.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 01:15:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 TDI] Jak sprawuje się Tiptronik?
PostNapisane: 29.mar.2006 00:25:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Jestem zainteresowany zakupem audi A6 z roku 99-00 z silnikiem 2.5TDI 150KM chciałbym uzyskać informacji jak te autka się sprawują ile taki silnik pali i jak sprawuje się skrzynia Tiptronic czy lepiej kupic manuala???

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 06:35:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Do tiptronica mam tylko jedno zastrzeżenie. Szybki start w wykonaniu TIPTRONICA trwa 1,5s zanim auto ruszy z miejsca. Poprostu nie da sie strzelić ze sprzęgła (dotyczy to też passatów V6TDI które miałem jaki i Audi). Kilka razy bym się władował pod jakieś auto na skrzyżowaniu bo zanim ustrojstwo sobie wysprzęgliło, zanim wrzócił bieg, zanim ruszył to gość już przedemną hamował. Ale jeżeli chodzi o normalną jazdę to jest ekstra.
PS 180konną bączka na śniegu ciężko zakręcić bo przy wyłączonym ESP i tak wysprzęgla.
Ale polecam bo z awaryjnością jest tak, że jak się dba tak sie jeździ.
Jak cenisz sobie wygodę to tylko TIP
Jak lubisz ostro poganiać czasami to MANUAL
Acha i uwierz mi, że różnica pomiędzy 150konnym V6 a 180 konnym V6 quattro zaciera się kiedy ten drugi jest w TIPTRO. Sciągałem z dojczów kilka aut i jestem tego na 100% pewien.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 29.mar.2006 09:12:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
ja takiego mam pali mi przy 90 około 6,5 przy 170 okolo 8,5 w mieście 9 lato zima 10,5 jeżdzi się oki przy zakupie a lepiej po wymień olej w skrzyni biegów ( olej , filtr, uszczelka) około 750 w ASO bardzo ważna rzecz komfort jazdy jeżeli automat jest ok wystarczajacy jak na polkskie drogi- płynie, części nie są drogie przyzwoite ceny, predkość max na razie co jechałem to 220 ale to już chyba kres tego auta. ,polecam z góry komfort jazdy jest na pewno wiekszy niż w bmw 5 :) :diabel:

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 18:28:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Jak pisze Flavioso, fakt że przy wyprzedzaniu zanim zredukuje na niższy bieg to jest zwłoka ale zawsze można zredukować samemu na niższy i wtedy unika się tego efektu. Jak się przyzwczajisz egzekutor30, to już więcej nie będziesz chciał jeżdzić manualem .

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: odp
PostNapisane: 29.mar.2006 19:45:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
KSYSIU A6 napisał(a):
ja takiego mam pali mi przy 90 około 6,5 przy 170 okolo 8,5 w mieście 9 lato zima 10,5 jeżdzi się oki przy zakupie a lepiej po wymień olej w skrzyni biegów ( olej , filtr, uszczelka) około 750 w ASO bardzo ważna rzecz komfort jazdy jeżeli automat jest ok wystarczajacy jak na polkskie drogi- płynie, części nie są drogie przyzwoite ceny, predkość max na razie co jechałem to 220 ale to już chyba kres tego auta. ,polecam z góry komfort jazdy jest na pewno wiekszy niż w bmw 5 :) :diabel:
Krzysiu jak Ty jezdzisz skoro udaje Ci sie uzyskiwac takie spalanie?? Ja mam A4 i lato miasto 12-13 trasa 9-10 literkow i nie chce byc mniej.A w odpowiedzi na kolegi pytanko apropos tiptronica to nie rob czlowieku takiego bledu jak ja i nie kupuj z taka skrzynia!! W porownaniu do manuala to porazka... Szkoda,ze nie chcesz A4 bo z checia bym sie pozbyl tego tipa, wiecej to pali,ma wolniejsze odejscie okolo 2 sek w porownaniu do manuala i kosztem czego sie pytam... Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 29.mar.2006 20:18:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
tak pali mówię ci mój koleś ma takiego samego i pali mu tak samo chyba wszystko jest ok jeżeli chodzi o skrzynie wczesniej miałem b5 1,8 turbo przeszło 210 w manualu to jeżdziło teraz chciałem a6 180 km ale nie trfiłem a tu była okazja ze wszystkim co możliwe to kupiłem a tak w ogóle chciałem automata teraz bo czasami jak jezdze to brakuje mi 3 reki teraz polatam tym potem na pewno 180 w dieslu ale planuje sie zucić na 2,7 turbo zobacze

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 21:55:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Autko ma być dla mojego ojca a on raczej nie jeździ wyczynowo więc drobne straty czasowe przez tipa nie powinny mu przeszkadzac ale zastanowie się czy jednak nie kupić manuala.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2006 22:21:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2006 15:47:32
Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
ASB to przede wszystkim komfort!!! Co do spalania to miasto 10-11 litrów przy srednio dynamicznej jeździe i częstym staniu w korkach a trasa to 7-8 litrów przy prędkościach 150-170km/h.Co do samego tiptronica to praktycznie go nie używam chyba tylko wtedy jak ktoś ze znajomych jest ciekaw zobaczyć "jak to działa".Decydując się na automata przedewszystkim myślałem o wygodzie a na drugim miejscu postawiłem osiągi które też były ważne ale nie najważniejsze i dlatego jest to 2,5 V6 a nie 1,9.Jak na moje potrzeby przyspieszenie jest wystarczające nawet jak na automat.

pozdrawiam i życzę trafnego wyboru

_________________
A4 2,5TDI V6 automat (tiptronic) AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 11:35:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2005 13:15:59
Posty: 222
Lokalizacja: Dolnoślaskie
Auto: A6 C7 2.0 TDI 177 KM
Mam dokładnie taki model.Wczesniej bylem zagorzalym przeciwnikiem automata.Raz sie przejechalem Tiptronikeim i to wystarczylo.Przyspieszenie jest dobre.Poza tym wydaje mi sie ze takie auto w Tiptroniku jak jezdzi sie na automacie to jest trudniej zajechac.Komputer decyduje kiedy optymalnie zmienic bieg, a jak ci sie nie podona to mozesz sam zmienic.Super sprawa.Spalanie zima u mnie to okolo 14 litrow, ale jezdzilem tylko w miescie i na krótkiej trasie gdzie silnik sie nie zagrzal.W długiej trasie mialem 7,2 przy sredniej predkosci 140-150.Wiec chyba niezle.Poza tym auto z tego rocznika bedzie mialo skrzynie 5 biegowa jesli chodzi o Tiptronica, to troche denerwuje bo brakuje 6 biegu powyzej 160 km.Manul pewnie bedzie 6 biegowy..
Pozrd.

_________________
jest : A6 C6 2.0 TDI 2005 r.
było : A6 C5 2,5 V6 TDI Tiptronic 2000 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 14:59:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2006 09:10:58
Posty: 81
Lokalizacja: warszawa
witka, ja mam A6 180KM wlasnie w tiprtonicu. super sprawa. przyspieszenie wystarczajace. przy wyprzedzaniu warto wrzucic na "S" i wtedy juz mamy wyzsze obroty i strzelamy jak z procy - juz nigdy nie wroce do manuala

_________________
Audi A6 2001r. 2.5TDi V6 180KM Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 15:43:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
wojti12 napisał(a):
witka, ja mam A6 180KM wlasnie w tiprtonicu. super sprawa. przyspieszenie wystarczajace. przy wyprzedzaniu warto wrzucic na "S" i wtedy juz mamy wyzsze obroty i strzelamy jak z procy - juz nigdy nie wroce do manuala

Ty chyba juz masz multittronika?? :))))))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 16:29:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
a jak kolegów na tym forum 4 lata temu przekonywalem,z e automat to jest to, to mi zaden nie wierzyl :D

co do opoznionego startu tiptronika - to albo masz cos popsutego, albo jest to kwestia braku wyczucia.

ja jak wbijam pedla gazu do dolu przy starcie to nikt nie ma szans pisknac.
a powiem wiecej - jak mialem eSke z automatem to potafilem nia ruszyc szybciej niz kolega z takima samym autkiem na manualu - tzrba wiedziec JAK - ot wszytsko :)

polecam automata, a tiptronik - to jest automat z opcja samodzielnego zmieniania przelozen - nic innego

co do pogorszenia osiagow - to prawda spalanie w automacie bedzie wyzsze niz w manualu i spadek mocy tez sie pojawia - ale dlatego wlasnie nalezy kupowac mocne automaty :)

no i kolejna sprawa - automat zawsze bedzie dbal zarowno o silnik jak i o reszte ukladu przeniesienia napedu :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 17:49:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Nie rozumiem Was panowie, jak mozecie wychwalac automat nad manuala. Z checia bym oddal swojego Tiptronica za manuala. Majac 2.5TDi jestem objezdzany przez prawie wszystkie 1.9TDI i wiekszosc dwulitrowek benzynowych co nie mialoby miejsca przy manualu i gdzie tu radosc?

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 17:57:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
albo masz cos zepsutego, albo jeszce nie potrafisz wykorzystywac jego mozliwosci

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 18:13:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Ataman70 napisał(a):
a jak kolegów na tym forum 4 lata temu przekonywalem,z e automat to jest to, to mi zaden nie wierzyl :D

co do opoznionego startu tiptronika - to albo masz cos popsutego, albo jest to kwestia braku wyczucia.

ja jak wbijam pedla gazu do dolu przy starcie to nikt nie ma szans pisknac.
a powiem wiecej - jak mialem eSke z automatem to potafilem nia ruszyc szybciej niz kolega z takima samym autkiem na manualu - tzrba wiedziec JAK - ot wszytsko :)

polecam automata, a tiptronik - to jest automat z opcja samodzielnego zmieniania przelozen - nic innego

co do pogorszenia osiagow - to prawda spalanie w automacie bedzie wyzsze niz w manualu i spadek mocy tez sie pojawia - ale dlatego wlasnie nalezy kupowac mocne automaty :)

no i kolejna sprawa - automat zawsze bedzie dbal zarowno o silnik jak i o reszte ukladu przeniesienia napedu :)


w multitroniku nie ma pogorszenia osiagow w porownaniu do manuala-wiec nie musi byc wcale mocny silnik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 18:22:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
multitronika nie mialem, wiec nie wiem
ale wydaje mi sie ze sprzeglo tam zastosowane jest rowniez hydrokinetyczne - jak w automacie - a to na nim jest spadek mocy wlasnie

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 18:28:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
Norbi napisał(a):
Nie rozumiem Was panowie, jak mozecie wychwalac automat nad manuala. Z checia bym oddal swojego Tiptronica za manuala. Majac 2.5TDi jestem objezdzany przez prawie wszystkie 1.9TDI i wiekszosc dwulitrowek benzynowych co nie mialoby miejsca przy manualu i gdzie tu radosc?


moze problem u Ciebie nie lezy w skrzyni, tylko czym innym ?
tiptronic w twoim aucie ma strate do setki 0,8 sek, katalogowo 9,8 ( manual 9.0 ) wiec bez problemu powinienes objechac wszystkie TDI 1.9 90,110, i 130, nie wspominajac o dwulitrowkach, elastycznosc w na 3,4,5 biegu jest taka sama jak jak w manualu, do tego wygoda i komfort nieporownywalny.

mi do automata przydaloby sie tylko jeszcze quattro i bylo by pieknie :)

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 19:09:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
BladyRS napisał(a):
Norbi napisał(a):
Nie rozumiem Was panowie, jak mozecie wychwalac automat nad manuala. Z checia bym oddal swojego Tiptronica za manuala. Majac 2.5TDi jestem objezdzany przez prawie wszystkie 1.9TDI i wiekszosc dwulitrowek benzynowych co nie mialoby miejsca przy manualu i gdzie tu radosc?


moze problem u Ciebie nie lezy w skrzyni, tylko czym innym ?
tiptronic w twoim aucie ma strate do setki 0,8 sek, katalogowo 9,8 ( manual 9.0 ) wiec bez problemu powinienes objechac wszystkie TDI 1.9 90,110, i 130, nie wspominajac o dwulitrowkach, elastycznosc w na 3,4,5 biegu jest taka sama jak jak w manualu, do tego wygoda i komfort nieporownywalny.

mi do automata przydaloby sie tylko jeszcze quattro i bylo by pieknie :)
Niestety katalogowo 10, ale jest tez mozliwosc ze przeplywka juz niedomaga i tu moze lezec odpowiedz, ale prawde mowiac 10 sek to i tak masakra, a nie przyspieszenie...

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 19:37:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Norbi napisał(a):
BladyRS napisał(a):
Norbi napisał(a):
Nie rozumiem Was panowie, jak mozecie wychwalac automat nad manuala. Z checia bym oddal swojego Tiptronica za manuala. Majac 2.5TDi jestem objezdzany przez prawie wszystkie 1.9TDI i wiekszosc dwulitrowek benzynowych co nie mialoby miejsca przy manualu i gdzie tu radosc?


moze problem u Ciebie nie lezy w skrzyni, tylko czym innym ?
tiptronic w twoim aucie ma strate do setki 0,8 sek, katalogowo 9,8 ( manual 9.0 ) wiec bez problemu powinienes objechac wszystkie TDI 1.9 90,110, i 130, nie wspominajac o dwulitrowkach, elastycznosc w na 3,4,5 biegu jest taka sama jak jak w manualu, do tego wygoda i komfort nieporownywalny.

mi do automata przydaloby sie tylko jeszcze quattro i bylo by pieknie :)
Niestety katalogowo 10, ale jest tez mozliwosc ze przeplywka juz niedomaga i tu moze lezec odpowiedz, ale prawde mowiac 10 sek to i tak masakra, a nie przyspieszenie...

ja w A6 1,9TDI Multitronik'u mam 10,7 do setki :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 22:53:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
Rikerxxx napisał(a):
W długiej trasie mialem 7,2 przy sredniej predkosci 140-150.Wiec chyba niezle.


Niezle ? Co prawda mocno watpie w ten wynik, ale to rewelacja ! Srednia ponad 140 oznacza, ze nawet na autostradzie musiales przecietnie trzymac 190-200 km/h. Taki wynik przy tej predkosci to prawie "perpetum mobile".


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: