.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.maja.2025 00:52:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z]Manual.zgrzyt przy zmianie na 5-tkę
PostNapisane: 16.kwi.2006 19:51:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.kwi.2006 07:37:30
Posty: 14
Lokalizacja: Tarnów
Przypuszczam że to synchronizator, ale i wsteczny przy tym dziwnie wchodzi. Moja skrzynia to BAA. W ASO synchronizator kosztuje coś ponad 400 plus przesuwka plus pierścień plus robocizna wyjdzie sporo, dlatego mam pytanie czy kupować wszystko,czy sam synchronizator, czy najpierw zobaczyć co jest i dopiero zamawiać.A może kupi synchronizator używke i od jakich innych skrzyń by ewentualnie pasował. Czy trzeba wyciągać skrzynie, czy wystarczy odkręcić dekiel.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 21:03:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Naprawiałem w moim traktorze BAA i naprawa synchronizatora 3 biegu + nowe sprzęgło kosztowała mnie ok 1200 zł. Warto było. Przy okazji wymieniono wszystkie niezbędne uszczelniacze etc ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2006 06:43:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Na początek spróbuj zmienić olej na gęściejszy, nieraz to pomaga, pozatym w sumie to 5-ty bieg więc najmniej uzywany, ja na Twoim miejscu jezdził bym do zdychu, a potem kupił druga skrzynie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2006 07:07:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2005 21:42:51
Posty: 529
Lokalizacja: Wrocław/Syców/Chrząstawa Wlk
Półtora miesiąca temu także naprawiałem skrzynię. Również padł mi synchronizator 3 biegu. Przy okazji wymieniłem jedno łożysko.
Koszt synchronizatora: ok. 120zł, z łożyskiem jakoś razem zapłacłem: 240zł.
Części oryginalne, zafoliowane z pieczątkami od Kulczyka (podziękowania dla Adama 12).
Problem jest, że strasznie dużo roboty przy tym.
Przy okazji wymieniłem sobie sprzęgło na nowe (LUK - 600zł)
Całość z robocizną i takimi dodatkami, jak olej (2,5 litra), oringi, nowe śruby, itd. wyniosła mnie 1540zł (w tym są już części dostarczone przeze mnie i sprzęgło).
Z tym, że we Wrocku jest gość, który specjalizuje się tylko w skrzyniach. Dostarcza mu się na stół wybebeszoną skrzynię i odbiera złożoną. W moim przypadku po rozebraniu i diagnozie sam dostarczyłem mu części - wyszło dużo taniej (co najmniej 100zł) i szybciej (części czekały na mnie w Motor-Polu na drugi dzień rano...
Zrobiłem już od tego czasu prawie 3 tys. km i wszystko działa perfect :-)

Zanim zaczniesz rozbierać na poważnie, to sprawdź:
1) czy nie poluzowało ci się coś w miejscu, gdzie do skrzyni dochodzi wajcha od gałki zmiany biegów. Obiawy są identyczne a wystaczy dokręcić jedną, czy dwie śrubki i naprawione. Trzeba zdjąć tylko katalizator, żeby się tam dostać...
2) Później sprawdź poziom oleju w skrzyni - koreczek z boku, od strony kierowcy. Palcem powinieneś czuć olej (leje się go do poziomu koreczka).
3) Na końcu odkręć koreczek na dole skrzyni - spuść olej. Jak zobaczysz na koreczku opiłki... to zacznij się martwić.

Co do twojego pytania, to wydaje mi się, że jak już sdecydujesz się na naprawę skrzyni, (i znasz się na tym, bo ponoć nawet serwisy sie boją w tym grzebać i udzielać gwarancji), to najpierw rozbierz, wyczyść i zobacz dokładnie, które części wymagają wymiany (jakieś wżery, wyszczerby, itd). A dopiero później zamawiaj...

Powodzenia...

_________________
Audi 80 b4 Avant 1.9TDi '93
VW Passat B5 FL Variant 1.9TDI (AVF) 4 motion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2006 09:05:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.kwi.2006 07:37:30
Posty: 14
Lokalizacja: Tarnów
Dzięki :) a niewiecie czy muszę wyjmować skrzynie do wymiany synchronizatora?

_________________
B4 Avant 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2006 09:14:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
naj napisał(a):
Dzięki :) a niewiecie czy muszę wyjmować skrzynie do wymiany synchronizatora?

Musisz.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2006 10:58:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.kwi.2006 07:37:30
Posty: 14
Lokalizacja: Tarnów
Jak mi zaczeło zgrzytać, byłem u mechanika, ściągneliśmy osłonę, a na niej od środka był jakiś pasek wąskiej gumy, na pewno nie z mojego samochodu.wywinięta była też osłona gumowa tej śruby od lewarka, ale śruby były dokręcone, może coś przeoczyliśmy, przy okazji wyciołem kata był zatkany prawie cały. Oleju było po śrubę i jest czyściutki. Wspominał też coś, ale nie jest pewny na stówe, że może wymiana synchro obejdzie się bez ściągania skrzyni.Ma pare synchronizatorów do 5-tki, diesla , ale od innych skrzyń. Stąd było moje pytanie wcześniej od jakich skrzyń będzie jeszcze pasował.

_________________
B4 Avant 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: