.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.cze.2025 23:44:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AKN 2.5TDI] nowa przeplywka gorsza od starej??
PostNapisane: 09.kwi.2006 15:53:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Zakupilem nowa przeplywke BOSCHA, dokladnie taka sama jak posiadalem i na niej autko jest dokladnie wolniejsze o 1 sek. w przyspieszeniu do setki. Faktem jest ze pomiaru dokonalem dnia dzisiejszego kiedy to bylo dosyc cieplo, a jak wiadomo turbo diesle slabo lubia wyzsze temeratury. Przynajmniej zawsze z moim tak bylo. Latem w cieplejszych dniach moc mojego autka odczuwajaco spadala, nie wspominajac juz co sie dzialo po wlaczeniu klimy. Mam zamiar powrocic do starego przeplywomierza i jeszcze raz dokonac pomiaru. I teraz moje pyt. czy to mozliwezeby nowa przeplywka miala taki odchyl, czy poprostu to cielejszy dzinoek. Dodam ze pomiaru starego przeplywomierza dokonywalem przy zerowych temperaturach. Pzdr

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2006 16:22:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
temperatura nie ma wplywu o ile nie przekracza 26*C. wowczas uklad tzw. wiskozy moze odebrac troszke mocy. ponizej tej temperatury powinienes miec taka sama moc.

tutaj mala podpowiedz: lmm (przeplywomierz) bada sie przy uzyciu vag'a. wrzucasz 3ci bieg i od 2000 rpm wciskasz do konca i sprawdzasz jak mierzy... powinno byc ok 850.

po co kupiles nowy lmm? staru byl popsuty?
ASO audi zrobilo uklon w kierunku gawiedzi i w chwili obecnej mozna kupic nowego bosza za 400pln (do tej pory 1090 pln) pod warunkiem, ze nasz bosz zostaje u nich.

byc moze uszkodziles nowy lmm. lmm umiera od:
1. zlego filtru powietrza (np.: Filtron)
2. od odmy (olej cofa sie i lmm nagrzewa sie bardziej niz zwykle, co konczy jej zywot)

jak wchodzi na obroty na 4ce powyzej 3500rpm?

pomiary na zasadzie "od swiatel do swiatel mam 145km/h" nie sa najlepsza forma diagnozy.
wg mnie zaczynamy od vag'a.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2006 17:22:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Jeśli kupiłeś w ASO to powinno być tak samo. Jeśli gdzie indziej to możliwe że jest gorzej. Bosch nie rzuca na "rynek" identycznych przepływek co do ASO, tylko te, które wypdają deczko gorzej. Co nie znaczy że nie da się na nich jeździć.

Tak jak mówi meszrum, teraz przepływki w ASO są tańsze niż kiedyś.

PS od dawna wiadomo, że w cieplejsze dni samochody jeżdżą gorzej ;)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2006 17:26:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
meszrum napisał(a):
temperatura nie ma wplywu o ile nie przekracza 26*C. wowczas uklad tzw. wiskozy moze odebrac troszke mocy. ponizej tej temperatury powinienes miec taka sama moc.

tutaj mala podpowiedz: lmm (przeplywomierz) bada sie przy uzyciu vag'a. wrzucasz 3ci bieg i od 2000 rpm wciskasz do konca i sprawdzasz jak mierzy... powinno byc ok 850.

po co kupiles nowy lmm? staru byl popsuty?
ASO audi zrobilo uklon w kierunku gawiedzi i w chwili obecnej mozna kupic nowego bosza za 400pln (do tej pory 1090 pln) pod warunkiem, ze nasz bosz zostaje u nich.

byc moze uszkodziles nowy lmm. lmm umiera od:
1. zlego filtru powietrza (np.: Filtron)
2. od odmy (olej cofa sie i lmm nagrzewa sie bardziej niz zwykle, co konczy jej zywot)

jak wchodzi na obroty na 4ce powyzej 3500rpm?

pomiary na zasadzie "od swiatel do swiatel mam 145km/h" nie sa najlepsza forma diagnozy.
wg mnie zaczynamy od vag'a.
Na vagu sprawdze jutro, filtr to faktycznie filtron(dlaczego filtron jest taki zly?),a kupilem nowy, bo na badaniu vagiem okolo 3 m-cy temu wyszlo ze niedomaga w 25% i chcialem to poprawic i dupa blada nic sie na lepsze nie zmienilo. Posiadam Tiptronica, czy zmierzenie na trzecim biegu tak samo dotyczy tej skrzyni? i jeszce jedno , na obroty powyzej 3500 wchodzi dobrze.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2006 17:35:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
z tym filtronem to przesadziłeś -przypomina mi to śmiesznego klienta który twierdził żę nie kupi michelina bo produkowany w olsztynie.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2006 14:30:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
coz, Filtron...

popsulem przeplywke (Bosch, silnik AFB) Filtronem na odcinku 20 km. po czym J. i K. z Diagtronika (zainteresowani wiedza, co to takiego) wyjasnili mi, ze, faktycznie, Filtron zabija przeplywomierze (sprawdzone empirycznie, nawet niezniszczalne Hitachi z AKE/AYM).

skoro mamy 2.5TDI, to stac nas na Knecht, Bosch, Mann.
wiem jedno: nie wloze Filtrona juz nigdy wiecej. pojade autobusem po Knecht'a :diabel: .

caly czas obstaje przy tym, ze Norbi popsul lmm Filtronem. nawet odma nie popsuje lmm tak szybko jak zly filtr.
oczywiscie, to zdanie ludzi z otoczenia Diagtronik'a i Master's'a. nie kazdy musi to akceptowac, lecz lepsze filtry sa tylko odrobine drozsze... a lmm to 400 pln...

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: