.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.maja.2025 01:11:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 v6 2,6 lub 2,0] który polececie ?
PostNapisane: 13.kwi.2006 14:37:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2006 14:23:49
Posty: 7
Witam

Jestem bardzo nowy na tym forum, ale do rzeczy....
Chcę kupić właśnie B4 2,6 93-94r ale zielonego pojecia nie mam o kosztach napraw i utrzymania "wariatki z tym silnikiem"
Może lepiej kupić 2,0 bo jest tańsze w utrzymaniu.... ?

Od razu mówię że będę instalował gaz najprawdopodobniej sekwencyjny, i jak te silniki sprawują się na gazie ?

Oto moje pytania do was, mam nadzieje że mi pomożecie...
poprostu podzielcie się swoimi doświadczeniami i informacjami.

Z góry dziękuję
Pozdrawiam

Paweł Zyśk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 14:43:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sugeruję użycie opcji szukaj na forum. O jednym i drugim silniku jest tutaj cała encyklopedia ...

Bierz 2,8, nie 2,6 ...

PS: idź się przywitać do NEWBIE

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 14:54:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2006 14:23:49
Posty: 7
witam


otóż nie chodzi tylko o silniki ale też o całą resztę czyli hamulce, szkrzynie biegów, zawieszenie....

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 15:05:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Nie kupój 2.0 bo jest za słaby a 2.6 nie jest zbyt udany, prawidłowo jeździ tylko na bardzo dobrej instalacji gazowej a pali prawie tyle co 2.8. Szukaj 2.3 lub 2.8

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 21:20:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Mam 2.6 i jakbym mogl to chetnie zamienilbym na 2.8
A 2.0 nawet nie bralbym pod rozwage ;-)

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2006 06:25:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2005 08:15:45
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Panowie nie mówice, że 2.0 pod uwage nie bierzecie :D :D :D Ja am 2.0 E, kolega ma 2.3, a znajomek z bloku 2.8 i kazdy z nich bierze pod uwage 2.0E bo 115KM w odprężonym 2.0 silniku nie jest przesadna wartoscia, ekonomika jazdy jest, osiagi optymalne sa, faktem jest niestety brak raoswego dzwieku jak chocby 2.3 czy 2.8 z naciskiem na 2.3 :D no i systemu V6 :D Ale imo brałbym pod uwagę 2.0E - można kupić w rozsądnej cenie, bardzo dobrym stanie z dobrym wyposażeniem bez problemu ;) a 2.8 to zazwyczaj moga już być przetrenowane przez jakiegoś łebka :P

_________________
Moja niuńka:
Audi80 B4 ABK 2.0E 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2006 06:29:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zapewniam Cię, że aby przetrenować 2.8 trzeba sie naprawde ostro starać. No chyba że zaniedbuje sie podstawowych czynności obsługowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2006 08:07:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2006 14:23:49
Posty: 7
Do avant 2.6 V6 : A dlaczego byś zmienił z chęcią na 2,8 czy coś bywa nie tak z tymi silnikami tzn. z 2,6... Mogą poprostu bez zdania racji odmówić "dalszej współpracy" ?

Pozdrawiam

Paweł Zyśk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2006 13:34:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
kolego.. przestan nabijac posty, wyłącz cholerny tryb lenia i pasożyta i zacznij CZYTAĆ i szukać.

EDITED by Baskecior: pomimo że masz rację, proszę trochę grzeczniej i bez wulgaryzmów ... :!!:

Tematów "jaki silnik" było pewnie ze 100. A 2,6 to takie 2,8, tylko palące tyle samo a deczko słabsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 06:53:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Kolego Paweł nie dziw się że poleca ci się 2.8 a nie 2.6 dowiedz się coś na temat budowy ich kolektorów ssących i porównaj wykresy momentu obrotowego i wtedy wiele zrozumiesz. No i jezcze pytanie czego oczekujesz od tego auta jeśli to ma być zwykły dupowóz to może faktycznie wystarczy 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Brak słów Scob
PostNapisane: 15.kwi.2006 07:04:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 22:06:06
Posty: 49
Lokalizacja: Bielawa
Scob-jak masz tak pisac to po kiego grzyba stukasz w klawiaturę?! Oszczędż sobie i przede wszystkim INNYM swojej obecności-nie masz nic do powiedzenia to się zamknij! Coraz bardziej odrzuca mnie "hrabiostwo"niektórych "wielkich"!

EDITED by Baskecior: proszę grzeczniej. Pamiętajcie że to miejsce to nie budka z piwem i nie dyskutujemy z sobą w taki sposób :!!:
Następne takie wypowiedzi będą kasowane bez ostrzeżenia. :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 07:31:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Jak widzisz ponizej posiadalem prawie wszystkie wersje interesujacych Cie silnikow i popieram opcje zapytan na forum jaka akurat prezentujesz. Jest poprostu latwiejsza i szybsza od grzebania w (szukaj).Tez by mi sie nie chcialo, ale do rzeczy. Koledzy maja racje na 2.0 nawet 16V bym sie nie ogladal, to poprostu nie jezdzi. ta sama sytuacja dotyczy 2.6(muł jak cholera) i rozsadnym rozwiazaniem jest 2.8. Bedzie to silniczek AAH 174KM i to cos juz potrafi chociaz rowniez z butow nie wyrywa i niejeden deczko dlubniety 1.9TDI krwi Ci napsuje. Jezeli chodzi o koszty eksploatacji(ew. napraw) to niestety V6-tki nigdy nie byly tanie i nie beda. Tak wiec wybor nalezy do Ciebie i jedyne czego mozesz byc pewien to to,ze V6 napewno bedzie duzo lepiej czyscilo Ci kieszen niz 2.0 np. Pzdr. i pytaj smialo, nie zwazajac na odsylaczy do (szukaj). W koncu po to to forum istnieje,zeby nowoprzybylym pomagac,z nie bawic sie w spychologie...

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 07:39:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2006 14:23:49
Posty: 7
Witam

Scob - kolego zrobił bym to gdybym nie wiedział jakie jest przeznaczenie forum, z twojego rozumowania wynika że po 2-3-4 latach nie powinno sie już nic pisać, powinno się zamknać forum i udostępniać tylko do czytania..." bo przecież wszystko już jest tylko trzeba znależć"
trochę to chore te rozumowanie, bo po co w takim przypadku tworzyć forum, przecież każdy doświadczony użytkownik Audi może sobie założyć stronę i wypisywa ć co mu się ostatnio przytrafiło...

Bez obrazy

sero c4 - ma być to dupowóz ale na pewno nie zwykły....:-)

a co do tego dowiedzenia się o wykresy momentu obrotowego i różnice w budowie kolektorów to ja się właśnie tu chciałem dowiedzieć tylko tak łopatologicznie....


Pozdrawiam
Paweł Zyśk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 07:46:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Paweł Zyśk napisał(a):
Witam

Scob - kolego zrobił bym to gdybym nie wiedział jakie jest przeznaczenie forum, z twojego rozumowania wynika że po 2-3-4 latach nie powinno sie już nic pisać, powinno się zamknać forum i udostępniać tylko do czytania..." bo przecież wszystko już jest tylko trzeba znależć"
trochę to chore te rozumowanie, bo po co w takim przypadku tworzyć forum, przecież każdy doświadczony użytkownik Audi może sobie założyć stronę i wypisywa ć co mu się ostatnio przytrafiło...

Bez obrazy

sero c4 - ma być to dupowóz ale na pewno nie zwykły....:-)

a co do tego dowiedzenia się o wykresy momentu obrotowego i różnice w budowie kolektorów to ja się właśnie tu chciałem dowiedzieć tylko tak łopatologicznie....


Pozdrawiam
Paweł Zyśk

Pewnie się powtórzę, ale niniejsze forum to miejsce gdzie w archiwach leży naprawdę dużo informacji , które Cię interesują. W związku z tym powinieneś najpierw nieco przeszukać forum a nie oczekiwać że nagle dostaniesz wszystko na tacy. Ten temat wałkowany był tyle razy że bez wahania powinienem go skasować ...

Niemniej łopatologicznie mogę Ci powiedzieć że silnik ABC 2,6 ma plastikowy kolektor, silnik AAH 2,8 metalowy i z tych dwóch zdecydowanie jest bardziej udany i jeśli na poważnie rozważasz zakup V6 to liczy się tylko ten.
Co do momentu obrotowego to o ile mnie pamięć nie myli 2,8 AAH ma 245 Nm dostępne bardzo nisko, w związku z tym jest silnikiem bardzo elastycznym i nijak ma się porównywanie do niego silników ABT czy ABK.
Co do szczegółów - odsyłam do archiwum forum.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 07:50:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2006 14:23:49
Posty: 7
Panowie a jak wygląda eksploatacyjna wymiana rozrządu chodzi oczywiście o ceny poszczególnych części


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 07:56:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =rozrz%B1d

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 08:05:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2006 14:23:49
Posty: 7
baskecik - rozumiem że ceny rozrządu do 2,6 i 2,8 są praktycznie identyczne ?

A jak wygląda sprawa, "słabych stron" audi, co jest najbardziej uciążliwą kwestią w silniku 2,8 ? no bo to dakiego się będę sprowadzał bo większość poleca ten anie 2,6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 08:12:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Paweł Zyśk napisał(a):
baskecik - rozumiem że ceny rozrządu do 2,6 i 2,8 są praktycznie identyczne ?

A jak wygląda sprawa, "słabych stron" audi, co jest najbardziej uciążliwą kwestią w silniku 2,8 ? no bo to dakiego się będę sprowadzał bo większość poleca ten anie 2,6.

Silnik 2,8 ma apetyt na olej, cóż konstrukcja tego silnika jest taka a nie inna. Do tego zdarzają się skargi na postukujace samoregulatory. Co do reszty muszą się wpowiedzieć uzytkownicy AAH.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 08:43:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
:peace: Przyłączam się do opinii że 2.8 jest tu najlepszym rozwiązaniem.Słyszalem o przebiegach 1.200.000 km bez naprawy głownej.Jeśli chodzi o ceny zawieszenia i pozozostalego osprzętu, to wiem że wersja z napędem na jedną oś jest tańsza od quattro.Poza tym bardziej powinieneś być zadowolony z manualnej skrzyni niż z automatu.quattro i automat zwiększają zużycie paliwa.Automat ma słabsze osiągi i jest wielokrotnie droższy w naprawie od manuala.Zależy na czym ci zależy-na wygodzie czy na ekonomicznej ,czasami sportowej jeżdzie.Zastanów się też, czy zamiast B4 nie lepsza by dla ciebie była C4.Poza tym szukaj bezwypadkowych egzemplarzy,a przynajmniej bez szpachli ,choć w tym roczniku trudno o takie,a będziesz zadowolony.Walone Audi to już nie Audi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 08:48:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
baskecik napisał(a):
Paweł Zyśk napisał(a):
baskecik - rozumiem że ceny rozrządu do 2,6 i 2,8 są praktycznie identyczne ?

A jak wygląda sprawa, "słabych stron" audi, co jest najbardziej uciążliwą kwestią w silniku 2,8 ? no bo to dakiego się będę sprowadzał bo większość poleca ten anie 2,6.

Silnik 2,8 ma apetyt na olej, cóż konstrukcja tego silnika jest taka a nie inna. Do tego zdarzają się skargi na postukujace samoregulatory. Co do reszty muszą się wpowiedzieć uzytkownicy AAH.
Zgadza sie 2.8AAH lubi pociagnac oleju, ale na to jest rada... literek oleum w bagazniku. Jezeli chodzi o slabe strony Audi to w 80-tce raczej bym ich sie nie doszukiwal na sile, natomiast uciazliwosc 2.8 to stanowczo wyzsza cena za obsluge V6 np. wymiana wspomnianego rozrzadu (ok 1500-2000maks.) , oleju( tu silniczek nie zadowala sie 3.5 litrami jak 2.0 , a prawie dwu krotnie wieksza iloscia) ale jak juz zasiadziesz to swojej porywaczki 2.8 to napewno usmiech pojawi sie na Twojej twarzy ;)

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: