.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 01:17:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Valvoline 10W60 czemu nie mogę ?
PostNapisane: 29.mar.2006 15:05:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam

Zbliża się wymiana oleju, więc postanowiłem wymienić na Valvoline VR1 10W60 ze względu na to że bardzo lubie przeciągnąć moje 5 cylindrów na czerwoną krechę (do tej pory Mobil S 10W40). Lecz znajomy mówi - nie rób tego bo on niespaełnia norm Audi. Patrze w opis oleju i faktycznie jedyne normy jakie spelnia to norma API-SJ, Ford M2C-153E i GM 6094 M. Nie spełnia normy VW501 01 która jest wymieniona w instrukcji obsługi jako norma oleju dopuszczalnego. Natomiast norma API jest dopuszczona ale tylko w razie braku właściwego oleju. Więc jeśli nie ten to który firmy Valvoline (uparłem się przy tej firmie bo ponoć nie lane w naszym kraju), MaxLive 10W40, Durablend 10W40 a może Durablend MXL 5W40 (co ciekawe w kategorii olejów półsyntetycznych ?). Wszystkie polecane przez firmę do tego silnika (oprócz MaxLiva).

Pozdrawiam

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 17:25:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
ja leje valvoline 10w60 i jestem zadowolny z tego oleju,ten olej trzyma swoje wartosci przy rozgrzanym silniku,wiekszosc moich znajomych leje ten olej(co prawda do turbo) i sa zadowoleni,a normy...podejrzewam ;) ze PB98 ktora tankuje tez raczej normy nie ma :D

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 17:32:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
valvoline 10w60 to półsyntetyk i nie widzę dlaczego niemiałbyś go lać, zamiast dotychczasowego. napewno gorzej nie będzie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 19:36:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
I tak go pewnie zaleje :peace: ale jestem ciekaw dlaczego nie spełnia tych norm ? Przecież to bardzo dobry olej. Co jest z nim nie tak. A może jednak bezpieczniej będzie zalać któryś z pozostałych?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 20:37:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
Ja leje olej o takich samych parametrach czyli 10w60 tyle ze castrola kupowany w Belgii jak dla mnie bomba na wolnych po rozgrzaaniu na zwykłym olejku 10w40 miałem cisnienie 1,3-1,5 teraz na rozgrzanym do czerwoności 1,7-1,9 czyli duzo lepiej nie mówiac o tym ze ten olej tak jak juz zauwazyłes spełnia normy bo niektóre 10w40 nie spełniaja. A poza tym co da sie zauwazyc wycisza silnik deczko.

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 20:45:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Ale jakość tago oleju wg najbardziej wiarygodnej normy API to tylko SJ czyli jest gorszy od Orlen Platinium który ma SL i jest dużo tańszy, jest nawet gorszy od Lotosu :D

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 20:56:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
Ja jakos tak z kilkuletniej praktyki nie mam przekonania do lotosu i nie wleje go chyba nigdy jesli nie zajdzie taka konicznosc do silnika. Kiedys wlałem lotosa o takich samych parametrach do diesla(10w40) a miałem wczesniej albo castrola albo mobila to silnik zaczoł klekotac zrobił sie głosniejszy nie wspomne o tym ze rano jak urachamiałem to popychacze klekotały jak bym miał stado bocianów pod maska. Tak wiec tego lotosa to mozna do malucha lac i to nie był bym do konca pewien tego czy długo pochodzi na tym. To tylko moje zdanie i wrazenia z jazdy na lotosie. pozdro

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 20:59:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
A i jeszcze jedno trzeba zauwazyc, to to ze polskie normy maja duza ale to wielka tolerancje zalezy jak dobra jest znajomosc producenta z odbiorca towaru i z kontrolerem jakosci i ile ze soba juz flaszek wypili. :peace:

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 21:02:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
a ja lałem już Castrol 10W\40, Mobil 10W\40 a teraz zalałem Platinum 10W\40 i wydaje miśię że jest lepszy od wcześniejszych bo pod korkiem oleju nie mam już mazi i ma leprzą norme jakościową no i jest sporo tańszy

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 21:05:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
No nie wiem ja tylko napisałem o tym co ja sądze i co zauwazyłem po wlaniu oleju lotos 10w40 moze ten platinium jest lepszy trudno mi cos powiedzic bo nie jezdziłem na tym. pozdro

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 21:19:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2005 22:17:13
Posty: 105
Lokalizacja: Zduńska Wola
ja wcześniej do 2.2T lałem Castrola i był średni teraz jest Texaco i jest dużo lepiej. Słyszałem też od szpeca o oleju Midland dawny quaker ale lany chyba w finlandii czy gdzieś tam ponoć bomba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 21:23:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
Texaco jest superancki jezdziłem kiedys na ty olejku i złego słowa nie moge powiedziec. Prawda jest taka ze olej oleju nie równy ale kazdy ma swoje za i przeciw. Najlepiej stosowacc olej który zaleca producent i dobrac jkis olej odpowiedni jakosciowo. pozdrowienia

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2006 05:42:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Czyli podsumowując byłoby lepiej nie lać tego Valvoline ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2006 06:48:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Podsumowując. Lej Valvoline jak najbardziej. Moje V6 śmiga na tej oliwie ponad rok, a oszczędzana nie jest. Jestem jak najbardziej zadowolony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 12:41:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Dzis zamówiłem Valvoline (164 zl/4l), jutro odbieram, kupiłem również filtr Knechta :peace: Niewiem czemu to robie bo moja niunia nie zasługuje.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 13:02:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Leo napisał(a):
valvoline 10w60 to półsyntetyk


sure?

10w60 to chyba syntetyki tylko gestrze i dobrze sie zachowują w wysokiej temperaturze. bardzo dobre do turbolotow.

10w40 to zazwyczaj polsyntetyki.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 13:21:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
sure :P Valvoline 10w60 w szarej butelce to półsyntetyk, dopiero ten w czarnej to syntetyk. Nie sugeruj się klasą oleju 10w60 że to syntetyk, bo nie do końca jest to w ten sposób. No bo co byś powiedział o Motulu 20w60 ? minerał ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 13:24:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Leo napisał(a):
sure :P Valvoline 10w60 w szarej butelce to półsyntetyk, dopiero ten w czarnej to syntetyk. Nie sugeruj się klasą oleju 10w60 że to syntetyk, bo nie do końca jest to w ten sposób. No bo co byś powiedział o Motulu 20w60 ? minerał ?


masz racje nie zawsze tak jest. widzialem kiedys minerała 10W40.

Ten motul i tego typu gęstawki to chyba do wozkow ktore mocno sie nagrzewają a olej trzymał "fason", albo do takich gdzie benzyna przedostaje sie do oleju.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 13:34:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dokładnie tak jak mówisz, np. do mojego, który dość mocno temperaturowo pracyuje...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 06:26:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Kupiłem tego Valvoline i mam mieszane uczucia. Mianowicie facet który sprzedawał sam do końca nie wiedział czy to półsyntetyk :/ a na butelce (szara) napisane jest Syntetic Blend (syntetyczna mieszanka ?). Poza tym nigdzie nie jest napisane czy to olej półsyntetyczny czy pełny syntetyk. Kurcze w końcu niewiem czy to lać czy komuś opchnąć ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: