.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 20:29:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ALL] gaz + hamulec naraz
PostNapisane: 21.kwi.2006 05:48:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Np. Gdy stoje na luzie dodaje gazu nacisne hamulec to silnik automatycznie schodiz z obrotow...wystarczy ze lekko nacisne...

Gdy jade np. na 4 nacisne hamulec ale nadal tzrymam noge na gazie t ojesttak samo auto sie zmula ( hamuje ) i po chwili probuje odzyskac obroty..ale najczesciej sie nie udaje i trzeba wcisnac gaz jeszcze raz..

I teraz moje pytanie czy w innych modelach audi tez tak jest, i czy wogole w innych autach tez tak jest jelsi wiecie napiszcie...

a moje pytanie stad sie wzielo bo wiele sie moiw o wyczynowej jezdzie a konkretniej o przyhamowywaniu lewa noga na zakrecie...i tez tak od dluzszego czasu robie ( kolega ktory jezdiz na rajdy mnie uczy - w miare mozliwosci ) i gdy biorre wiekszy luk ta sytuacja z przyhamowywaniem sie powtarza...

To jakim cudem np...slynny STIG i ferajna tak robia w tamtych autach...chyba ze ja cos mam zjebane...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2006 08:42:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Wdług mnie to przy wciskaniu hamulca jakos ci rusza linką gazu i ona sie luzuje i zamyka przepustynice bo hamulca chyba nie sa w żadne sposób połaczone z silnikiem zeby obniżać obroty! No chyba ze masz automat!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2006 12:11:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
To co zauważyłeś to jest normalna sprawa . Serwo (tzw wspomaganie hamulca) zasilane jest podciśnieniem które wytwarzane jest przez silnik w kolektorze ssącym.W przypadku wciśniecia pedału hamulca następuje wyrównanie lub pobranie większej ilości podciśnienia co skutkuje zmniejszeniem się ilości podawanego powietrza do układu wtryskowego a co za tym idzie zmniejszenie się obrotów.
Nie jest to fachowo opisane ale mniej więcej to jest coś w ten deseń.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2006 14:24:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
W swojej B4-ce niestety nie poszalejesz z noga na hamulcu, musial bys zmienic marke auta, a to jak sie domyslam nie wchodzi w rachube. a jeszcze jedno, nie martw sie, nic nie masz zjeb... tak powinno byc. Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2006 20:41:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
zmienic marke czy silnik...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 04:51:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Chance napisał(a):
zmienic marke czy silnik...
Marke i to nie na Volksvagen group.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 05:38:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
W/g mnie to jesli ktos pisze ,ze mocno spadaja obroty przy hamowaniu i mówi ,ze to jest normalne to jest....w błędzie. Mocny spadek obrotów przy hamowaniu jest wina niesprawnej instalacji podcisnienia wspomagania hamulców. Mam dwa samochody z grupy audi vw - audi b4 2,0 -abk i vw golf II 1,6 i nic tam sie przy hamowaniu nie dzieje z obrotami. Podcisnienie w obu jest sprawne i obroty nie maleja przy hamowaniu......

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 06:23:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Zgadzam sie mi tez obroty nie maleja, i sorki za moj pierwszy dość głupi post z tego co widze ;) Ale fakt faktem ze tak byc nie ma :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 07:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
szantis napisał(a):
W/g mnie to jesli ktos pisze ,ze mocno spadaja obroty przy hamowaniu i mówi ,ze to jest normalne to jest....w błędzie. Mocny spadek obrotów przy hamowaniu jest wina niesprawnej instalacji podcisnienia wspomagania hamulców. Mam dwa samochody z grupy audi vw - audi b4 2,0 -abk i vw golf II 1,6 i nic tam sie przy hamowaniu nie dzieje z obrotami. Podcisnienie w obu jest sprawne i obroty nie maleja przy hamowaniu......


Jest to normalne w przypadku 10-15 letnich autek.Widziałeś kiedyś auto z przebiegiem 200-300 tyś km z roku produkcji średnio około 90 w którym serwo jest w idealnym stanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 08:36:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Jest to normalne w przypadku 10-15 letnich autek.


Kolejny "wymysł" ... Zastanawiam sie czy w ogóle wiesz o czym piszesz....



Cytuj:
Widziałeś kiedyś auto z przebiegiem 200-300 tyś km z roku produkcji średnio około 90 w którym serwo jest w idealnym stanie?


widziałem :)
GolfII - rok prod. 1984 - przebieg nieokreślony ,ale grubo ponad 300 tys....i wszystko działa bez zarzutu...i nie wiem czy servo jest w "idealnym" stanie - działa tak jak powinno i tyle.

Jeśli udało sie Tobie kiedykolwiek naprawiać servo hamulcowe to wiedziałbyś ,że wahanie obrotów podczas hamowania spowodowane jest z reguły nieszczelną membraną w servie....

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 09:15:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
Kolejny "wymysł" ... Zastanawiam sie czy w ogóle wiesz o czym piszesz....


Wiem o czym pisze.Od lat spotykam się z autami które niestety pozostawiają wiele do życzenia gdy chodzi o stan.

Cytuj:
widziałem
GolfII - rok prod. 1984 - przebieg nieokreślony ,ale grubo ponad 300 tys....i wszystko działa bez zarzutu...i nie wiem czy servo jest w "idealnym" stanie - działa tak jak powinno i tyle.


To tylko pogratulować trafnego egzemplarza :)

Cytuj:
Jeśli udało sie Tobie kiedykolwiek naprawiać servo hamulcowe to wiedziałbyś ,że wahanie obrotów podczas hamowania spowodowane jest z reguły nieszczelną membraną w servie....


Serwo serwie budową nie równe.Powiedz może jakie ty rozbierałeś ? Z dźwignią reakcyjna ,z centralną rurką ,serwo dwusekcyjne a może stopniowane serwo dwusekcyjne?

Z resztą ja nie odnosiłem sie do idealnie nowego serwa tylko do takiego po przejściach ba takich u nas jest więcej niż tych idealnych o których piszesz.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 09:27:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Wiem o czym pisze.Od lat spotykam się z autami które niestety pozostawiają wiele do życzenia gdy chodzi o stan.


Tutaj to się niestety zgadzam . Bedac ostatnio w warsztacie widziałem taksiarza który wlewał do silnika swojego merca 190 zużyty olej z skrzyni biegów ....z tekstem byle smarowało...


Cytuj:
Serwo serwie budową nie równe.Powiedz może jakie ty rozbierałeś ? Z dźwignią reakcyjna ,z centralną rurką ,serwo dwusekcyjne a może stopniowane serwo dwusekcyjne?


Tutaj to mnie zażyłes nazewnictwem ;) Walczyłem juz z kilkoma i w sumie nawet nie wiedziałem ,że maja takie nazwy :)

Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 19:31:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
To napisze jescze raz. Zapalcie auto, dodajcie gazu na luzie i tzrymajac go wcisnijcie hamulec..spadaja wam obroty czy jak w maluchu-nic sie nie dzieje...A jesli jest jak pisze to zrobcie to samo jadac na biegu.Odpowiedzi bede mile widziane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 05:30:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Tak jak pisałem wyzej , u mnie nic sie nie dzieje po wciśnieciu hamulca.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 08:44:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Bo masz benzyne. W diesela u kolegow jets tak samo wiec jestem spokojny:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: