.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 22:09:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.8T AEB] Nie chodzi na 2 cylindrze :(
PostNapisane: 25.kwi.2006 04:34:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2004 23:30:43
Posty: 111
Lokalizacja: Płońsk
Witam!
OPIS PROBLEMU:
W weekend spotkała mnie dziwna sytuacja. Jeździłem autkiem przez godzinę i wszystko bylo OK. Odczekałem kilka minut, autko trochę ochłonęło i zostało zgaszone. Po około 20 minutach odpaliłem i chodziło tylko na 3 cylindrach. Chyba nie muszę szczegółowo opisywać objawów ? Co dziwne, autko po 2 godzinach odpaliłem i chodziło OK. W międzyczasie zrobiłem kilka km i zgasiłem auto na 30 minut. Odpaliłem bez problemu. Dojechałem do centrum wawy z bemowa i zgasiłem auto na ok. 2 godziny. Odpaliłem i znowu chodziło na 3 garach... Zostawiłem auto na noc. Ponownie odpaliłem je po ok. 20 godzinach. Chodziło równo przez około 30 sekund po czym znowu zaczęło chodzić tylko na 3 garach... od tamtej pory już nie odpaliło dobrze.

WSTĘPNA DIAGNOZA I ZASKAKUJĄCY WYNIK:
Na początku sprawdziliśmy wszystkie prądy, zasilanie cewek, masy, impulsu. Następnie wszystkie prądy wtryskiwaczy. Wszystko jest OK. Mimo to auto nie chodzi na drugim cylindrze. Przełożyłem cewkę z drugiego cylindra na 3, i odwrotnie - z 3 cyl. na 2. Okazuje się, że cewka jest dobra, gdyż auto znowu nie chodzi na 2 cylindrze. Pomyślałem, że to może być wina wtrysku. Została zdjęta listwa wtrysków i silnik zakręcony kilka razy pokazał, że wszystkie wtryski podają paliwo tak samo. Kolejnym etapem było sprawdzenie ciśnienia sprężania. Na drugim cylindrze (tym nie pracującym) jest 13 na 3 - 13,5. Sprawdzona została również iskra. Na 3 cyl. jest na 2 cyl nie ma. Zamieniłem cewki z cyl. 4 na 2 i odwrotnie. Znowu nie ma iskry na 2 cylindrze :(

Już brakuje mi pomysłów, co to może być. Proszę o podpowiedzi co można jeszcze sprawdzić ?

PS. Korzystając z okazji zapytam jeszcze co tak cyka przy filtrze powietrza ? Zawsze mnie to zastanawiało ;) Raz sobie cyka raz nie, nawet nie wiem od czego to zależy :oops:

Z góry dzięki za odpowiedzi,
Pozdrawiam,
Traviz

_________________
KTK #HK02
Racimex.de - A4 1.8TQ [AEB]
Fotografia Ślubna Płońsk Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 06:14:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jest takie badziewko, jak driver cewek zaplonowych, jest to uklad tranzystorowy pomiedzy komputerem a cewkami. U znajomego sie wyłożył. Albo wymiana na nowy, albo dajesz do jakiegos magika i wymieni ci padniety tranzystor w srodku.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 06:22:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2004 23:30:43
Posty: 111
Lokalizacja: Płońsk
Czy jest jakaś metoda na sprawdzenie tego drivera np. miernikiem ? Zanim oddam go komuś kto zedrze może niepotrzebnie ze mnie kasę ? :P

_________________
KTK #HK02
Racimex.de - A4 1.8TQ [AEB]
Fotografia Ślubna Płońsk Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 07:42:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
co do cykania to zaworek sterowania turbinką pewnie sobie cyka.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 09:40:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Nie dlubalem w srodku w tym urzadzeniu bo to bylo u kolegi. Mozesz sobie sam otworzyc, pewnie bedzie widać sfajczony ktorys z 4 tranzystorow koncowych. a jak nie widac to zmierzyc je wszystkie i bedzie widac ktory, spisac symbol tr. kupic w sklepie elektronicznym i wlutowac spowrotem :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 11:49:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
No ja stawiam tez na elektronike sterującą :)

:peace:

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 15:08:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2006 10:21:46
Posty: 6
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Śląskie, Polska
A świece zapłonowe? Sprawdzałeś? A zasilanie cewek zapłonowych? są takie rzeczy jak tester i oscyloskop... albo można się bawić w podmianki... tylko dawcę organów trzeba mieć...
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 15:20:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
moduł zapłonowy :) wczoraj mi tez padl. objawy identyczne jak u ciebie. podnies ta osłonkę nad obudowa filtra - masz tam moduł. wchodza do niego dwie wtyczki. poruszaj nim na wlaczonym silniku i zobaczysz ze raz pracuje raz nie (przynajmniej u mnie tak bylo) Dzisiaj rano tez sie zdziwilem jak auto chodzilo normalnie, poczym znowu przestalo. Postukalem troche w ten modul i teraz nie chodzi na 2 gary :) koszt nowego w ASO 1100zl. Mi udało się znależć HELLA za 500zl - jutro ma byc

P.s. czy to jakaś zmowa czy co ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 18:18:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2004 23:30:43
Posty: 111
Lokalizacja: Płońsk
Dziś upewniłem się, że sprawcą jest moduł zapłonowy (jeśli mowa o tym urządzeniu z fotki). Poprosiłem kumpla, żeby się wymienić na chwilkę i faktycznie to wina modułu :( Koszt widzę niezły... a miałem sobie pośmigać w długi weekend :(

Obrazek

_________________
KTK #HK02
Racimex.de - A4 1.8TQ [AEB]
Fotografia Ślubna Płońsk Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 18:23:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
Traviz napisał(a):
Dziś upewniłem się, że sprawcą jest moduł zapłonowy (jeśli mowa o tym urządzeniu z fotki). Poprosiłem kumpla, żeby się wymienić na chwilkę i faktycznie to wina modułu :( Koszt widzę niezły... a miałem sobie pośmigać w długi weekend :(


420 zł HELLA
a nie mówiłem że to gówno padło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 18:41:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
A nie da sie cos tam w srodeczku przyrezac?? :D Heh moze cos sie upaliło i wystarczy wymienic? :diabel:

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 18:45:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
Nosb napisał(a):
A nie da sie cos tam w srodeczku przyrezac?? :D Heh moze cos sie upaliło i wystarczy wymienic? :diabel:

to jest nierozbieralne - sam o tym myślałem. Ale kupiłem nowy i mam spokój. 420 zł to nie 1100 jak mi krzyknęli w ASO :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 19:06:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2004 23:30:43
Posty: 111
Lokalizacja: Płońsk
Cholera... ponad 4 stówki, a w sumie to auta będę potrzebował może jeszcze miesiąc bo później mnie prawie pół roku w kraju nie będzie :( A myślałem, że uda mi się odłożyć nieco grosza na inne cele niż auto :(

Gdzie można kupić to ustrojstwo ? Najlepiej w okolicach Wawy, Płocka itp bo podjechałbym osobiście jeszcze jutro coby autkiem pośmigać w weekend ;)

_________________
KTK #HK02
Racimex.de - A4 1.8TQ [AEB]
Fotografia Ślubna Płońsk Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 19:09:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
w jakiejś hurtowni, podzwon, popytaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 20:42:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Ja jednakowoz jakos bym rozebrał :D W sumie jak macie i tak nowe to mozna grzebac :P

Albo mi przyslijcie juz ja jakos to rozbiore :P :peace: :diabel:

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 21:40:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
Nosb napisał(a):
Ja jednakowoz jakos bym rozebrał :D W sumie jak macie i tak nowe to mozna grzebac :P

Albo mi przyslijcie juz ja jakos to rozbiore :P :peace: :diabel:

rozebrać brzeszczotem to i ja moge ;) I chyba to zrobie dla zaspokojenia własnej ciekawości, a później sprzedam na allegro ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 07:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2005 21:29:16
Posty: 20
Lokalizacja: mazury
ja mam podobny problem- u mnie moja b4 nie chodzi na 1 i 2 cylindrze. postoi troche i po odpaleniu na kilkanaście sekund jest ok, a potem znowu chodzi jak traktor :/ jakoze kiedyś zainwestowałem w interface diagnostyczny (ok 100zł na allegro) to odrazu podłączyłem autko i pokazało mi błąd 515, czyli

" czujnik Halla- G 40, czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - brak sygnału (G40): sprawdź CPM, jeśli OK. wymień dystrybutor"

nie wiem czy u mnie jest to samo co piszecie, ale po objawach widze że tak...

jak możecie to napiszcie cos w moim poscie :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 448#263448

szkoda tylko że to aż taki duży koszt... a wogóle to gdzie tego modułu szukać?

_________________
AUDI is the best!! who do'nt thinks so is wrong!!!
- użytkownik złotej B4 2.0 '92 115KM - super auto do jazdy w letnim sezonie... i nie tylko!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 08:46:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
milion napisał(a):
ja mam podobny problem- u mnie moja b4 nie chodzi na 1 i 2 cylindrze. postoi troche i po odpaleniu na kilkanaście sekund jest ok, a potem znowu chodzi jak traktor :/ jakoze kiedyś zainwestowałem w interface diagnostyczny (ok 100zł na allegro) to odrazu podłączyłem autko i pokazało mi błąd 515, czyli

" czujnik Halla- G 40, czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - brak sygnału (G40): sprawdź CPM, jeśli OK. wymień dystrybutor"

nie wiem czy u mnie jest to samo co piszecie, ale po objawach widze że tak...

jak możecie to napiszcie cos w moim poscie :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 448#263448

szkoda tylko że to aż taki duży koszt... a wogóle to gdzie tego modułu szukać?


to nie to samo. u ciebie nie ma oddzielnych cewek, kazdej na jeden cylinder.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 17:22:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Michał napisał(a):
U mnie tez raz cyka raz nie cyka a nie mam turbinki :)
Co to takiego :?:

Moze swierszczyk??? ;-) :peace:

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: