.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 16:19:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Filtr paliwa/TDI/co ROBIC?
PostNapisane: 08.paź.2005 15:32:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2005 15:26:35
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa/Jozefow
witam
a6 silnik 2,5tdi 98 r
wymienilem filtr paliwa,
odpalam silnik -->kilka sekund pracuje i gasnie
zalalem filtr paliwem -->odpalam i ... nic
rozrusznik kreci ale silnik nie zapala (wielokrotne proby -->prawie padl
akumulator)

mozecie poradzic co i jak zrobic? (moja pierwsza wymiana filtra:)
bo teraz nawet do warsztatu nie moge o wlasnych silach podjechac:(
dzieki wielkie
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2005 15:49:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
dokrecales filtr do sruby czy srube to filtra?
jesli to pierwsze to za slabo dokreciles i pompa wtryskowa zasysa powietrze zamiast paliwa i autko nie ma odpowiedniej ilosci paliwa aby pochodzic dluzej niz chwilke ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2005 16:08:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2005 15:26:35
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa/Jozefow
wlasnie o to chodzi ze po pierwszym kilkusekundowym odpaleniu-wiecej juz silnik nie "chodzil" :(
srube?? hmmm
mam caly filtr do ktorego dochodzi "rurka" doprowadzajaca i odprowadzajaca
oraz taka "wtyczka" z dwiema "rurkami"
wiem ze niefachowo, ale...;)
krotko mowiac nie mam przy filtrze sruby ktora moge dokrecic - poza mala srubka odpowietrzajaca


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2005 16:16:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
http://etka.auto2.ru/au/A6/1998/261/49/3314108/
faktycznie jest nieco inaczej niz u mnie - mialem takie same objawy jak za slabo dokrecilem filtr.
sprawdz droznosc przewodow oraz szczelnosc ich polaczenia.
innej przyczyny raczej nie widze.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2005 16:18:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Sprawdz szczelnośc przewodów paliwowych (jeśli poczujesz zapach paliwa to jest to)
2. Rzadko zdarzajacy sie przypadek uszkodzonego odpowietrznika baku. Odkrec korek wlewu i jesli w czasie odkrecania uslyszysz swist powietrza to znaczy ze uklad byl nieodpowietrzony i wytworzylo sie podcisnienie zasysajace paliwo spowrotem do zbiornika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2005 16:22:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
baskecior napisał(a):
1. Sprawdz szczelnośc przewodów paliwowych (jeśli poczujesz zapach paliwa to jest to)

filtr jest po stronie ssacej wiec wystarczy minimalna nieszczelnosc aby zasysalo powietrze a paliwo nie wydostawalo sie poza uklad

baskecior napisał(a):
2. Rzadko zdarzajacy sie przypadek uszkodzonego odpowietrznika baku. Odkrec korek wlewu i jesli w czasie odkrecania uslyszysz swist powietrza to znaczy ze uklad byl nieodpowietrzony i wytworzylo sie podcisnienie zasysajace paliwo spowrotem do zbiornika.

nie wierze aby stalo sie to akurat z powodu wymiany filtra ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2005 16:59:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2005 15:26:35
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa/Jozefow
przewody do- i odprowadzajace ok
cybanty mocno zacisniete
juz zaczynam miec mysli samobojcze;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2005 17:37:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2005 15:26:35
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa/Jozefow
zronilem nastepny "test"
po wytworzeniu nadcisnienia (nadmuchaniu) w baku przez otwor odpowietrzajacy filtra
wyplywa paliwo
czyli na lini bak--filtr jest wszystko ok?
tylko co dalej?
silnik dalej nie zapala:(( jak tak dalej pojdzie na wybory nie pojade;[


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2005 19:12:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 06:34:16
Posty: 5
Lokalizacja: Starogard Gd
Sprawdz to co nazwales wtyczka :) To jest taki trójnik o ile dobrze pamiętam.. Przy łączeniu tego trójnika z filtrem jest oring ktory mogles uszkodzic... :( POZDRAWIAM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2005 19:36:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2005 15:26:35
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa/Jozefow
ooo wlasnie
taki trojnik- 2 wyjscia na weze (jedno gdzies a drugie do pompy wtryskowej?) i jedno do filtra
ale, ...
wszystko wyglada ok;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2005 20:14:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 12:51:49
Posty: 82
Lokalizacja: o-c
Mam nadzieję że filtr nie flitrona założyłeś.Ja miałem z nim problemy na stronie powrotnej zasysał powietrze łobuz.-za mały jest oring w filtrze-założyłem manna.Pierwsza sprawa jak pompa dostała duzo powietrza to nieodpali.Weż kogoś do pomocy i rurkę od pompy wtryskowej odkręć od filtra,włóż w nią lejek i nalej ropki do lejka(bliżej pompy jest rurka przezroczysta to powinieneś widzieć czy są tam bąbeliki powietrza czy nie).Zdejmij osłonę silnika,popuść nakrętki rurek od wtrysków i zakręć rozrusznikiem 2 razy po ok.20sek.-przy tym uważaj żeby w lejku nie brakło ropy.Zakręć nakrętki od wtrysków i odpalaj sprzęt-powinien zapalić_jeśli nie powtórz tą czynność.Obserwój czy pompa ciągnie paliwo z lejka.Jak odpali to zgaś zaraz żeby niebrakło ci paliwa w lejku bo znów pociągnie powietrze.To pół sukcesu.Zalej rurkę paliwową od pompy po sam brzeg.Następnie załóz jakąś rurkę(najlepiej przezroczystą o dł.ok 1m) na wyjście filtra tam gdzie powinna byc pompa i na koniec znów lejek ale lej niedużo paliwa tak żeby tylko w rurce się mieściło, wyjm lejek z rurki i lekko wdmuchnij paliwo z rurki do filtra ale tak zeby paliwo było widać w rurce-czynność powtórzyć ze 3-4razyoczywiście jak był filtr zalany-jeśli nie to więcej razy.Na końcu pozostaje ci załozyć rurkę od pompy do wyjścia filtra-jak najsprawniej i jak najmniej powietrza żeby się dostało.Niema siły musi działać.Pozdrawiam.

_________________
A 6 2.5tdi akn 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2005 22:38:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Bosz jakie cuda na kiju :D
Sorry panowie ale patenty z rurkami, lejkami itp to przerabialem 5 lat temu w Oplu Mancie.

Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Filtr paliwa/TDI/co ROBIC?
PostNapisane: 09.paź.2005 08:40:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
sowa4 napisał(a):
odpalam silnik -->kilka sekund pracuje i gasnie
zalalem filtr paliwem -->odpalam i ... nic


a to taki objaw jakby immo bruzdzil...

_________________
AEL POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2005 09:02:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 12:51:49
Posty: 82
Lokalizacja: o-c
--------------------------------------------------------------------------------
NemeretH napisał:
Bosz jakie cuda na kiju
Sorry panowie ale patenty z rurkami, lejkami itp to przerabialem 5 lat temu w Oplu Mancie.


Tu niechodzi o to czy przerabiałeś 5 czy 10 lat temu.Trzeba pomóc koledze,który sie niezna.Więc pole do popisu!

_________________
A 6 2.5tdi akn 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 22:29:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2006 16:03:26
Posty: 22
Lokalizacja: Elbląg
Kurcze .. mnie tez czeka wymiana filtra paliwa (B4 TDI 1Z), może ktoś doradzi jak się do tego zabrać fachowo ?

Dziś wymieniłem filtr powietrza - prościzna ;-)
Filtr oleju stawiał opory ale sie wreszcie poddał :)

Próbowałem się dobrać do filtra paliwa ...i teraz nie wiem jak to zrobić. Czapka z przyłączami na przewody paliwowe ani drgnie.
Czy konieczne jest odpinanie wszystkich przewodów paliwowych ?
Czy jest gdzieś w 1Z reczna pompka ? lub
Jak radzić sobie z zapowietrzonym układem paliwowym ? (czy metoda opisana powyżej jest jedyną ?)

Dzięki z góry za wsparcie.

_________________
Krzysiek @ AUDI 80 B4 1.9 TDI - '94


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron