.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 11:06:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 V6 2.6 LPG] Przyspieszenie
PostNapisane: 05.kwi.2006 11:04:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2005 09:35:44
Posty: 74
Lokalizacja: Sochaczew
Mam problem z przyspieszaniem - moja śliczna bardzo się 'zmuliła' i nie wiem od czego... Bez różnicy jak ustawię gaz, ani też na benzynie - ciągnie się jak osioł - od 0-100 km/h ok. 15 sek! :<

Co może być grane?? Robiony był rozrząd, ponadto przesunięty o jeden ząb na prawej stronie, bo poprzednik coś spaprał i tak jakby od tamtej pory się zaczęło... przyspieszenie zdechło, ale za to elastyczność się poprawiła na 5 biegu od 80-120 km/h.

POMOCY!!! Już w moim poprzednim aucie (Ford Escort 1.6) miałem lepszse przyspieszenie...

:506:

_________________
od VII.07 - Kia Cee'd 1.6 CRDI

VIII.05 - VI.07 - A80 B4 '93 Avant
2.6 V6 :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 11:42:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
to musi byc wina zle ustawionego rozrzadu, bo moja robi 0-100 ok.9.2-3 na pelnej sekwencji.
ewentualnie wina komputera (gaz bierze odczyty tez od niego) ale to malo prawdopodobne.
jestes pewien ze to poprzednik spapral sprawe a nie teraz ci fachowcy?

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 12:00:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2005 09:35:44
Posty: 74
Lokalizacja: Sochaczew
Niczego nie jestem pewien... wiem tylko, że rozrząd był przestawiony na jednej stronie - sam widziałem, byłem przy tym jak ustawiał ten rozrząd spowrotem dobrze.

Pewnie pojadę do tego speca i dam mu zagadkę. Do tego jeszcze chla gazu jak głupia - w mieście przeszło 17l/100km, a w trasie jak zejdzie do 13,5l to jest sukces... Trochę jestem załamany muszę przyznać. Na samym początku przyspieszenie też było poniżej 10 sek, ale za to miałem kołyskę na niskich obrotach - bujała jak głupia, jedna strona silnika grzała się znacznie bardziej niż druga, nie chodził na wszystkich cylindrach poniżej 2600 obrotów. Teraz po zrobionej hydraulice i rozrządzie chodzi równo, ale przyspieszenie to po prostu horror... nie czepiałem się, bo myślałem, że to na gazie, ale cholera jedna na benzynie tak samo się buja.

_________________
od VII.07 - Kia Cee'd 1.6 CRDI

VIII.05 - VI.07 - A80 B4 '93 Avant
2.6 V6 :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 12:55:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
mam to samo wlasnie, i tez juz od roku prawie walcze. Pali mi kolo 20 :( a przyspieszenia za grosz. Kumpel astra 1.4 mnie bierze :(. Przypuszczam ze to rozrzad, ale na razie nie mam czasu sie tym zajac. Kiedys rozebralem oslony od paska, ustawilem wal korbowy na znak i przygladalem sie wlakom. jeden byl poziomo, a drugi tak toroszke byl od poziomu odchylony (ale nie wiecej niz o 1-2 stopnie wiec chyba nie o ząb). Czy myslicie ze to moze byc przyczyna zamulania? Listwa pomoże?

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 15:04:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
wiking1 napisał(a):
mam to samo wlasnie, i tez juz od roku prawie walcze. Pali mi kolo 20 :( a przyspieszenia za grosz. Kumpel astra 1.4 mnie bierze :(. Przypuszczam ze to rozrzad, ale na razie nie mam czasu sie tym zajac. Kiedys rozebralem oslony od paska, ustawilem wal korbowy na znak i przygladalem sie wlakom. jeden byl poziomo, a drugi tak toroszke byl od poziomu odchylony (ale nie wiecej niz o 1-2 stopnie wiec chyba nie o ząb). Czy myslicie ze to moze byc przyczyna zamulania? Listwa pomoże?


Układ rozrządu, a właściwie kół rozrządu jest w tym aucie specyficzny - jak się poluzuje nakrętkę można kołem obracać do woli - nie jest zaklinowane na wałku. Stąd może być przestawione i o pół zęba...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 14:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2005 06:04:48
Posty: 19
Lokalizacja: zamosc
GrzesB napisał(a):
wiking1 napisał(a):
mam to samo wlasnie, i tez juz od roku prawie walcze. Pali mi kolo 20 :( a przyspieszenia za grosz. Kumpel astra 1.4 mnie bierze :(. Przypuszczam ze to rozrzad, ale na razie nie mam czasu sie tym zajac. Kiedys rozebralem oslony od paska, ustawilem wal korbowy na znak i przygladalem sie wlakom. jeden byl poziomo, a drugi tak toroszke byl od poziomu odchylony (ale nie wiecej niz o 1-2 stopnie wiec chyba nie o ząb). Czy myslicie ze to moze byc przyczyna zamulania? Listwa pomoże?


Układ rozrządu, a właściwie kół rozrządu jest w tym aucie specyficzny - jak się poluzuje nakrętkę można kołem obracać do woli - nie jest zaklinowane na wałku. Stąd może być przestawione i o pół zęba...
Witam teraz ja ci coś podpowiem rozrząd swoją drogą sprawdz ale jeszcze sprawdz sam jak masz jak albo u elektroników przepływomiesz i sonde lambda bo to akurat odpowiada twojej usterce mam zaprzyjazniony warsztat elek. i to jest czestą przyczyną


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 14:50:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2005 09:35:44
Posty: 74
Lokalizacja: Sochaczew
Generalnie sonda lambda nie ma wiele do rzeczy - co najwyżej będzie więcej palił i mieszanka będzie za bogata - ale w tym wypadku można by się spodziewać strzałów.

Moja sonda żyje - pracuje sobie jako tako, dziś ją jeszcze sprawdzałem na komputerze. Po niedzieli okaże się co mi tak muliło auto - stawiam jednak na katalizator (albo zapłon...).

_________________
od VII.07 - Kia Cee'd 1.6 CRDI

VIII.05 - VI.07 - A80 B4 '93 Avant
2.6 V6 :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 21:38:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2005 09:35:44
Posty: 74
Lokalizacja: Sochaczew
Ha! Mały krok do przodu - podłączyłem OBD i odpaliłem VAGa, ale niestety - mam tylko program do OBD-II i oczywiście nie chciał działać. Jednak mimo to - może to zbieg okoliczności, może nie, nie wiem - po tych działaniach (może komputer starał się komunikować z samochodem wysyłając jakieś impulsy, co podziałało w jakiś sposób) autko jakby ożyło - nabrało trochę przyspieszenia (z prawie 15 sekund od 0-100 zeszło do 12,5 - oczywiście na gazie. I tu dziwna rzecz - na benzynie jest o sekundę gorzej).

Teraz moje pytanie - możliwe, by przez takie działanie komputer w aucie się zrestartował, albo co? Może jutro uda mi się gdzieś dorwać VAGa do OBD-I i wtedy zobaczymy co w silniku piszczy.

_________________
od VII.07 - Kia Cee'd 1.6 CRDI

VIII.05 - VI.07 - A80 B4 '93 Avant
2.6 V6 :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 06:27:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Spider napisał:
Cytuj:
ale za to elastyczność się poprawiła na 5 biegu od 80-120 km/h.

W takim zakresie prędkości to już ciśnie w fotel. Elastyczność V6 ujawnia się na 5 biegu przy 50km/h :P
Co do przyspieszania to po koleii sprawdzaj: rozrząd, sondy lambda, układ podciśnienia, skracanie kolektora ssącego, cała droę paliwową i ciśnienie sprężania. Warto oblukać swiece i przewody.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 16:55:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
wowo napisał(a):
skracanie kolektora ssącego


Heheheheh, nałogowy zywczaj pisania o bardzo skomplikowanym silniku 2.8 :P Spider ma 2.6 i tam nie ma tego ;-) Wowo z automatu odpowiada i pewnie się rozpędził za bardzo ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 21:01:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2005 09:35:44
Posty: 74
Lokalizacja: Sochaczew
Hmm... ja jednak stawiam na brak dobrego odejścia spalin - zatkany katalizator albo co... będzie wiadomo po świętach pewnie.

Co do komputera - mógłby mnie ktoś przypiąć do VAG'a i zerknąć w kody błędów - ewentualnie przestawić zapłon o ile bedzie taka koniczność? Ja tak jakoś nie mam zaufania do programów komputerowych i "w pełni pół-ćwierć profesjonalnych" testerów... A takiego jedynie znam. Mój mechanik jest niezły, ale niestety wielu rzeczy nie wie, trochę eksperymentuje, a ja tak nie bardzo chcę, by moja niunia była króliczkiem doświadczalnym...

_________________
od VII.07 - Kia Cee'd 1.6 CRDI

VIII.05 - VI.07 - A80 B4 '93 Avant
2.6 V6 :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 05:43:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
GrzesB napisał:
Cytuj:
Heheheheh, nałogowy zywczaj pisania o bardzo skomplikowanym silniku 2.8 Spider ma 2.6 i tam nie ma tego Wowo z automatu odpowiada i pewnie się rozpędził za bardzo

Faktycznie niedoczytałem :| Sorki za wprowadzeniew błąd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 16:30:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
wowo napisał(a):
GrzesB napisał:
Cytuj:
Heheheheh, nałogowy zywczaj pisania o bardzo skomplikowanym silniku 2.8 Spider ma 2.6 i tam nie ma tego Wowo z automatu odpowiada i pewnie się rozpędził za bardzo

Faktycznie niedoczytałem :| Sorki za wprowadzeniew błąd.


Moderator (i posiadacz 2.8) stoi na straży ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 20:08:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2005 09:35:44
Posty: 74
Lokalizacja: Sochaczew
Powiem tak - dupa zbita.... :< :| Katalizator wywaliłem i nic... jak był muł tak jest. Może odrobinkę nabrał mocy powyżej 4,5 tys. obrotów, ale przyspieszenia zero.

Może mi ktoś pomóc z VAGiem? Może jest tu ktoś, kto ma VAGa i zna się odrobinkę na tym wszystkim? Ew. może kogoś polecić?

_________________
od VII.07 - Kia Cee'd 1.6 CRDI

VIII.05 - VI.07 - A80 B4 '93 Avant
2.6 V6 :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 23:22:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
proponuję zacząc od początku u dobrego spreca który robił kiedykolwiek z takim silnikiem.
-rozrząd
-zapłon
-czujniki
-filtry
-WN
dopiero VAG i koniecznie w tej kolejności, bo u ciebie coś mi się zdaje jest namieszane, a silnik zaniedbany instalacją gazową.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2006 05:28:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2005 09:35:44
Posty: 74
Lokalizacja: Sochaczew
No tak... Generalnie wszystko zaczęło się... no właśnie - gdzie?

Kiedy kupiłem moją Audiczkę, chodziła ładnie - jeśli chodzi o przyspieszenie - nie było instalacji gazowej. Ale miała jeden problem - na wolnych obrotach straaaasznie kulała, nie chodziła na wszystkich cylindrach, jedna strona silnika grzała się bardziej niż druga.

Po zamontowaniu gazu parametry jazdy się nie zmieniły - można było regulować ją tak, by na gazie miała przyspieszenie też poniżej 10s. By wyeliminować bujanko, zajrzeliśmy do rozrządu i okazało się, że jest na jednej stronie przesunięty - poprawione. Bujać zaczęło mniej, ale nie przestało, samochód stał się elastyczniejszy na wyższych biegach. W pewnym momencie zaczęły się pojawiać komunikaty przy regulacji gazu, że są nadwyżki powietrza - i jak by nie kombinował - cały czas tak jest. Mogę zjechać krokami na silniczku bardzo do dołu, wtedy pokazuje, że regulacja OK, ale nie ma jazdy i pali jak sam smok. Rozkręcanie parownika też nic nie daje - dławi się gazem, a nadwyżki powietrza jak były tak są. Zdecydowałem się na wymianę świec, hydrauliki i kolektora ssącego na metalowy (uszczelka była trochę przedmuchana, więc łapał lewe powietrze).

Po tych zabiegach autko chodzi jak nowe - równiótko, nie buja, ale za cholerę nie przyspiesza tak jak powinno.... Lewego powietrza nigdzie nie bierze - sprawdzane z 10 razy, rozrząd jest tak jak być powinien, wszystko wydaje się ok, a tu lipa... Teraz sprawdzę zapłon, a potem jeszcze przepnę się na drugą sądę Lambda - może ona zdechła? Choć to raczej mało prawdopodobne, by awaria sondy tak wpłynęła na osiągi - raczej na spalanie.

:/

_________________
od VII.07 - Kia Cee'd 1.6 CRDI

VIII.05 - VI.07 - A80 B4 '93 Avant
2.6 V6 :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2006 06:03:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Na razie daj sobie spokój z gazem, tylko doprowadz by auto ładnie chodziło na PB.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2006 06:43:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2005 09:35:44
Posty: 74
Lokalizacja: Sochaczew
Jasna sprawa - do gazu nic nie mam, dopóki nie zacznie hulać na PB. Zobaczymy co z zapłonem. Jak i tu będzie ok, to już mi się pomysły kończą. Zostanie komputer chyba tylko.

_________________
od VII.07 - Kia Cee'd 1.6 CRDI

VIII.05 - VI.07 - A80 B4 '93 Avant
2.6 V6 :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2006 06:49:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
wielokrotnie bylo pisane, ze niestety kolektor metalowy (od 2.8 AAH jak mniemam) pomiomo z pozoru podobnej konstrukcji rozni sie diametralnie od kolektroa z 2.6. Po pierwsze jest tam tzw. skracanie kanalow, czego nie ma w oryginalnym kolektorze. Montaz tego kolektora w 2.6 powoduje ze powietrze jest zupelnie inaczej dostarczane do silnika, o czym komputer nie wie, bo jest inaczej zaprogramowany, dlatego silnik jest zmulony. Zaloz oryginalny kolektor, a moc powroci. Jezeli oryginal jest nieszczelny to kup silikon samochodowy, rozbierz kolektor i posmaruj nim uszczelki, a nastepnie skrec wszystko i powinno byc ok. Poczekaj tylko do wyschniecia silikonu zanim uruchomisz silnik zeby go nie wessalo do cylindrow

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2006 07:37:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2005 09:35:44
Posty: 74
Lokalizacja: Sochaczew
No to jest problem, bo stary orginalny (z tworzywa sztucznego) kolektor został zutilizowany. Zresztą i tak silikon by niewiele pomógł.

Jakiś inny pomysł? Ew. co zrobić z komputerem, jak go przeprogramować? W takim razie czy jest sens dotykania zapłonu?

Jestem w kropie, bo do starego kolektora nie mam możliwości powrotu, a nie kupię nowego takiego, bo kosztuje makabryczną kupę kasy. Z drugiej strony - to tłumaczyłoby nadwyżki powietrza cały czas pokazywane przez odczyt z sondy lambda... K....mać!

Any other ideas?

:507: :506:

_________________
od VII.07 - Kia Cee'd 1.6 CRDI

VIII.05 - VI.07 - A80 B4 '93 Avant
2.6 V6 :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: