.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 01:18:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 PM] Gdy zimny, obroty spadają zbyt nisko
PostNapisane: 03.kwi.2006 11:47:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
Witam.
Od pewnego czasu mam mały problem z autkiem. Odpala OK i jak jest ciepły też jest OK ale przy zimnym silniku obroty spadają zbyt nisko. Zamiast trzymać się w okolicy 1000 obr/min spada do 500-600 i po pewnym czasie bardzo powoli podnosi się do normy. Czasami obroty spadaja tak nisko że silnik prawie gaśnie. Wszystko dziej się na zimnym silniku gdy podjadę np. do świateł lub zatrzymam się. Wymieniłem podstawę wtrysku, kopułkę i palec rozdzielacza ale nic to nie pomogło. Może ktoś miał podobne objawy... :?:

P.S. Dodamm, iż na gazie jest OK. Fakt że gaz przełącza się dopiero jak silnik trochę się zagrzeje, ale ogólnie na gazie obroty ustalaja się na 950-1000 obr/min bez problemu.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 12:12:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Może to być wina czujnika temp. silnika. Sprawdź jeszcze układ zapłonowy i czy wszystkie rurki i przewody są dobrze usadzone na wtrysku.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 13:17:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
quattros masz na mysli czujnik temp. cieczy chłodzącej czy jakiś inny. Gdzie go szukać? Błyskami lub testerem zdiagnozuje mi uszkodzenie tego czujnika?

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 22:23:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Jest trzy czujniki temp.
1.do wskaźnika
2.do wentylatora(w chłodnicy)
3.czujnik temp. silnika(dwu pinowy, przy głowicy)-on może być walniety, koszt około 20-40zł

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 05:54:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2006 05:59:21
Posty: 11
Lokalizacja: Łuków
Witaj "miszello" , ja mam tai sam problem na pełnym wtrysku ke-jetronik. Czujnik wymieniłem ale nic nie pomogło, objawy są nadal, ale mam jeszcze jedną wadę - nie wiem czemu co chwilę rzuca mi silnikiem. Na zimnym trochę mniej bo ma wyższe obroty ale po 2 minutach jak spadną obroty to wtedy jest gorzej. Za szybko zchodzi z obrotów ajk jest zimny.
miszello jak uda ci się coś znaleść to daj znać.
marccos29@interia.pl

_________________
AUDI B3 1.8 S (JN) 1990 KE-JETRONIC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: 00525 błąd VAG
PostNapisane: 04.kwi.2006 05:58:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
Ja mam dwa czujniki cieczy chłodzącej w króćcu przy głowicy. Jeden do wskaźnika, drugi do ECU. Niby sprawdzałem je omomierzem i porównywałem z wykresami temp/rezyst i są OK.
Wczoraj podłączałem VAG-a i pokazał mi błędy 00515 (czujnik Halla) i 00525 (O2 czujnik – niskie napięcie – G39). Jeśli chodzi o czujnik Halla to podobno ten błąd pokazuje zawsze na wyłączonym silniku. Jesli chodzi o drugi to mam pytanie czy chodzi tu o sondę lambda? Czy sonda lambda moze miec wpływ na te niskie obroty? Zaznaczam że dzieje się tak tylko na zimnym silniku.

marccos29 a czy masz też takie objawy: ciągniesz go na którymś biegu na max i wrażenie jakby włączało się odcięcie tzn. nie chce dalej się wkręcać na obroty? U mnie takie coś tez występuje i to jest chyba objaw walniętej sondy lambda ale może się mylę (ja u siebie coraz bardziej podejrzewam włąśnie sondę lambda)

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 06:26:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Nie działa Wam ssanie na zimnym silniku, jest taki dodatkowy wtryskiwacz, który podaje paliwo na zimnym silniku, albo on może być walniety albo czujnik temp, sonda, miałem to samo w C3 i dosć długo mnie męczyło, a okazało się, że prąd nie dochodził do 5 wtryskiwacza (4 wtryski + 1 rozruchowy tzw zimne ssanie) tam jest taka wtyczka, i trzeba sprawdzić ja...

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 06:32:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
cornee :peace: ... tylko że ja nie mam wielopunktu. Jednopunkt, monowtrysk, 1,8 PM.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 07:56:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Sprawdź aparat zapłonowy, ssanie i spróbuj przed zapaleniem odłończyć sonde lambda potem zapal ma chwile samochód, zgaś odłończ na chwile akumulator(ok.15min), podłończ sonde i zapal auto ponownie.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: miszello
PostNapisane: 05.kwi.2006 06:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2006 05:59:21
Posty: 11
Lokalizacja: Łuków
miszello - ja jak miałem walniętą sondę nie widziałem żadnej różnicy w pracy silnika, brak sondy może mieć tylko wpływ na zużycie paliwa. ECU bez sondy przyjmuje średnią lambda i działa nadal prawidłowo. Na walniętej sondzie wracałem z Niemiec 1200 km , w trasie na autostradzie spaliła mi 6 L/100. Po wymianie sondy ( włożyłem uniwersalną) pali więcej niż przed wymianą.
Co do twojego pytania odnośnie braku mocy to z tego co wyczytałem w książce obsługi większość silników audi posiada takie zabezpieczenie przed przekraczanie krytycznej wysokości obrotów silnika, ale miałem coś podobnego u siebie , że w pewnym momencie już nie ciągnął i trzeba było puścić pedał gazu i znów go wcisnąć ale była to wina ubogiej mieszanki. Może być też filtr powietrza nie za czysty. Ty masz jednopunkt więc trudno mi coś ci doradzić - w sprawie tych niskich obrotów na zimnym silniku - spróbuj sprawdzić go na analizatorze spalin czy nie jest za uboga, zobacz też silnik krokowy. Jak coś znajdziesz odezwij się
Acha - ja też mam 3 czujniki temperatury -1 - wtrysk rozruchowy, 2-wskaźnik temperatury, 3-ECU.

_________________
AUDI B3 1.8 S (JN) 1990 KE-JETRONIC


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: