.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.maja.2025 00:57:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 99 rok]Wydechy!
PostNapisane: 15.kwi.2006 15:22:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 14:19:50
Posty: 163
Lokalizacja: Opolskie
Mam taki problem.
zalozylem przelotowe wydechy do audi A6 2.8 99 rok i po tym zabiegu zmulilo mi auto .

wstawialem nowe rury od srodkowego tlumika do koncowego przelotowego.
srednica rur jest taka sama

co jeszce moze miec wplyw na zmulenie auta ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 16:24:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
czekaj - fajnie,z e cos zalozyles, ale napisz jeszcez co i jak?
zalozyles obok starych wydechow?
- jesli tak to auto jest ciezsze - wiec bedzie zmulone :)

tak na powaznie - musiales najpierw cos wyciac - a dopiero potem dolozyc.
napisz dokladnie co i jak, bo tu raczej mamy klopoty z czytaniem w myslach :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 16:59:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 14:19:50
Posty: 163
Lokalizacja: Opolskie
wykrecilem oryginalne wydechy z rurami od srodkowego tlumika.

I od srodkowego tlumika dalem nowe rury i nowe ostatnie tlumiki przelotowe.

po tej modyfikacji zamulilo go


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 17:04:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
czyli nie pozbawiles samochodu zadnych tlumikow, dlugosci rur sie nie pozmioenialy?
czy dales czesci dedykowane - czy dopasowales cos do auta?

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 21:46:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 14:19:50
Posty: 163
Lokalizacja: Opolskie
Nie , nie pozbawilem auta zadnego tlumika ani katalizatora tylko zamienilem oryginalne ostatnie wydechy , przelotowymi tlumikami Ulter z serii NRS 00-2( nie byly to wydechy dedykowane tylko uniwersalne).


Oryginalny ostatni tlumik mial przyspawana fabrycznie rure ktora byla laczona na opasce przy srodkowym tlumiku .

Wiec jak zakladalem ostatnie wydechy to musialem wraz z nimi wstawic okolo 0,5 m rury .

Dlugosc rury i srednica taka sama .

zmienil sie nieco ksztalt rury dostawianej od srodkowego tlumika do ostatniego , bo trzeba bylo ja bardziej dogjac do sportowego wydechu. (oryginalnie byla prawie w lini prostej , a teraz jest wygieta pod pewnym katem)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 08:32:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2004 21:30:28
Posty: 494
Lokalizacja: Olsztyn
Tłumiki, które założyłeś za bardzo rozprężyły układ wydechowy. O ile w silnikach turbodoładowanych luźny wydech jest wskazany to w wolnossących układ wydechowy musi stawiać pewien opór wylatującym spalinom. Ja na twoim miejscu powróciłbym do serii i albo kupiłbym dedykowane tłumiki renomowanych producentów albo zleciłbym wykonanie wydechu w jednej z firm zajmujących się dorabianiem układów wydechowych np. El-tec.

_________________
Obrazek
Audi A8 4.2 V8 quattro pakiet S8
Audi A2 1.4 2002
Audi 100 C4 2.8 V6 - było (2002 - 04.09.2005)
Audi 4 life!!!Homie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 08:52:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
czyli [ojawila sie ingerencja w uklad wydechowy

dokladnie jak przedmowca ;-) - gdybys mial turbo - to by Ci to nie przeszkodzilo.
Natomiast w silniku wolnossacym nie mozna samemu zmienic srednicy rur, dlugosci rur, pojemnosci i stopnia tlumienia tlumika.

uniwersalne tlumiki moga sie z tego wniosek dobrze spisywac w 2,5 lub 2,7, ale w 2,8 juz nie zagraja

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 12:02:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 14:19:50
Posty: 163
Lokalizacja: Opolskie
dzieki panowie za odpowiedzi , troszke sie zmartwilem :(

Podjade jeszcze do Koraszewskiego moze niech on popatrzy na zywca jak sie ma sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 12:07:21 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:peace: o ile tuning turbo to jeszcze znosne pieniadze i juz nie takie tabu w polsce to tuning N/A to wyzsza szkola jazdy. pozbawiles wydech pojemnosci i zaburzyles akceleracje spalin ... normalne ze zadlawiles silnik. w N/A zmienia sie WSZYSTKO jezeli robisz WSZYSTKO czyli: robisz silnik , robisz dolot , robisz nowa elektronike , nowy wydech, nowe przelozenia w skrzyni .. jezeli jednej z tych rzeczy nie zrobisz , popsujesz auto i bedzie jeszcze gorzej ... a zeby to wszystko zrobic , wydasz 3 razy tyle co w turbodoladowanym a efekty beda polowe mniejsze albo nawet nie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 12:58:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 14:19:50
Posty: 163
Lokalizacja: Opolskie
a jazda takim zamulonym autem (narazie) nie ma jakiegos negatywnego wplywu na silnik ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 13:02:50 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
trudno powiedziec bo nie wiadomo jak dokladnie obnizyla sie sprawnosc i ktorego parametru ale na dluzsza mete napewno bedzie to mialo negatywny wplyw na zuzywanie sie chocby katalizatorow a kto wie czy na przyklad nie dojdzie do rozszczelnienia silnika w skutek zwiekszenia cisnienia w ukladzie wydechowym , przez co cisnienie nie bedzie odprowadzane a zostanie przedmuchane do komory korbowo-tlokowej ... ale to ekstremum . jak masz mozliowsc , wroc do serii i ciesz sie tym co fabryka oferuje w tej cenie jaka dales za auto ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 13:20:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 14:19:50
Posty: 163
Lokalizacja: Opolskie
troche kiepsko z powrotem do serii , bo wyciolem dziury na te sportowe wydechy ( ale w razie czego to sie nakladki jakies faje wsadzi )

W motorze wsadzalem przelotowe wydechy i hulalo pieknie , ja jestem zakochany w tym basowym dzwieku jaki sie teraz wydobywa z mojej A6 :D

Podjade do Koraszewskiego i jak on potwierdzi Wasze opinie to zmienie wydechy .( w sumie nie u niego zakladalem teraz wydechy , ale kiedys bylem u niego i powiedzial ze mi bez problemu przelotowce zalozy , moze jest jakis patent ).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 18:59:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Ja też mam ten silnik chyba, i ostatnio zamiast katow wstawilem 2 tłumiki przelotowe 110 zł szt. ,ksztaltem przypominające kata,średnice rur te same,a na koniec wrzucilem Remusa z podwojną końcowką ,używanego z allegro ,dedykowanego do opli.Osiągi bez zmian ,innym czasem ściemę walę że lepsze ,ale napewno nie zamula.Nie pęka głowa na trasie,basowo buczy pod dużym obciążeniem silnka na niskich obrotach jak mu wdepnę w dechę, na wysokich obrotach na trasie chodzi przepięknie-nie chwaląc się,jakby mnie ścigacz wyprzedzal :D .Ale nie jest to dżwięk uciążliwy i jest on zaslugą tlumka końcowego a nie tych dwoch przelotowych.Przy normalnej jeżdzie wszystko pracuje porownywalnie do serii.Cisza i szum.Tlumika środkowego nie chcę ruszać,bo nie doczytalem się jeszcze nigdzie żeby to coś dawało.Tak poza tym, to ten zakres zmian obejmuje tylko dżwięk,napewno nie lepsze osiągi.I tobie też chyba tylko o to chodzi :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 21:12:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 14:19:50
Posty: 163
Lokalizacja: Opolskie
Ja wiem ze zmiana tylko ostatnich wydechow nie podniesie mocy mi chodzilo aby uzyskac tylko dzwiek a w zamian otrzymalem zmulone auto.

_________________
Obrazek
Obrazek
A6 C5 2.8 Quattro
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: