.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.cze.2025 23:48:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 All] 1.8T na gaz czy 1.9TDi
PostNapisane: 11.kwi.2006 13:14:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 15:00:10
Posty: 5
Witam,zbliza się zmiana auta - postawiłem na A4 (96-98) ale waham się co do silnika, poczytałem trochę ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Zastanawiam się nad dwoma mozliwościami:
1. 1.8T+LPG
2. 1.9TDI AFN 110km+chip

Pytania sa takie:
-ile będzie mnie kosztować gaz i jaki powiniennem włożyć - mówia że IV lepsza ale i sporo droższa - czy III gen. nie daje rady?
-jakie będzie spalanie w obu przypadkach przy założeniu że jeżdżę 90% miasto

generalnie chodzi mi o to co mnie bedzie kosztowało więcej nie tylko przy zakupie ale i w eksploatacji

_________________
www.bravo-company.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 13:20:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2006 11:47:11
Posty: 139
Lokalizacja: śląsk cieszyński
bierz AFN-a łatwiej i szybciej sprzedaz :peace:

_________________
Audi A4 Avant tdi AFN

gg 9317158


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 13:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 15:00:10
Posty: 5
A powiniennem szybko sie pozbywać? ;-)

Raczej ma mi starczyć na dłuzej bo po zmianie auta kolejka na liscie wydatków jest naprawde spora więc długo bedzie trzeba czekać na nowe auto

_________________
www.bravo-company.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 13:26:39 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
AFN + chipek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 13:33:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Tylko 1.9TDI AFN +VIRUS :D ,będziesz miał około 140PS i bezproblemową eksploatacje,a 1.8T jest dobry,ale bez gazu :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 13:44:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2006 11:47:11
Posty: 139
Lokalizacja: śląsk cieszyński
no i mysle ze AFN +virus bedzie tanszy duzo w eksploatacji i pewnie poruwnywalnie szybki :diabel:

_________________
Audi A4 Avant tdi AFN

gg 9317158


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 14:36:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Dobra instalacja do 1.8t to 4-5tys zl
a3 z tym motorem w miescie pali 12

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 14:40:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A ja napisze :D , że jeśli będziesz miał dobrą instalkę IV generacji to będziesz zadowolony z 1.8T. Nie klekocze jak zimny. :)

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 15:10:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:51:48
Posty: 119
Lokalizacja: Bieszczady
szogun0 napisał(a):
A ja napisze :D , że jeśli będziesz miał dobrą instalkę IV generacji to będziesz zadowolony z 1.8T. Nie klekocze jak zimny. :)

Klekocze czy nie ale napewno nie pali 12litrów!!! :D
Dieseli tylko diesel :peace:
Napewno nie bedziesz załował :!:

_________________
A6 2,5TDI Avant 96r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 15:51:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
To z czpiwana taka a4 pali jakies ~9 litrow w miescie..
Mowie o normlanej jezdzie [i kapciu 225/45/17] jak przystalo na 1.8T a nie jazda emerycka

naped po 3.70 x 9 = 33zl
lpg - 1.9 = 22zl

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 16:02:55 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
(A)rturo napisał(a):
To z czpiwana taka a4 pali jakies ~9 litrow w miescie..
Mowie o normlanej jezdzie [i kapciu 225/45/17] jak przystalo na 1.8T a nie jazda emerycka

naped po 3.70 x 9 = 33zl
lpg - 1.9 = 22zl


O jakim A4 piszesz , które pali ok 9 w mieście?? O 1.8T ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 16:08:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
no o takim czipnietym tdi..
mam znajomego ktory ma leonka czipnietego na ~150KM i jemu spala wlasnie ok 9 litrow w miescie przy odpowiedniej jezdzie..
a a4 chyba ciezsza od leona

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 16:36:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 11:40:54
Posty: 23
Lokalizacja: Starogard Gdański
Osobiscie jezdze 2.6 na sekwencji i jestem bardzo zadowolony, jedyne co bym zmienil to naped na quattro...Moj dobry kolega jezdzi 1.8T na takiej samej instalce co moja i jest zadowolony...MOje audi pali 13na miescie, teraz na 225/40/18 wzroslo do 13.7 na miescie..trasa to nadal 10-12 litrow w zaleznosci od predkosci...
Polecam zagazowane benzyny!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 19:36:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
W aucie z instalacją sekwencyjną pozostaje jeszcze kwestia ile trzeba przejechać żeby nastąpiło przełączenie z paliwa na gaz :?:

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 19:39:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wybór jest oczywisty:
AFN nawet bez chipa ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 19:57:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.mar.2006 17:02:38
Posty: 44
Lokalizacja: Mazury
Moim zdaniem tylko i wyłącznie TDi. Niedawno miałem A4 1.8 wprawdzie bez turbiny, ale z gazem i nie było w tym żadnej rewelacji. Jeżeli jeździsz dużo po mieście a szczególnie na krótkich odcinkach to bierz pod uwagę, że zimą będziesz jeździł praktycznie na benzynie. Instalacje gazowe wyższych generacji sterowane są komputerem który przełączy na gaz dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury cieczy chłodzącej silnik. Z instalacją gazową wiążą się częste wymiany świec zapłonowych, filtrów powietrza i przewodów zapłonowych, a ceny tych części są dosyć wysokie. Przewody zapłonowe to wydatek ok. 250 zł i świece ok. 120 zł. Często zdarzają się też awarie sondy lambda, czasem przepływomierza powietrza (choć w TDi to również problem). Zdarzają się czasem awarie wtryskiwaczy gazu (jakoś naszego gazu), a to już jest duży koszt. Przy sprzedaży kupcy zwracają uwagę ile auto przejechało na gazie, panuje opinia, że taki siinik szybciej się zużywa. Zanim podejmiesz decyzję co kupić, głęboko się zastanów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 20:46:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 18:59:43
Posty: 201
Lokalizacja: małopolska
wirot napisał(a):
Moim zdaniem tylko i wyłącznie TDi. Niedawno miałem A4 1.8 wprawdzie bez turbiny, ale z gazem i nie było w tym żadnej rewelacji. Jeżeli jeździsz dużo po mieście a szczególnie na krótkich odcinkach to bierz pod uwagę, że zimą będziesz jeździł praktycznie na benzynie. Instalacje gazowe wyższych generacji sterowane są komputerem który przełączy na gaz dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury cieczy chłodzącej silnik. Z instalacją gazową wiążą się częste wymiany świec zapłonowych, filtrów powietrza i przewodów zapłonowych, a ceny tych części są dosyć wysokie. Przewody zapłonowe to wydatek ok. 250 zł i świece ok. 120 zł. Często zdarzają się też awarie sondy lambda, czasem przepływomierza powietrza (choć w TDi to również problem). Zdarzają się czasem awarie wtryskiwaczy gazu (jakoś naszego gazu), a to już jest duży koszt. Przy sprzedaży kupcy zwracają uwagę ile auto przejechało na gazie, panuje opinia, że taki siinik szybciej się zużywa. Zanim podejmiesz decyzję co kupić, głęboko się zastanów.


????? 1.8T z sekwencją za ok 5300 vsi Prins to czysta przyjemność w dodatku z zawirusowanym motorkiem i 7s do 100km więc co tu porównywac TDi poza tym spalanie moze litr wieksze , wszystkie materiałey eksploatacyjne jak do Pb się wymienia tylko koszt przegladu wyzszy o parę dyszek i najgorsza zecz - nie przekraczać 30tyś km do przegladu LPG bo jak wiem to mozna przy tej instalacji zapomniec że się wogóle posiada coś takiego jak LPG - w zimie po całonocnym postoju odpala auto i po ok 60 sekundach przechodzi jak tiptronic bezszelkestnie z PB na LPG i jedynie zapalenie zielonej kontrolki o tym swiadczy - to jest właśnie vsi Prins - instalacja dedykowana do turbo - czysta przyjemnośc z jazdy oraz ekonomiczność - acha , i nie ma juz charakterystycznego dzwieku diesla dla mnie nie do zaakceptowania.
Jest tyle samo zwolenników czy przeciwników LPG więc wybór zostawmy koledze stiff ale na pewno nie kupi w idealnym stanie TDIka 10 letniego - to pewne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 21:00:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
osobiście zamiast tych odkurzaczy wolałbym 2.8 + sekwencja.a koszty eksploatacji nie dużo większe i można popatrzeć na żdziwione miny właścicieli suszarek.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 21:02:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 18:59:43
Posty: 201
Lokalizacja: małopolska
też bym wolał 2.8 + sekwencja ale jak kupię teraz to chyba allroada 2.7biT bo już nim jezdziłem i szok jak dla mnie - pal licho koszty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2006 21:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2005 13:19:21
Posty: 49
Lokalizacja: Bogatynia
Kolega stiff stawia na ekonomię, koszt dobrej instalacja gazowej (z postu wyżej 5300zł) to możliwość przejechania około 23tys. km w przypadku AFN. Jazda po mieście w przypadku gazu raczej nie będzie ekonomiczniejsza niż w przypadku AFN'a.
A co z tym ma wspólnego klekot ?
stiff, bierz tego z AFN !

_________________
J@recki
80/1Z na A4/AJM na A6/BCZ na A6/CZVA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron