne silników itp, to ja panowie zapraszam do siebie. A o odcięcie pytam, bo właśnie cholera nie wiem, co nim steruje, a z lenistwa wolę zapytać najpierw na forum, a potem dopiero kopać całą instalację w poszukiwaniu przyczyny. Na zdrowy rozum, z uwagi że wtrysk realizowany jest mechanicznie i odcięcie może polegać tylko na wyłączeniu pompy paliwa, zaś jedynym sygnałem świadczącym o osiągnięciu danych obrotów mogą być impulsy z cewki - układ odcięcia musi być powiązany z obrotomierzem. Tylko teraz trzeba znaleźć przekaźnik, który może być równie dobrze w skrzynce, nad pedałami, jak i w obudowie budzika... Wie ktoś coś?

A tak przy okazji - mierzyliście swoje furki 0-100? U mnie, metodami chałupniczymi (kilkanaście pomiarów i policzona średnia) - na kołach 195x65R14 - ok 10.6 na gazie (dwie zmiany biegu). Na benzynie byłoby duuużo lepiej, gdyby nie to cholerne odcięcie (na III biegu mniej więcej przy 95 :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2006 11:32:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
A tak bardzo prozaicznie, moze pompa paliwa poprostu niewydala...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2006 22:04:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Nie... niezależnie od obciązenia - czy na biegu jałowym, czy pod pełnym obciążeniem - dokładnie 5000 - i zaczyna odcinać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2006 22:18:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
jeśli pompa i filtr paliwa są ok to może coś z prądem...
ja miałem tak przy jakiś 2000 obrotów, że przerywał, i okazało sie ze nagle iskra zaczyna skakać. Proponuje w zupełnej ciemności odpalić furka i zobaczyć czy nie ma dyskoteki pod maską

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 07:04:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Papaj, ja Cię proszę... Przeczytaj wszystko co napisałem, i powiedz, czy to może być wadliwa instalacja WN...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 07:16:53 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz cisnienie paliwa to raz a dwa wywal mikser od gazu i wtedy sprobuj , mozesz se montowac gaz 2 generacji najlepiej jak potrafisz a nie osiagniesz tym nic wiecej poza zamulenie i popsucie auta... reszte zniszczenia dopelni czas i upor wlasciciela w checi zaoszczedzenia jezdzac na tym gazie ;-)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 11:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
hans napisał(a):
sprawdz cisnienie paliwa to raz a dwa wywal mikser od gazu i wtedy sprobuj , mozesz se montowac gaz 2 generacji najlepiej jak potrafisz a nie osiagniesz tym nic wiecej poza zamulenie i popsucie auta... reszte zniszczenia dopelni czas i upor wlasciciela w checi zaoszczedzenia jezdzac na tym gazie ;-)


Hans, zjawisko występowało jeszcze zanim założyłem gaz. I tak jak piszę - niezależnie czy silnik jest obciążony czy nie (a przecież drastycznie zmienia to ilość paliwa i powietrza potrzebną do usyskania tych obrotów) - dokładnie przy 5000 jest odcięcie. Czy ja, do licha, się dopiero urodziłem, żeby nie umieć odróznić odcięcia spowodpowanego przekroczeniem obrotów od usterek układu wtrysku??! Auto jeździ jak trzeba, ma buta, wszystko jest ok. Pod warunkiem że pilnujesz obrotów przyspieszając, jak - mniej więcej - w jakimś osranym dyzlu...

MOże ktoś napisze, jak powinno przyspieszać 90Q B2 2.2 KV?

Aha, co do gazu - nie wiem, ile jeździsz, ale wiem, ile ja. Instalacja jest I generacji, założona "z odzysku", czyli kosztowała mnie tylko tyle co praca przy jej wbudowaniu. Od początku użytkowania - ani jednego strzału w kolektor. Od września 2005 kiedy kupiłem auto, mam najechane ok 40.000 km. I wiem, ile kosztowałoby mnie przejechanie tego dystansu na benzynie, więc nie przekonuj mnie że nie warto gazować auta. Argumentów o przyspieszonym zużyciu silnika z powodu że gaz jest "bardziej suchy" nie przyjmuję :D
A że z wydechu jebie bigosem - trudno, nic za darmo :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 12:06:03 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nawet nie przyszlo mi ido glowy zeby umoralniac madrzejszych od siebie. sam jezdze na gazie i zrobilem juz na nim z jakies 400 tys .... a KV sprzedalem po tym jak wywalilem go z B2 coupe quattro i dopoki nie wywalilem z niej gazu to auto na benzynie zachowywalo sie identycznie jak Twoje .... tez byl efekt odciecia i pojawial sie w okolicy 3000 obr po nagrzaniu . wywalilem gaz to auto zaczelo jedzic jak C4 2.8 quattro ktorym jezdze na codzien

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 13:29:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Ja po założeniu gazu nie zauważyłem specjalnie różnicy na benzynie w porównaniu z czasem sprzed gazu. Inna sprawa że nie mierzyłem. Ale ciekawe, dlaczego miałeś taki objaw. Teoretycznie - bez sensu, hmmm...

Wrócę jednak do pytania - czy istenieje jakiś układ elektryczno-elektroniczny, który odpowiada za odcięcie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 15:41:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
w rubryce "oraniczenie predkosci obrotowej"
-> http://i12.photobucket.com/albums/a201/ ... raz031.jpg

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 21:51:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Taaa.. no i wychodzi że przekaźnik wyłącza "w pozostałych systemach wtryskowych". Ale wychodzi również że w silniku 100 kW (KV znaczy się) jest odcięcie iskry, co na pewno nie występuje w moim przypadku.

Zostaje przekaźnik - pytanie teraz, czy on sam posiada w sobie jakiś układ sprzężony z obrotomierzem, czy jest wysterowywany z zewnątrz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 21:21:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
no sie uparles na przekaźnik z ogranicznikiem - to go znajdz :-) Jak znajdziesz - zapodaj fote :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2006 10:52:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
No stary... A co to innego może być? NIe chcę zestawiać tu wszystkich informacji - zerknij wyżej.

Zreszta - wiem co zrobię - zmostkuję styki prądowe przekaźnika pompy paliwowej na stałe i się karnę - sprawa się wyjaśni co do diagnozy. A potem można mysleć, jak zlikwidować usterkę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2006 13:20:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
napisali ci wyzej - za mala wydajnosc pompy :-) Silniki KV - bo innego 90Q 2,2 R5 10V nie bylo sa sterowane calkowicie mechanicznie / podcisnieniowo!

Wiec ja sie moze nie znam, ale jak ci piec osob mowi ze do twarzy ci z garbem, to zobacz czy aby na pewno nie jestes wielbladem? :-)

Ale masz racje - moze byc cokolwiek. Zrobisz - napiszesz.
Pozdro


Ostatnio edytowano 26.lip.2006 14:14:22 przez scob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2006 13:51:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 134
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Może to Ci pomoże: http://tiny.pl/mvvv (ostatnia odpowiedź w wątku).

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 02:20:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Cytuj:
Cytuj:
I am having a problem diagnosing what could be causing my 4000s Quattro to
cut out at EXACTLY 4800 RPM's. It does it every time hot cold you name it.
After taking it to a Audi/Porsche Specialist that had no ideas about it
after replacing the Module and Coil and cap/rotor/wires. No one seems to be
able to help me with this problem. Any Help is appreciated
Check you have the right fuel pump relay. 321 906 059F for the KV, HY and JT
engines, and for the DZ and MU up to F-220 000. Thereafter 443 907 385G for
the DZ and MU.

I've seen this on some Passat engines. The rpm limiter is in the relay -
a 4-cylinder relay sees the pulses from a 5-cylinder engine and thinks
the engine is turning 20% faster than it really is. So it cuts at
4800rpm thinking it's 6000rpm.


Tak, to może być to - w każdym razie przynajmniej wiem teraz, że limiter jest w samym przekaźniku. MOże w weekend spróbuję się tym pobawić. Dzięki za info, vezirr! :peace:

Scob - nie odbieraj tego jako atak na siebie, ale warto czasem zastanowić się, co się pisze - zerknij sobie, ile róznych odmian silnika wymienia ten koleś. W auto-dacie znajdziesz trzy różne silniki 2.2 R5 też.
I naprawdę - zastanów się - skoro piszę, że punkt odcięcia obrotów jest stały, niezależnie od obciążenia, to chyba jasne, że w grę na pewno nie wchodzi wydajność pompy, nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 19:01:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
scob napisał(a):
no sie uparles na przekaźnik z ogranicznikiem - to go znajdz :-) Jak znajdziesz - zapodaj fote :-)


Ogłaszam wszystkim że znalazłem.
Dokładnie tak, jak pisze ten angol pod linkiem od Vezira - za odcięcie odpowiada przekaźnik pompy paliwowej. Po jego wyjęciu i zmostkowaniu na krótko styku pompy ze stykiem +12V silnik kręci się dowolnie wysoko. TEraz pozostaje wydumać, jak ten osrany układ elektroniczny w przekaźniku zmodyfikować... Przypuszczam, że kwestia leży w pojemności kondensatorów, ale nie chciałbym czegoś sfajczyć - ostatecznie sprawny przekaźnik pompy fajnie mieć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: