.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 11:36:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A4 2.5 V6 TDI AFB] Zadyma na niebiesko... co jest ?
PostNapisane: 12.kwi.2006 22:09:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Witam Ponownie.
Kilka postów wcześniej pisałem jak moje auto zachowuje sie przy rozruchu.Wtedy byolo zimn...temp. ponizej 0*C.
Teraz mamy średnio 10-12 stopni i mojemy silnikowi sie pogorszylo...
Tak jak wczesniej dymil przezok.3-4 sekundy na niebiesko tak teraz dymi caly czas n ale slinik pracuje normalnie,niema zadnego klekotu czy coś.W zimie odpalił nawet przy tych najwiekszych morozach(-16*C).
Dym jest niebieski przez caly czas... od zapłony az po zgaszenie a sądze ze ojel pali po tym ze jest on niebieski... bo na zapachu sie nieznam.
Sprawdzalem na bagniecie i niby jest ok... tak jak zawsze.
Auto stoi odtygodnia bez ruchu i na rezerwie(kreska jest między 0 a pierwszą czerwoną)... a wczesniej było ok jak sie codziennie jezdziło.
Niema róznicy czy silnik sie nagrzeje czy nie i tak dymi.
Niepokoi mnie to i to bardzo(prawie spac niemoge n )
Może z turbo coś nie tak ??
Na Vaga będe mógł go postawić dopiero za tydzień jak główny właścicel kierowca przyjedzie a teraz chciałbym się od was czegoś dowiedzieć co to może być i czy dobrze chciaz myśle o tym oleju.


Wstawie wam tu mój ostatni post zebyście nieszukali(ten z zimy):

"A ja na poczatku grudnia kupiłem A4 z 2.5 tdi AFB... i przy rozruchu mam przez jakieś 3 sek. niebieski dym z rurki... i przytym silnik pracuje bardzo nierowno.Po tych 2-3 sek juz jest wszystko ok, klekot ustaje i zapada cisza,silniczek pracuje normalnie. Tak ma byc czy raczej nie ?
przebieg 191,500 km. a olej wymienilem przy 189,000 był AGIP 15w40 a zalałem Castrol GTD Magnatec 5w40. Na starym oleju bylo tak samo."



Pozdrawiam i czekam na odp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2006 22:36:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jezeli blekitnoszary po rozruchu, to pewnie kat wtrysku (1 albo 2 wtryskiwacze zaczely miec wartosci bliskie +/-2). moze bujac.

jezeli blekitny caly czas, to turbina puscila baka (regeneracja i to jak najszybciej). w normalnym cyklu uzytkowania zauwazysz znikanie oleju w zawrotnym tempie. moze byc jeszcze odma.


w moim AFB turbo zaczelo pluc olejem po 220 000km.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 08:50:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Odma... można bliżej oco z nią chodzi, co to jest wogóle... bo się nieorientuje... i jak ją sprawdzic,w którym miejscu się znajduje.

Na początku pu uruchomieniu daje na niebiesko , potem jest przez minute ok i znowu zaczyna dawać na niebiesko dopuki sie nienagrzeje do max(ok. 85*C umnie jest)
Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 11:36:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 08:51:05
Posty: 203
Lokalizacja: Wrocław
wymien odme... mozna tez wyczyscic lecz to na dlugo nie wystarczy...

_________________
.: A6 2.5TDi V6 AKN quattro '99 .:. Black Pearl :.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 11:58:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
yamahayzfr13 napisał(a):
Odma... można bliżej oco z nią chodzi, co to jest wogóle... bo się nieorientuje... i jak ją sprawdzic,w którym miejscu się znajduje.


Odma jest taką rurką gumową mającą za zadanie zapewnić odpowietrzenie lub też ujście gazów zbierających się pod osłoną rozrządu. W starszych samochodach dochodziła ona do osłony filrta powietrza. W nowych to nie wiem bo nie mam takiego ;)

Już kiedyś temat zapchanej odmy był wałkowany. Być może ta właśnie rurka jest u ciebie w niewystarczającym stopniu drożna i dzięki temu masz taki cyrk ze swoim silnikiem. Sprawdź ją, przeczyść w razie potrzeby i załóż na nowo. Może pomoże.

Pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 13:27:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kirdan_ wytlumaczyl wszystko.
dodam tylko, ze cofajaca sie odma olejowa moze uszkodzic przeplywomierz (szczegolnie bosch'owski w AFB), gdyz umazany olejem szybciej sie nagrzewa (a przez to szybciej sie zuzywa)...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 15:03:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
A mozna by bliżej gdzie dokładnie jest ta odma... może jakies foto... bo niewiem wogóle gdzie szukac.
Dzisiaj zdjełem dolot do turbo i niema tam ani grama oleju... a to znaczy że turbo jest ok.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: