.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 02:42:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI] 110KM w A4 - jak sprawdzić czy turbo jest OK.
PostNapisane: 08.maja.2006 05:56:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Jak można sprawdzić turbo, na co zróćić uwagę ?
Czy ma prawo zakopcić ?

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 06:13:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dogorywajace turbo bedzie kopcic. Najbardziej to widać jak samochod jest rozgrzany, troche sie przekatuje i zostawi, zeby popracował na wolnych obrotach. Kolor niebieskawy.

Oczywiscie zmasakrowana turbosprezarka moze puszczac olej caly czas i c aly czas bedzie chmura.

P.S. Padający silnik, ktory spala olej tez moze kopcic na niebiesko, ale te kopcenie bedzie w troche innych momentach.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 07:12:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Poza tym robisz na VAG'u test obciążeniowy i masz wszystkie dane jak pompuje.
Sprawdzasz też kierownicę turbiny czy się nie zapiekła, to takie ramię wychodzące do góry, które steruje ciśnieniem doładowania.
Z kopceniem to tak jak mówi Lukasik, poza tym do sprawdzenia dolot jak dużo oleju do niego puszcza.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 07:20:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Test z jady na VAG`u (cisnienie doładowania) , ale najpierw sprawdzenie N75 czy sie nie wiesza.
Olej w dolocie byc musi ale nie moze płynąć rzeka.
Silne dymienie na niebiesko przy duzym obciazeniu moze wskazywac na poczatki konca lozyska turbiny.
Kierownice spalin to temat delikatny, ale trzeba okresowo sprawdzac i czyscic zwlaszcza jesli poprzednik byl wyznawcą PSJ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 07:50:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
baskecik napisał(a):
Test z jady na VAG`u (cisnienie doładowania) , ale najpierw sprawdzenie N75 czy sie nie wiesza.
Olej w dolocie byc musi ale nie moze płynąć rzeka.
Silne dymienie na niebiesko przy duzym obciazeniu moze wskazywac na poczatki konca lozyska turbiny.
Kierownice spalin to temat delikatny, ale trzeba okresowo sprawdzac i czyscic zwlaszcza jesli poprzednik byl wyznawcą PSJ...


To w VAG-u można odczytać ciśnienie doładowania, na jakiej grupie i kanale i jakie powinno mieć wartości ??
Pozatym przy podpiętym VAG-u oprócz zapisanych błędów jakie parametry ( grupy i kanały) warto sprawdzić i jakich wartości należy sie dla niech spodziewać ??

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 09:35:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Doładowanie to grupa 11. Będziesz tam miał wzorcowe ciśnienie i aktualne.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: