Witam.
Poproszę o wszelkie dane dotyczące różnic między tymi silnikami. Mile widziane opinie własne, dotyczące elastyczności, "agresywności", ale również, a nawet przede wszystkim - konkretne dane liczbowe. Także info o kształcie denek tłoków. Zastanawiają mnie podawane wszędzie różnice w ciśnieniu sprężania (KV:10-14; KU: 8-11) zwłaszcza w kontekście tego że KU jest minimalnie silniejszy...
Dlaczego pytam - moja 90Q '85 z KV pod maską ma najechane 260 kkm i lekko zużywa olej przez pierścienie. Mam do kupienia KU w małych pieniądzach na podmianę na czas wyporządzania silnika na gotowo (nie mogę sobie pozwolić na długi postój auta). No i zastanawiam się, który z nich poddać docelowemu wyporządzeniu - Wstawić na szybko KU i wypieścić KV, czy wypieścić KU i zastąpić nim KV. Dodam, że w planach jest modyfikacja głowicy i wałka rozrządu miedzy innymi.
Jakieś sugestie?
|