.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2025 00:15:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: b3 przegob? lozysko?
PostNapisane: 24.sie.2006 12:54:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 12:41:38
Posty: 91
Witam fanow audi.
Jestem uzytkownikiem mojej audiczki od okolo roku. Kupilem auto juz z wada i dotej pory tego nie zrobilem:)
Nie mam czasu ani kasy, wkonuc wakacje, kase i czas mam chce sie zabrac lecz potrzebuje dobrej diagnozy.
Pierwsza sprawa to szumienie w prawym przendim kole na poczatku sadzilem ze to przegob tak zreszta mowili inni, ale uslyszalem wiele opini iz przaegob to nie jest. Objaw jest nastepujacy:
Szumienie pojawia sie nie przy skrecaniu gdy jade powoli nie ma charakterystycznego trykania a ponoc tak objawia sie przegob. Spraw pojawia sie gdy nagle przyspiesze lub jade powyzej 130 i przyspiesze itp. Szumienie pojawia sie gdy jade juz ok 100km/h a jest jakies wglebienie na drodze i docisnie kolo odrazu slychac szum. To samo jezeli jade szybko i skrecam w lewo rowniez szum, lecz gdy skrece w prawo to szumu nie ma, jedynmi slowy nawet jak jade 160 i skrece w prawo to nie slychac, wystarczy lekki skret w lewo i juz sluchac. Nie czuc tego na kierownicy, nic nie bije. Tarcze ni emaja kolnieza klocki tez sa okey.
Pytanie wiec czy kupic przegob? czy lozysko? jezeli przegob to ktory? wewnetrzny? zewnetrzny?
Druga sprawa to stuknie w prawym tylnim kole na jakichs dziurach, sadze ze to guma na wachaczu, objawia sie glosnym stuknieciem na wyboju czy dziurze w asfalcie. Pozdrawiam dziekuje serdecznie za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 13:03:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Witam, odnosnie szumienia to o ile pojawia sie przy wyzszych predkościach stawiałbym na oponę. łozysko to ma raczej to do siebie ze raczej niskotonowo huczy niz szumi ,no chyba ze zapiaszczone ale to inna kwestia....Sprawdz czy opona jest równo "zjechana" być może zbieznośc nie taka jak trzeba. Przeguby to jak wspomniałes raczej "trykaja" przy wolnej jeździe przy skręconych max kołach -sposób diagnozowania które to do zmiany był juz na forum. Sprawdz tez końcówke drążka kierowniczego i sworzeń wahacza ( ja tez myslałem ze mi prawy tył stuka ale to było tylko subiektywne wrażenie bo okazało sie ze przód... ;) )

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 14:18:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 12:41:38
Posty: 91
dobrze okresliles piszac huczenie. TO nie szumienie lecz huczenie:) glosne bardzo i podc zas jazdy jest glosniej niz glos silnika. I nie tylko na duzych prekodsciach ale i przy przyspieszaniu wiec opona odpada:) przegob czy lozysko?:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 16:36:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
łozysko.
a przegub piszemy przegub. przez otwarte u.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 22:25:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2006 19:07:02
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Witam.

Na 99% obstawiam łożysko koła. Objaw który opisałeś podczas skręcania samochodem przy większej predkości jest charakterystyczny dla łożyska. Chodzi tutaj o obciążanie i odciążanie danego koła co przekłada się bezpośrednio na łożysko.

Proponuję zerknąć na mój wczorajszy post w temacie zamieszczonym poniżej w linku aby przekonać się jak dziwnym elementem (oczywiście pod względem wydawanych dźwięków w czasi dużego już zużycia) jest łożysko przedniego koła.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 322#949786

Tak na marginesie jeszcze proponuję zainwestowac od razu w drugie łożysko i mieć juz spokój z przednią osią. Takie elementy powinno się wymieniać parami. Unikniesz sytuacji w której podczas zużycia drugiego łożyska nie wstrzelisz się z dniagnozą i wymienisz niepotrzebne (dobre jeszcze) inne elementy.

Zainwestuj w porządne łożyska np. SKF bądź FAG. Nie warto oszczędzać na takiej części jak łożysko przednie, gdyż robocizna troszkę kosztuje i warto to zrobić raz a porządnie.

Kupując tanie zamienniki pozornie tylko oszczędzamy. w ogólnym rozliczeniu przepłacamy wówczas kilkakrotnie.

Pozdrawiam. :)

_________________
Audi 80 B3 1,6 PP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 23:26:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
100% łożysko (raczej to, co po nim zostało)
Jak Limbo jeździ z zajechanym łożyskiem przez rok czasu, to już widzę ściąganie tak zapieczo(palo)nego łożyska z piasty w pościelowych warunkach..... Lepiej od razu planuj oddać auto dowarsztatu, zanim zwalisz sobie piaste, albo przegub. Choć z tego drugiego znacznie łatwiej zdjąć pierścien, bo sądzę, że jak to rozbierzesz, to od pierwszego stuknięcia łożysko się rozejdzie.)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: