.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 01:12:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0] przyspieszenie (mam LPG)
PostNapisane: 31.mar.2006 06:17:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2005 06:04:48
Posty: 19
Lokalizacja: zamosc
Witam ponownie czy ma ktoś pomysł co można zrobić żeby zwiekszyć przyspieszenie nie chodzi mi o predkość tylko żeby miała lepszego kopa B4 2.0 jednopunkt na gazie z kompem bimgo M. Bede wdzieczny pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 06:19:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
standard = wywal gaz :lol:

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 07:23:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Albo zajrzyj do wątku o BLOSie ale z tym jest więcej dłubania :) Tym nie mniej ja myślę o tym całkiem poważnie mimo braku warunków i zdolności :)

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2006 17:11:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 18:48:11
Posty: 16
Lokalizacja: Ostrołęka
Witam! Chyba najprościej będzie zmienić u gazownika ustawienia kompa gazu na SPORT (są trzy ustawienia: Ekononiczna, Nornalna i Sport). Przyspieszenie powinno być wtedy lepsze. Wada jest taka że będzie więcej palił :!!:

_________________
OOOO B4 ABK '93r Lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2006 20:23:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Trzeba dac jak najszerszy mikser i reduktor musi byc z zapasem mocy. Mialem tak w swojej Audi 80 na jednopunktowym wtrysku i szlo to tak samo na LPG jak i na Pb i spalanie gazu w granicach 9 - 12 L / 100 km.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 06:08:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2005 06:04:48
Posty: 19
Lokalizacja: zamosc
ZiPi napisał(a):
Witam ! Trzeba dac jak najszerszy mikser i reduktor musi byc z zapasem mocy. Mialem tak w swojej Audi 80 na jednopunktowym wtrysku i szlo to tak samo na LPG jak i na Pb i spalanie gazu w granicach 9 - 12 L / 100 km.
Pytanie do Zipiego jali założyłeś mikser i reduktor ja mam mikser 34 i reduktor lovato 100 . Drugie pytanie ile pali na ustawieniu sport pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 06:38:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2005 09:35:44
Posty: 74
Lokalizacja: Sochaczew
Z ustawieniem SPORT wcale nie jest do końca tak, że więcej pali - u mnie jest akurat odwrotnie - im bardziej ekonomiczny tryb tym więcej gazu chla. W ustawieniach gazu jest też istotny parametr ZAKRES REGULACJI - są trzy ustawienia - krótka, normalna i długa. Teoretycznie ustawia się to w zależności od odległości miksera, przepustnicy i reduktora, ale akurat w moim przypadku regulacja jest ustawiona w pozycji 'długa', ze względu na dużą pojemność silnika (2,6l). Możesz też pobawić się krokami na silniczku krokowym - im więcej kroków tym więcej gazu, a co za tym idzie - lepsze przyspieszenie. Jeśli jednak będzie to wina jednego z czynników opisanych niżej, wtedy nie ma znaczenia jak ustawisz komputer od gazu - jedynie zmienią się parametry spalania - będzie palić więcej albo mniej - zależnie jak ustawisz, natomiast 'buta' nie dostanie za grosz.

Co do przyspieszenia - mam dokładnie taki sam problem - opisałem go w innym wątku. Pojawiło się kilka koncepcji: 1. wina rozrządu - w moim przypadku odpada, sprawdzone wczoraj, 2. zapłon - tego jeszcze nie sprawdzałem - może być opóźniony (z jakiego powodu - cholera wie), 3. katalizator - w zasadzie - jak u mnie - najbardziej prawdopodobna opcja - katalizator umiera, albo się wykruszył wkład i jest zapchany układ wydechowy. Moja bryka na początku śmigała fajnie - na benzynie do setki było 9,2s - 9,4s, a na gazie poniżej 11s. Teraz na benzynie i na gazie jest prawie 15s! Horror...

Walczę dalej ;)

_________________
od VII.07 - Kia Cee'd 1.6 CRDI

VIII.05 - VI.07 - A80 B4 '93 Avant
2.6 V6 :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 06:51:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nie ma sensu do ABT zakladac BLOSa....to dobrze chodzi na normalnym mikserku....tak samo jak na Pb....zreszta, ciezko byloby tego blosa tam wpakowac chyba :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 07:21:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
jak to nie ma sensu ja załozyłem kumplowi blosa do abt są zdjecia w wątku o blosie i spalanie spadło do 14 z 20 liter gaz w podłodze i jak chodzi tak jak na bp

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 07:47:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
kuki23 napisał(a):
jak to nie ma sensu ja załozyłem kumplowi blosa do abt są zdjecia w wątku o blosie i spalanie spadło do 14 z 20 liter gaz w podłodze i jak chodzi tak jak na bp


A jak myslisz czemu ? Bo mial beznadziejny misker, pewnie nie mial kompa i dlatego palilo mu 20. Zapewniam Was, ze da sie zrobic dobrze smigajace ABT na zwyklym mikserku i BLOS jest niepotrzebnym kosztem. Zapytajcie UFOtm, on ma taka instalke jak ja w ABT i dobrze smiga. Kiedys, zanim zalozyl gaz (ja juz mialem) scigalismy sie na zlocie w bydzi i go zlotalem (jechalismy oboje na Pb, ale ja mialem zwezke w dolocie i instalacje cyklonu w bagazniku)....

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 10:38:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Zuru ale jeśli masz wybór -koszty ulepszenia instalacji z mikserem albo koszty założenia blosa który nie potrzebuje komputera ani nawet sprawnej sondy lambda, to czemu nie?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 10:56:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nie no ok, jesli ktos ma bezkompowa instalke to tak czy siak powinien ja unowoczesnic bo na takim czyms to tylko poldasy dobrze smigaja :) Ale generalnie sklanialbym sie bardziej w kierunku dobrego kompa ze standardowym mikserem, niz samego BLOSa bez sterowania elektronicznego. W tym pierwszym przypadku jestem pewny ze motor nie ucierpi z powodu zbyt ubogiej mieszanki no i regulacje w zasadzie sa wymagane bardzo sporadycznie.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 14:09:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2005 06:04:48
Posty: 19
Lokalizacja: zamosc
zuru napisał(a):
Nie no ok, jesli ktos ma bezkompowa instalke to tak czy siak powinien ja unowoczesnic bo na takim czyms to tylko poldasy dobrze smigaja :) Ale generalnie sklanialbym sie bardziej w kierunku dobrego kompa ze standardowym mikserem, niz samego BLOSa bez sterowania elektronicznego. W tym pierwszym przypadku jestem pewny ze motor nie ucierpi z powodu zbyt ubogiej mieszanki no i regulacje w zasadzie sa wymagane bardzo sporadycznie.
Słuchajcie ustawiłem kompa gazu na sport przyspieszyłem zapłon o trzy stopnie wywaliłem katalizator założyłem strumienice jest już spora rużnica tak może zostać 2.8l z tego nie zrobie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 17:56:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
maniek69s napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Witam ! Trzeba dac jak najszerszy mikser i reduktor musi byc z zapasem mocy. Mialem tak w swojej Audi 80 na jednopunktowym wtrysku i szlo to tak samo na LPG jak i na Pb i spalanie gazu w granicach 9 - 12 L / 100 km.
Pytanie do Zipiego jali założyłeś mikser i reduktor ja mam mikser 34 i reduktor lovato 100 . Drugie pytanie ile pali na ustawieniu sport pozdrawiam
Chyba sie spoznilem :P mialem mikser albo 34 albo 36 juz nie pamietam, w kazdym razie najszerszy jaki jest dostepny, a reduktor zwykly Lovato - wyrabia do 120 KM, wiec mial zapas.
Ciesze sie ze problem sie rozwiazal ! Pewnie winny byl katalizator, one przy LPG czesto padaja.
Na sportowym ustawieniu nie spali Ci wiecej, jak normalnie bedziesz jezdzil.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 18:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
Spider
PostWysłany: 06.Kwi.2006 05:38:33 Temat postu:
Z ustawieniem SPORT wcale nie jest do końca tak, że więcej pali - u mnie jest akurat odwrotnie - im bardziej ekonomiczny tryb tym więcej gazu chla. W ustawieniach gazu jest też istotny parametr ZAKRES REGULACJI - są trzy ustawienia - krótka, normalna i długa. Teoretycznie ustawia się to w zależności od odległości miksera, przepustnicy i reduktora, ale akurat w moim przypadku regulacja jest ustawiona w pozycji 'długa', ze względu na dużą pojemność silnika (2,6l). Możesz też pobawić się krokami na silniczku krokowym - im więcej kroków tym więcej gazu, a co za tym idzie - lepsze przyspieszenie. Jeśli jednak będzie to wina jednego z czynników opisanych niżej, wtedy nie ma znaczenia jak ustawisz komputer od gazu - jedynie zmienią się parametry spalania - będzie palić więcej albo mniej - zależnie jak ustawisz, natomiast 'buta' nie dostanie za grosz.

Spider trochę pokręciłeś :( . Co do tych ustawień to nie wiem jakiego Masz kompa, w bingo nie ma czegoś takiego jak "zakres regulacji". Myślę, że to jest dokładnie to samo co "preferowany typ jazdy", o którym wspomniał Zipi. I nie ma nic wspólnego z pojemnością dolotu, czy odległością mikser-parownik. Natomiast jest to ustawienie kompa LPG do tego, żeby szybciej lub wolniej (mówiąc ogólnie i obrazowo) sterował krokowcem od gazu. Dokładnie takie same efekty można osiągnąć przez ustawienia zaawansowane silnika krokowego, o których wspomniałeś, ale ... z doświadczenia wiem, że prawidłowe ustawienie tych parametrów bez hamowni to w zasadzie syzyfowa praca. Nie twierdzę, że się nie da, ale można tym więcej popsuć niż poprawić. Wcale nie jest tak, że im więcej kroków tym lepiej, bo w pewnym momencie dochodzi do zalewania silnika gazem i łapiesz muła, a tą granicę jest bardzo trudno wyłapać. Generalnie instalkę należy wyregulować tak jak Pan Bóg przykazał i ewentualnie ustawić tryb sportowy. Jeśli to nie pomoże to pozostają dwa wyjścia, oba już opisane przez Kolegów wyżej. Osobiście też uważam, że ABT wcale tak dużo nie traci na mikserze, jak inne niunie. Jak to już ktoś w wątku o ABT napisał prawdopodobnie dlatego, że można tam wsadzić mikser znacznie szerszy niż w innych silnikach, przez co nie ma aż takiego zdławienia przelotu i tym samym spadek osiągów tak nie dokucza.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 20:02:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2005 06:04:48
Posty: 19
Lokalizacja: zamosc
Danek napisał(a):
Cytuj:
Spider
PostWysłany: 06.Kwi.2006 05:38:33 Temat postu:
Z ustawieniem SPORT wcale nie jest do końca tak, że więcej pali - u mnie jest akurat odwrotnie - im bardziej ekonomiczny tryb tym więcej gazu chla. W ustawieniach gazu jest też istotny parametr ZAKRES REGULACJI - są trzy ustawienia - krótka, normalna i długa. Teoretycznie ustawia się to w zależności od odległości miksera, przepustnicy i reduktora, ale akurat w moim przypadku regulacja jest ustawiona w pozycji 'długa', ze względu na dużą pojemność silnika (2,6l). Możesz też pobawić się krokami na silniczku krokowym - im więcej kroków tym więcej gazu, a co za tym idzie - lepsze przyspieszenie. Jeśli jednak będzie to wina jednego z czynników opisanych niżej, wtedy nie ma znaczenia jak ustawisz komputer od gazu - jedynie zmienią się parametry spalania - będzie palić więcej albo mniej - zależnie jak ustawisz, natomiast 'buta' nie dostanie za grosz.

Spider trochę pokręciłeś :( . Co do tych ustawień to nie wiem jakiego Masz kompa, w bingo nie ma czegoś takiego jak "zakres regulacji". Myślę, że to jest dokładnie to samo co "preferowany typ jazdy", o którym wspomniał Zipi. I nie ma nic wspólnego z pojemnością dolotu, czy odległością mikser-parownik. Natomiast jest to ustawienie kompa LPG do tego, żeby szybciej lub wolniej (mówiąc ogólnie i obrazowo) sterował krokowcem od gazu. Dokładnie takie same efekty można osiągnąć przez ustawienia zaawansowane silnika krokowego, o których wspomniałeś, ale ... z doświadczenia wiem, że prawidłowe ustawienie tych parametrów bez hamowni to w zasadzie syzyfowa praca. Nie twierdzę, że się nie da, ale można tym więcej popsuć niż poprawić. Wcale nie jest tak, że im więcej kroków tym lepiej, bo w pewnym momencie dochodzi do zalewania silnika gazem i łapiesz muła, a tą granicę jest bardzo trudno wyłapać. Generalnie instalkę należy wyregulować tak jak Pan Bóg przykazał i ewentualnie ustawić tryb sportowy. Jeśli to nie pomoże to pozostają dwa wyjścia, oba już opisane przez Kolegów wyżej. Osobiście też uważam, że ABT wcale tak dużo nie traci na mikserze, jak inne niunie. Jak to już ktoś w wątku o ABT napisał prawdopodobnie dlatego, że można tam wsadzić mikser znacznie szerszy niż w innych silnikach, przez co nie ma aż takiego zdławienia przelotu i tym samym spadek osiągów tak nie dokucza.
Danek pytanie do ciebie gazowcy mówili mi że jak założe wiekszy mikser od 34 to bedzie problem z zasysaniem gazu raz miałem 36 to było ciężko wyregulować ogulnie była kicha co ty na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 20:44:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
to masz do dupy gazowników ja zmieniłem mikser z 32 na 38 :diabel: fotostrory w wątku o blosie na 13 stronie. Auto teraz wkręca się aż miło :peace:
Nie ma żadnej dziury ciągnie od samego dołu i spadło spalanie :!!: gdzieś z 1.5 litra.

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 21:19:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
No wlasnie ! Akurat w ABT i w moim bylym PM w jednopunktowym wtrysku ( pewnie we wszystkich jednopunktowcach Boscha ) jest wtryskiwacz centralninie nad mikserem, i daje on dodatkowa zwezke i dzieki niemu mozna zwiekszyc srednice miksera, bez utraty podcisnienia w dolocie. W przypadku innych silnikow moze byc z tym problem. Wtedy trzeba wydajniejszego reduktora aby zrownowazyc utrate podcisnienia. Co wazniejsze, przy szerokim mikserze istnieje wieksze ryzyko zubozenia mieszanki i strzalow w kolektor ssacy, dlatego tak wazny jest reduktor z zapasem mocy. To tyczy sie rowniez blosa.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 06:33:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Mam problemy z reduktorem (Zavoli -na zimnym silniku w ogóle nie chciał przechodzić na gaz) gazownik wstawił mi na próbę jakiś AG-Technika czy coś takiego niby polski ale z napisami Tomasetto z knaklejką 100hp. Problemy ustąpiły czyli przyczyna zlokalizowana tylko zastanawiam się czy gdybym miał sobie taki wstawić na stałe czy jednak nie będzie za słaby?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 11:41:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Maniek69s Zipi i Radekmc już Ci odpowiedzieli :) Ja u siebie mam 36mm i reduktor Tomasetto 100HP i nie mam najmniejszych problemów :). Myślę nawet nad zmianą miksera na większy (38mm) bo widzę, że mam jeszcze zapas podciśnienia (PWA attuatora mam na 55, a wystarczy jak będzie ok.80).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: