.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 00:42:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] wymiana lub naprawa wskaźnika temperatury
PostNapisane: 12.kwi.2006 04:34:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Mam błędne wskazania temperatury płynu. Wskaźnik czasem pokazuje 90 a czasem nie. Termostat został wymieniony a czujnik sprawdzony. Pozostaje wskaźnik. Myślę że on ma jakieś zacięcia bo kiedy pstryknę w szybkę nad nim to powoli zaczyna się podnosić. Czy ktoś z Was wymieniał lub naprawiał wskaznik? Jeśli tak- proszę o praktyczne wskazówki i uwagi. Na co zwrocić uwagę? Co może działać w nim źle? Jak bezpiecznie go wyjąć z tablicy zegarów? Czy samodzielna wymiana/ naprawa jest w miarę możliwa?

z góry dzięki.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2006 05:52:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
I jeszcze pytanie do kolegów, ktorzy rezali przy zegarach- np. rozbierali aby założyc chromowane ringi. Jak otworzyć tą "szafę"? Poodkręcałem srubki na obwodzie i ciągle cuś mi trzyma- tak jakby po bokach. Nie chcę ciągnąć i urwać czegoś. Podpowiedzcie jak to rozebrać. Dzięki.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2006 09:04:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
widzisz pol-u mam taki sam problem z zegarami. Czasami wskazówka temp. opada na około 70 st.C a jak pstrykne w zegary to się podnosi do 90st. Ja zauważyłem u siebie że wraz z fiksowaniem wskazówki temp. fiksuje tez wskazówka ilości paliwa. Jak opadają to obie. Myślę że to coś związane z zasilaniem tych wskaźników.
Jeśli chodzi o wstawienie ringów to robiłem to u siebie. Musisz wykręcić wszystkie śrubki trzymające płytę zegarów. Jest tam chyba jedna schowana pod potencjometrem ściemniacza podświetlenia. Trzeba go odkręcić (2 małe nakręteczki). Pamiętaj że kilka srubek jest też na środku płyty a nie tylko na obwodzie..

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2006 10:51:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
miszello

Tak, masz rację, to moze byc zasilanie. Ktos tu kiedys pisał na forum ze jest tam stabilizator napiecia i on moze szwankowac i trzeba go wymienic. Nie wiem ktory to, ale domyslam sie ze to jest takie cuś czarne z cienkimi metalowymi łapkami.
U mnie wskaznik paliwa chodzi OK i dlatego podejrzewam awarie wskaznika temp. lub jakies jego zawieszanie się.
Mam "szafę" teraz na biurku i usiłuje rozebrac. Dzięki za wsparcie.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2006 18:16:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 22:46:44
Posty: 55
Lokalizacja: Trzebnica
a u mnie wskaźnik temperatury "fikał 90 st i za chwile leżał na zero i tak co kilka minut wymieniłem czujnik temperatury i nie pomogło sprawdziłem czujnik =sprawny i okazało sie żę to niekontakt elektryczny przy czujniku czyli śrubokret ,oczyszczenie następnie WD 40 i jest Ok A propos ringów to kolega mi to zrobił rozkleił ta przexroczysta plekse i włożył alu ringi extra wyglądają

_________________
Audi B 4 2,3 NG obniżona /warcząca burgundowa laska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2006 19:22:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
ringi przechodzą od tyłu wystarczy lekko ścisnąć a ze wskażnikiem jeśli pukanie pomaga to zimne luty na desce lub we wskażniku wewnątrz łatwo rozebrać i złożyć tylko najpierw trzeba wyciągnąć wskazówkę możę być z ośką

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 10:51:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Problem wskaznika rozwiązałem. Wydaje mi się że pomogło dokładne wyczyszczenie trzech nóżek stabilizatora napięcia i lekkie dogięcie ich aby miały dobry kontakt z płytką. Na stykach był widoczny nalot, ktory byc moze utudniał kontakt. W kazdym razie po wyczyszczeniu wszystkiego co sie dało i złozeniu do kupy, wskaznik stoi teraz jak drut na pozycji "lekko ponad 90 st."
Nigdy dotąd nie był taki stabilny.
Zobaczymy jak długo tak wytrzyma ;) .

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 13:41:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 22:46:44
Posty: 55
Lokalizacja: Trzebnica
oczyść jeszcze przy czujniku tam czeso nie kontaktuje.
Powoli poznajw bolączki aut ze stajni AUDI ( NP ŁAMANIE SIĘ PRZEWODU W TYLNEJ KLAPIE)

_________________
Audi B 4 2,3 NG obniżona /warcząca burgundowa laska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 12:38:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2005 14:43:39
Posty: 41
Lokalizacja: Koszalin
U mnie wskazówka temp. nie tyle co nei wskazuje temperatury co zupełnie opadła na lewą stronę :(

_________________
Audi 80 B3 1.8 (LPG) 91r. TREND EDITION


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 19:18:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
a u mnie jest problem ze wskazowka ilosci paliwa mianowice gdy zatabnkowlem do pelna to wskzaowka pokazywala niec o ponizej 1/1 czyli full bak. teraz pokazuje polowe ale zauwazylem ze czasem sie podnosi o ten wlasnie brakujacy poziom ale tlko na chwiel.

wydaje mi sie ze to cos z plywakiem, problem pojawil sie po zimie...mial ktos podobny problem? jesli tak to prosze o rade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: stabilizator napięcia
PostNapisane: 28.kwi.2006 10:35:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Panowie z doświadczenia wiem, że na 95% będzie to stabilizator napięcia(takie coś czarne na trzech nóźkach wlutowane w zegary) Należy wykręcić zegary, wylutować stary, iść do sklepu elektronicznego i kupić o tych samych parametrach i wlutować w miejsce starego. Na 99% powinno być OK

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 11:11:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2005 14:43:39
Posty: 41
Lokalizacja: Koszalin
tak, stabilizator napięcia jeśli wskazania temp i paliwa są błedne a jeśli jest tylko złe wskazanie temp. to chyba nie stabilizator?

_________________
Audi 80 B3 1.8 (LPG) 91r. TREND EDITION


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 11:14:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2005 14:43:39
Posty: 41
Lokalizacja: Koszalin
ostatnio wyciągnąłem złączkę od czujnika i przeczyściłem ją i już coś wskazuje ale jeszcze nie tak jak powinno być, muszę rozkręcić wskaźnik i tam poczyścić, ale jst postęp bo na początku wskazówka była cały czas w pozycjy skrajnie leżącej. Porównywałem w innych audi to u mnie dosłownie leżała na obudowie dlatego sądziłem że to wskaźnik padł.

_________________
Audi 80 B3 1.8 (LPG) 91r. TREND EDITION


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2006 17:55:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2006 17:27:40
Posty: 3
Witam
Mam podobny problem ze wskaźnikiem temperatury w mojej B2 z 1985 r. silnik 1,8 wtrysk. Padł mi czujnik temperatury i wymieniłem na nowy ale przy wymianie okazało się że to jakiś dziwny, nie ma zamiennika i w ogóle, więc odpisałem numery z niego i zamówiłem taki sam. Po zamontowaniu nowego ten wskazuje 120 stopni i więcej i włącza się kontrolka temperatury ale temperatura silnika jest ok bo sprawdzałem i termowyłącznik nie wyłącza mi nic (obok czujnika temperatury jest termowyłącznik a pod spodem czujnik do ssania). Sprawdzałem czujnik i inne wskazują to samo. Wymieniałem stabilizator i nic (ciężko dostać oryginalny więc użyłem zamiennika o tych samych parametrach). Nadal temperatura za szybko rośnie (wg wskaźika bo w rzeczywistości jest ok). wskaźnik paliwa działa prawidłowo. Prosze co się podziało może ktoś wie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: