.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 01:08:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A100 2.3 NF]Regeneracja pompy wspomagania(brak hamulców)
PostNapisane: 08.kwi.2006 19:34:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
Witam !

Posiadam Audi 100 C3 2.3 NF 2 dni temu moja pompa od wspomagania układu kierowniczego zaczęła dośc obficie cieknąć.Kupiłem zestaw naprawczy i wymieniłem wszystkie uszczelki oprócz dwóch najmniejszych o-ringów ponieważ nie zdołałem odkręcić śrub do których były one przeznaczone.Po regeneracij wspomaganie kierownicy działa ciszej i o wiele efektywniej .Natomiat wraz z poprawą pracy układu wspomagania kierowniczego straciłem wspomaganie hamulców .Pedał hamulca twardy ,hamowanie silnie utrudnione.Ciekawi mnie wąż który idzie od pompy wspomagania do akumulatora ciśnienia . Czy powinien się on znajdować pod ciśnieniem podczas pracy układu ? Ja mogę go odkrecic od pompy podczas pracy i nic nie poleci nawet kropelka. Jakie elementy w pompie są odpowiedzialne za wspomaganie hamulców i w jaki w sposób wspomaganie hamulców jest realizowane przy pomocy pompy.Jakie elementy mogą być jeszcze odpowiedzialne za wadliwą pracę układu wspomagania hamulcowego ?
Niedługo święta i szykuje mi sie pilny wyjazd a tu auto numery zaczyna robić
:(. Prosze o pomoc w precyzyjnym określeniu usterki oraz wskazówki co do jej usunięcia . Z góry dziękuję za pomoc w diagnozie . Pozdrawiam !!!

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 21:28:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Sprawdź podciśnieniową pompe Vacum

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2006 08:51:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
Jaki jest najlepszy sposób żeby ją sprawdzić ? Głównie interesuje mnie ten przewód do akumulatora ciśnienia a dokładnie o wyjscie w pompie do ktorego jest on podłączony . U mnie po odkreceniu tego przewodu od pompy nie dzieje się nic .

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A100 2.3 NF]Regeneracja pompy wspomagania(brak hamulców
PostNapisane: 09.kwi.2006 09:27:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
R@bert napisał(a):
Ciekawi mnie wąż który idzie od pompy wspomagania do akumulatora ciśnienia . Czy powinien się on znajdować pod ciśnieniem podczas pracy układu ? Ja mogę go odkrecic od pompy podczas pracy i nic nie poleci nawet kropelka.

1 - kropelka nie poleci, bo tam jest powietrze - wspomaganie hamulcow jest pneumatyczne
2 - tam nie ma "ciśnienia" a "podciśnienie", jest brane z kolektora ssącego i wywoływane przez silnik, który "zasysa" powietrze. Dlatego hamulce dzialaja bardzo "ciezko" kiedy silnik jest wylaczony.

Posprawdzaj podłączenia i stan przewodów od wakopompki do przeróżnych miejsc w aucie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2006 17:24:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
quattros , Damos , nie pleccie takich rzeczy bo wstyd :| w 2.3 w 100ce jest hydrauliczne wspomaganie hamulcow za posrednictwem 2sekcyjnej pompy wspomagania

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2006 07:36:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Cześć! Pompa wspomagania ma dwie sekcje: jedna (6 tłoczków)wspomaga przekładnię kierowniczą, druga (2 tłoczki) wspomaga hamulce. Tłoczki od hamulców, "zamknięte" dużymi wkrętami, są nieco BLIŻEJ kółka pasowego pompy. Jeden jest "ukryty" pod wężem (pierwszy od str. kółka pasowego) idącym do "gruszki"-akumulatora ciśnienia. Drugi jest pod spodem pompy. Być może przy wymianie uszczelnień, założyłeś coś odwrotnie, pękły sprężyny lub nie włożyłeś jakiejś części z tej sekcji (kolejno - tłoczek, sprężyna, sworzeń, o-ring, wkręt). Nawet gdyby była bardzo zużyta, to olej powinien wypływać strumieniem.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2006 08:42:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
Lake , hans dziękuję wam za pomoc ide niedługo do garażu i rozbieram pompe na początku zainteresuję się sekcjami od wspomagania hamulców bo jak już wspomniałem , wspomaganiekierownicy jest bajeczne a hamulców nie ma wogóle .Mogę to w twej chwili tak określić jakby moc wspomagania hamulców poszła na kierownice to jedynie tylko takie określenie bo w praktyce nie wiem czy jest coś takiego możliwe . Postaram się coś zrobić a o efektach napiszę napewno po południu . Pozdrawiam kolegów i dziękuję za chęć pomocy w problemie z chorym autkiem :D .

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: