.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 20:01:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ACK] Branie oleju przez silnik 2,8 V6
PostNapisane: 04.maja.2006 21:13:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 21:54:35
Posty: 32
Witam Szanownych klubowiczów.Panowie mam do was małe pytanie,według was ile powinien silnik brać normalnie oleju.Ja na 1000 km musze dolac około 0,5 litra oleju,czy to jest normalne???Mam jeszcze pytanie czy nie pokazuje mi za wysokiej temperatury silnik,dochodzi prawie zawsze do 100 stopni,czy jest wszystko dobrze z ta temp???Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 06:07:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Jeszcze pytanie jaki olej masz i na jakich trasach jezdzisz?? Tak czy inaczej mysle ze 05/1000 to tak ani dobrze ani bardzo zle. Na pewno jest ktos komu bierze wiecej ale i sa tacy ktorym pewnie w ogole nie bierze :peace:
Co do temp. to sprawdz sobie jak Ci sie wlacza wentylator. Jesli podczas postoju w korku wentylator wlacza sie i wylacza cyklicznie to wszystko jest OK a jesli chodzi caly czas albo wogole to cos jest zle.

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 06:27:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z temperatura masz raczej wporzadku.
Co do brania oleju, to myśle że jak jeździsz w miare spokojnie to pobór jest już duży. Jeśli non stop pałujesz to idzie przełknąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 14:01:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Poczytaj tu:

http://audiklub.kwapinski.net/viewtopic ... bywa+oleju

Tu jest kilka sugestii co do przyczyn brania oleju.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 14:31:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2006 21:13:21
Posty: 180
Lokalizacja: KIELCE
JA odkupiłem auto od znajomego w niemczech z którym pracowałem, on serwisował ten samochód do konca i auto pobierało mu znikome ilosci oleju.odkupiłem ten samochód , wymieniłem olej na CASTROL kupiony w Polsce i zaczeły się problemy...przez dwie wymiany zaczął spalać olej .dolewałem ok 400 ml na tysiąc.

uszczelniłem wszystkie mozliwe dziury ,wraz z uszczelkami pod głowicą , pod klawiaturą ,miską olejową 2 szt,pompą oleju, uszczelniaczami na wale, wałkach rozrządu i trzonkah zaworów. (robota w serwisie z materiałem ok 2500 zł) a olej nadal ubywał, w serwisie zrobili mi wszystkie pomiary... SILNICZEK idealnie,zadnej niestabilnej pracy,róznicy cisnien czy kopcenia.....po prostu bajka.


Problem natomiast tkwił w OLEJU ,po zmianie oleju na inny wszystko ustało...
NIE leje juz zadnych wynalazków do silnika...kupuję olej w niemczech z ARALA o nazwie TURBO RAAL i koniec z problemami.....

_________________
AUDI A8 V6 TIPTRONIC
GOLF 1,8 AUTOMATIC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 14:42:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2006 21:13:21
Posty: 180
Lokalizacja: KIELCE
jak się butuje spala więcej ...szczególnie widac to w samochodach BMW !!!1

_________________
AUDI A8 V6 TIPTRONIC
GOLF 1,8 AUTOMATIC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 20:22:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Z temperaturą i braniem oleju mam podobnie a czasami jak ostro butuję to i litr na 1000 przepali,ale wiem że to normalne w fałkach.Muszę jeszcze pokombinować z innymi olejami, bo jeżdżę na mobilu półsyntetyku cały czas.A ten link co dał pol-u to dotyczy silnika 2.0 a w fałkach branie oleju jest normą.W 2.6 V6 też.Zwlaszcza przy butowaniu.Ten olej jest przepalany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 23:25:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2006 21:13:21
Posty: 180
Lokalizacja: KIELCE
Dokładnie jest tak jak powiedział kolega K@mil. w V-ałkach branie oleju jest uwazane za normalne. silniki te jednak to lubią .nowe Audi 2,4 potrzebuje dolewki i to sporej.

_________________
AUDI A8 V6 TIPTRONIC
GOLF 1,8 AUTOMATIC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 20:58:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
zielaki napisał(a):
JA odkupiłem auto od znajomego w niemczech z którym pracowałem, on serwisował ten samochód do konca i auto pobierało mu znikome ilosci oleju.odkupiłem ten samochód , wymieniłem olej na CASTROL kupiony w Polsce i zaczeły się problemy...przez dwie wymiany zaczął spalać olej .dolewałem ok 400 ml na tysiąc.

uszczelniłem wszystkie mozliwe dziury ,wraz z uszczelkami pod głowicą , pod klawiaturą ,miską olejową 2 szt,pompą oleju, uszczelniaczami na wale, wałkach rozrządu i trzonkah zaworów. (robota w serwisie z materiałem ok 2500 zł) a olej nadal ubywał, w serwisie zrobili mi wszystkie pomiary... SILNICZEK idealnie,zadnej niestabilnej pracy,róznicy cisnien czy kopcenia.....po prostu bajka.


Problem natomiast tkwił w OLEJU ,po zmianie oleju na inny wszystko ustało...
NIE leje juz zadnych wynalazków do silnika...kupuję olej w niemczech z ARALA o nazwie TURBO RAAL i koniec z problemami.....

Bo wiekszość CASTROLÓW u nas to podróbki. Najlepiej lać Orlen Platinum-tańszy i lepszy. Wcześniej lałem oleje Mobil 1, Elf sporti, Castrol Magnatec i najlepiej się sprawdza Platinum, nawet koledzy "wielcy przeciwnicy" polskiego Platinium to potwierdzili i też go teraz leją.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 12:41:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Niestety, oleje takie jak Mobil i Castrol........sa mocno reklamowane ale i mocno podrabiane. Płacisz nie za to co dostajesz.

Faktycznie. Lotos, Orlen a tych wiekszych i znanych to Statoil, Texaco są dobrymi i jeszcze nie podrabianymi olejami na taką skale jak Mobil i Castrol.

.....i na pewno nie są gorsze od nich.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 15:21:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
bezduszny napisał(a):
Niestety, oleje takie jak Mobil i Castrol........sa mocno reklamowane ale i mocno podrabiane. Płacisz nie za to co dostajesz.

Faktycznie. Lotos, Orlen a tych wiekszych i znanych to Statoil, Texaco są dobrymi i jeszcze nie podrabianymi olejami na taką skale jak Mobil i Castrol.

.....i na pewno nie są gorsze od nich.

Zgadzam się w 100%. Kolega ma tira: Scanie 1995r(prawie 1 500 000km) i Renault 2003r(300 000 lub 400 000km), wymienia olej co 30 000km i wcześniej lał Mobil 1 i czasami w czasie wymiany szczególnie zimą lała się maź i okropny syf a nie olej a teraz leje Orlen Platinum i po spuszczeniu sterego oleju o wiele lepiej wygląda niż syfski Mobil 1. Taki olej leje też do Citroena Berlingo(100 000km) i Mercedesa 124(380 000km) a wcześniej lał do nich Castrol Magnatec który też jego zdaniem jest gorszy niż Platinum.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 21:03:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
Ad1 : olej
nie wiem jak jeździsz ale to i dużo i mało
zmień olej na Valvoline MAx Life - mój brał i przestał , teraz od czasu do czasu po otrzejszej jeździe muszę coś tam dolać
ale naprawde robie to teraz raz na miesiąc a nie raz na tydzień

Ad2 : temperatura
jeśli jeździsz ostro i przeciągasz go na biegach to 100 nie dziwi
sprawdź na postoju kiedy włąnczają sie wentylatory i kiedy się wyłączaja
i czy nie masz żadnych ubytków płynu
do sprawdzenia : termostat , czujnik do wentylatorów
o ostateczności płukanie i odpowietrzenie całego układu
( u mnie pomogło wykonanie równoczesne wszystkich powyższych czynności )

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 23:48:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Jak dla mnie to troche duzo tych olejowych dolewek.
Ja mam noge troche ciezkawa...

http://img487.imageshack.us/img487/3851/227kmh7qh.jpg :diabel:
http://img487.imageshack.us/img487/1434/230kmh6gr.jpg :diabel: :diabel:

i bierze ok. 2-2,5litra na 15000km
A co do temperatury to chyba tez za wysoka 95-97'C to takie temp. gdzie do pracy powinien przystapic wentylator.

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 00:50:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
AVANT 2.6V6: kosmiczne ilosci oleju ci bierze.. dolewka połowy stanu co 15000 (tak rzadko zmieniasz olej????) to prawie wymiana.
ale fakt, ze nie każdy jeździ "do odcięcia"...

nie lubisz swojego samochodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 15:31:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
scob napisał(a):
AVANT 2.6V6: kosmiczne ilosci oleju ci bierze.. dolewka połowy stanu co 15000 (tak rzadko zmieniasz olej????) to prawie wymiana.
ale fakt, ze nie każdy jeździ "do odcięcia"...

nie lubisz swojego samochodu?

Lubie i to bardzo dlatego pozwalam mu czasem zaszalec :P
a wymiane robie co 15tys. bo 80% tego dystansu pokonuje w dlugich trasach.
i wcale nie mysle ze 2-2,5l to duzo, poprostu falki lubia olej a i autko juz nie mlode :zly:
Moze jak jezdzilbym stylem emeryta zmienial biegi przy max 2500obr/min i 60km/h na 5biegu to bylo by lepiej?
Ale wtedy po jaka cholere kupowalbym 2,6V6???

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 16:52:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Hmmm.... Po co wymieniac olej syntetyczny co 15 tyś km ? (chyba, że to jakaś podróbka nie trzymająca parametrów)

Rozumiem, kiedy jest to uwarunkowane gwarancją...

Tak się składa, że pracuję w branży oleje, smary paliwa....
Po wymianie oleju (Statoil LazerWay 0W-30) w mojej Octavii RS po przebiegu 15.000 wysłałem go do laboratorim Statoila celem przebadania go.

Co się okazało ? Olej stracił niecałe 2% ze swoich właściwości fizyko-chemicznych. Jednym słowem....z technicznego punktu widzenia, nie ma uzasadnienia wymiany takiego oleju. Wg. prognozy analityków, spokojnie można było na nim jeździć do 40.000km z jednym warunkiem.

Wymiana filtra oleju co 10.000 km.


Pozdrawiam

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 23:53:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 10:03:03
Posty: 19
Lokalizacja: ~Lublin
Jężdże na Mobil S czyli pół syntetyk 10W-40 i to właśnie to oznaczenie ma główny wpływ na "znikanie" oleju z silnika. Moje autko ma już swoje lata i 180 000 km za sobą, gdy go kupiłem miało ok 165 000 i po zastosowaniu takiego oleju spisywało się doskonale (4l bańka wystarczyła łącznie z dolewkami do obecnej wymiany) jeśli ta tendencja się utrzyma to kolejny olej bedzie taki sam a jeśli nie to będzie zmiana na coś o większej lepkości.

Stare silniki pomimo że orginalnie były zaprojektowane np do olejów syntetycznych 5W-40 (firma ma znaczenie bardziej marketingowe). Po przejechaniu tych 200 000+, zimnych startach, przeciążanu silnika na niskich obrotach, kręcenu do odcięcia (co uważam za lekką ...), tracą szczelność a jeśli jej nie tracą to napewno znika, robi się na lustro, powierchnia honowana od wewnątrz cylindrów wszystko wydaje sie cacy ale tak naprawdę wtedy pogarszają sie warunki smarowania i nawet "mega super intligentne molekuły i zajebisty film olejowy" nie jest w stanie temu zaradzić. Wszystko wyciera sie teraz szybciej i w konsekwencji pobór oleju roście bo luzy są większe. Więcej cylindrów więcej luzów.

Reasumując myślę że przy zwiększonym zużyciu oleju warto się zastanowić nad zmianą oleju na "gorszy" tj bardziej lepki np mineralniak 15W40.
Wg producenta oleju Platinum "W nowoczesnych silnikach zużycie może wynosić 0,05 do 0,3 litra na 1000 kilometrów." (myślę że 0,3l to w silnikach z biturbo;) turbiny lubią pić ale takie ich prawo, gdybym miał 900 stopni C i 200 000 rpm to też bym pił :D )

PS pozdro dla odcinaczy zapłonu, tak trzymać :peace:

_________________
AUDI - Never Follow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 05:29:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Jedna tylko uwaga.....

Która turbina (wysokociśnieniowa) wyrzyma przy oleju mineralnym.....

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 05:56:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
prosze nie robić OT -> rozmowy o olejach toczą się w innym topicku

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 06:06:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Po przejechaniu tych 200 000+, zimnych startach, przeciążanu silnika na niskich obrotach, kręcenu do odcięcia (co uważam za lekką ...),


Na głupotę ludzką nie znaleziono jeszcze lekarstwa. Nie ważne jaki był by silnik, z czego zrobiony, z jaka technologią i na jakim oleju pracował.... nie zycięży z bezmyślnym traktowaniem go.

W ubiegłym roku będąc w serwisie na przeglądze trafiłem na rozmowe szefa serwisu skody z szefem transportu jednej z firm.

Okazało się, że poczciwa fabia 1.9 SDI (zadne cudo zaawansowanej techniki) po zrobieniu około 4000 km (czterech tysięcy) "spaliła" ponad połowę oleju jaki miała zalany. Powodem tego było "docieranie jej" przez PH który ja dostał jako służbowy. Kiedy szef transportu usłyszał ile musi firma zapłacić za naprawę jej wykonał telefon do kadrowej i powiedział.........ZWOLNIC GO.

Jeżeli chcesz tą V6 jeżdzic trochę dłużej a bierze spore ilości oleju sugerował bym przymierzenie się do jakiejś ewentualnej naprawy. Jeżeli to tylko "przejściówka" to zalać olej o wyższej lekości i nie koniecznie minerał (syntetyk 5W-50).

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: