.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 01:25:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [skrzynia] Co jest nie tak w mojej skrzyni?
PostNapisane: 05.kwi.2006 17:31:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Od dłuższego czasu (czyt.: od zawsze) mam problem ze skrzynią biegów. A właściwie problem dotyczy biegu I i II. Podstawowy ból jest taki, że jeśli podczas jazdy wyrzucę na luz (bez znaczenia czy z V-tki IV-ki czy III-ki), po czym mocno zwolnie, to mam problemy z wrzuceniem jedynki. Muszę się zatrzymać, kilka razy wcisnąć i puścić sprzęgło i wtedy dopiero wejdzie I-ka. Podobnie mam ogromne problemy z redukowaniem w wyższych biegów (III, IV, V) na II-kę. Nawet jesli zwolnię do około 20-30 km/h, nie chce mi II-ka wchodzić. Muszę wtedy docisnąć lewarek w stronę I-ki, potem w stronę II-ki, ponownie w stronę I-ki i za drugim lub trzecim razem II-ka wreszcie wchodzi. Z pozostałymi biegami nie mam problemu co do wybierania lub redukcji.
Aha. Jak wrzucam po raz pierwszy I-kę ruszając po uruchomieniu silnika, albo ruszam spod świateł (czyli jeśli silnik kręcił się kilkadziesiąt sekund na luzie) i-ka wchodzi jak należy...
Sorry, że takie długie wypracowanie z tego wyszło, ale potrzebuje wmiarę pewnej diagnozy.....
Dzięki :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 17:35:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Sprawdź mechanizm przełączania biegów - najlepiej z książką Ertzolda.

pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 17:53:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Stare,spracowane, źle dobrane oleum (minerał)
2. Uszkodzone synchronizatory
3. Sprzęgło błagające o wymianę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 07:05:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
DeS napisał(a):
Sprawdź mechanizm przełączania biegów - najlepiej z książką Ertzolda.
pozdrawiam

Książkę Etzholda znam już prawie na pamięć i regulacja położenia lewarka nic nie zmienia

Baskecik
sprzęgło jest OK, tarcza ma przejechane 30 000 km.
Gdzie na skrzyni jest jakaś śrubka, żeby looknąć na oleum?
Jaki koszt te synchronizatory? Czy to robota dla mnie, lub bardziej dla naszego "naczelnego rezacza Radka"?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 19:16:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
cygaro-avant napisał(a):
DeS napisał(a):
Sprawdź mechanizm przełączania biegów - najlepiej z książką Ertzolda.
pozdrawiam

Książkę Etzholda znam już prawie na pamięć i regulacja położenia lewarka nic nie zmienia

Baskecik
sprzęgło jest OK, tarcza ma przejechane 30 000 km.
Gdzie na skrzyni jest jakaś śrubka, żeby looknąć na oleum?
Jaki koszt te synchronizatory? Czy to robota dla mnie, lub bardziej dla naszego "naczelnego rezacza Radka"?

SYNCHRONIZATORY PEWNIE

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 21:51:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
od oleju śrubka jest gdzieś z boku. Przy odpowiednim stanie powinna wyleciec kropelka po jej wykręceniu. może być stary, może go nie być :-)
W efekcie pokutująceogo u nas przekonania że do skrzynie się nie zagląda - kupa starych skrzyń i mostów jeździ prawie "na sucho"
zobacz w jakim stanie jest "połkulka' pod wajchą zmiany biegów - czy po odpięciu cięgna chodzi płynnie?
wleź tez pod samochód i zobacz w jakim stanie jest cięgno i wodziki - czy ustawione odpowiednio, czy nie mają luzów..
zakładam po wczesniejszym wpisie że sprzęgło rozłacza prwaidłowo? (afair z Etzolda - po podniesieniu samochodu i właczeniu 3 biegu na całkowicie wcisnietym sprzegle - koła się NIE obracają)
jeśli to wykluczysz - to synchronizatory. Padnieta I i II to objaw katowania skrzyni - "sportowego" ruszania.
Nie naprawiaj, wymien skrzynię na nowszą.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: