Mam b4 2.0 z wielkim jak gora zegarem zamiast obrotomierza. Des byl tak mily i opylil mi sam modul obrotomierza (tylko zegarek). Jak go zalozyc.
1.) Zdejmij gorna pokrywe od kolumny kierowniczej (pomiedzy zegarami a kierownica) odkrecajac dwie srubki od dolu (z przodu).
2.) Odkrec dwie srubki, ktore zobaczysz przy zegarach po zdjeciu w.w. pokrywy.
3.) Wysun zegary pochylajac je zegarami do gory i odepnij wszystkie 3 wtyczki. Dwie z nich maja specjalne kolorowe zabezpieczenia...podwaz je srubokretem az calkiem ustapia...nastepnie mozesz odlaczyc wtyczki.
4.) Wyjmij zegary rozkrec wszystkie srobki (najpierw modul kontrolek ze srodka - z glosniczkiem) potem reszta.Zeby wyjac zegar nalezy najpier usunac wskaznik temperatury odkrecajac dwie sruby od spodu za pomoca klucza lub kombinerek.
5.) Teraz wyjmij zegar, uprzednio odlacz plytke ktora dostarcza do niego zasilanie od spodu - poprostu pociagnij ja do siebie.
6.) Wloz obrotomierz, czujnik temperatury i przykrec zobacz czy pasuje.JEsli tak to teraz od spodu plytki beda wystawaly dwa piny do zasilania zegarka elektronicznego i 4 piny do obrotomierza.
7.) Zobacz na schemat
http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/A ... /fig08.pdf
Przylookaj tam "tachometer". Sprawdzilem dokladnie czy rozklad sciezej na plycie glownej zegarow pasowal do schematu - bylo ok, tobie tez to radze jesli masz inna wersje bryki niz ja..i co za tym idzie mozesz miec inne zegary.
8.) Generalnie piny obrotomierza powinny pasowac w dziury w plycie - jesli tak to ok. Rozwal wtyczke damska typu DB9 (RS232 - lacze szeregowe w kompie - tylko ZENSKA...z dziurami). Wydostan z niej 6 pinow - 3 bedziesz mial w zapasie - wlotuj je do dziurek w plycie (nie zalej cyna), odetnij koncowki i powinny Ci sie utworzyc takie fajne zaciski do pinow...
9.) Zmontuj...zaloz...i jazda...dziala !!!
ps. bedziesz musial wywalic stare pokretlo do nastawiania czasu - jest ono na plycie...wyjmuje sie je bez trudu - w jego miejsce wchodzi nowe - bedace w integralna czescia modulu obrotomierza.
Powodzenia
