.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 01:18:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 NG] zgasł w czasie jazdy i juz nie zapalił
PostNapisane: 04.kwi.2006 20:07:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Znajomek miał taka przygodę:

Jadąc sobie spokojnie, samochód zrobił "żabkę", silnik "zaskrzeczał" tudzież "zastukał zaworami" i zgasł jakby ktos wyłaczył zapłon (taka relacja kierowcy)
Zdjeliśmy pokrywę zaworów, osłone paska i oto jaki jest stan:
-Pasek rozrządu ustawiony idealnie na znaki i odpowiednio naciągnięty
-podczas kręcenia rozrusznikiem/kołem słychac odgłos który moim zdaniem jest "klepaniem" owierających i zamykających się zaworów
- wałek rozrządu jest cały
- popychacze z minimalnym luzem , pol mm na oko, pózniej wciskają sie z dużym oporem (sprężyna?)
- zapłon działa normalnie, jest iskra, na oko w miejscach gdzie powinna być
- silnik nie ma kompresji - zero na manometrze na każdym z cylindrów

skoro nie ma kompresji, to nie zapali
Macie pomysł co poszło? Nie mam pod ręką torxa żeby zwalić głowice i obejrzeć "głębiej"..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 06:05:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3302
Lokalizacja: Poznań i okolice
Klin na kółku zębatym napędu wałka rozrządu (ew. na kółku napędu paska - tym na wale korbowym - ale to mniej prawdopodobne). Kółko będzie na znakach a rozrząd nie...
Zero kompresji na wszystkich cylindrach to typowy objaw przestawionego rozrządu, a skoro kółka są na znakach to zostają kliny (wałek się przestawia względem kółka zębatego).

Nie kręć rozrusznikiem, bo powyginasz zawory!

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 06:16:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
u el-fuego bylo cos takiego podobnego. poluzowala sie sruba na wale korbowym i scielo klin na dolnym kolku zebatym paska rozrządu.

Zrob taki test, ustaw w szczelinie skrzyni biegow znak zero -0 . i skontroluj wtedy z przodu wału na kole pasowym jest kreseczka kontrolna i kropka na obudowie metalowej. Z tylu i z przodu walu muszą! sie zgadzać, jesli jest rozsuniete no to klin poszedł sie czesać i trzeba kolko rozrzadu wymienic. Pamietaj tylko ze TRZEBA śrube przed dokreceniem posmarować klejem do gwintow np loctite zeby sie ponownie nie odkrecila i w silniku NG specjalnym kluczem zablokować silnik przy dokrecaniu, bo ta srube trzeba dokrecić 450Nm a tego juz sprzeglo moze nieprzetrzymać.

Pozdro!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 05:26:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
nie wpadlem na to :zly: jutro sobie oblukamy znacznik na kole.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: