.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 04:48:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ADR] Popychacze
PostNapisane: 18.kwi.2005 09:03:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 11:54:02
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
potrzebuje pomocy jesli chodzi o temat popychaczy zaworow w silniku adr w audi a4.silnik pracuje na oleju 10 w mobil 1,przejechane okolo 190 tys km.
po uruchomieniu auta przez maks 15 -20 sekund popychacze halasuja-kazdy wie jak swierszcze -az napelnia sie olejem i silnik zaczyna pracowac cicho.
auto naggrzewa sie normalnie,silnik dalej jest cicho.
po osiagnieciu temperatury i przejechaniu okolo 20 km dalej nic sie nie dzieje...
jednak po przejechaniu troche dluzszego odcinka -tj okolo 40-50 km -zaczynaja sie radosne stuki popychaczy chyba-bo dzwiek przypomina cykanie swierszczy...
co moze byc powodem??
olej wykluczony bo byl trzy razy zmieniany..
panewki raczej nie...
czy ktos ma koncepcje co moze byc powodem i ile kosztuje ewentualna wymiana popychaczy w silniku adr???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 09:08:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz tak rzecz , mianowicie czy katalogow fitr oleju w katalgu filtrona posiada oznaczenie z koncowka /1 ... wedlug mnie olej nie ma wystarczajacego cisnienia na szklanlach i dlatego pukaja a powodem tego moze byc brak zaworka zwrotnego w ukladzie ... takie filtry jak podalem czyli z /1 na koncu wedlugf oznaczen filtrona wladnie takie zaworki maja i prawdopodobnie w Twoim sil;niku zastosowales filtr bez tego zaworka a prawdopdobnie powinien byc

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 09:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 11:54:02
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
hans napisał(a):
sprawdz tak rzecz , mianowicie czy katalogow fitr oleju w katalgu filtrona posiada oznaczenie z koncowka /1 ... wedlug mnie olej nie ma wystarczajacego cisnienia na szklanlach i dlatego pukaja a powodem tego moze byc brak zaworka zwrotnego w ukladzie ... takie filtry jak podalem czyli z /1 na koncu wedlugf oznaczen filtrona wladnie takie zaworki maja i prawdopodobnie w Twoim sil;niku zastosowales filtr bez tego zaworka a prawdopdobnie powinien byc




tak wlasnie to wyglada tylko czemu wychodzi to dopiero nie po nagrzaniu silnika tylko po przejechaniu dkuzszego odcinka????a temat filtru sprawdze dzisiaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 09:13:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 11:54:02
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
i czy jesli popychacze bylyby do wymiany to chyba stukalyby caly czas???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 09:15:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jadac , trzymasz silnik na wysokich oibrotach i cisnienie jest dostateczne , gdy nagle obroty spadaja i przeplyw oleju rowniez drastycznie spada ,wtedy zanim wyrowna sie cisnienie , szklanki pukaja ... nie musisz jechac 50 km zeby to sprawdzic , wystarczy ostro pojezdzic przez 10 minut zeby cisnienie przez dluzszy czas przy rozgrzanym oleju bylo na max

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 09:25:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 11:54:02
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
i jeszcze dodam ze zrobilem okolo 12 tys tym autem i nie stwierdzilem zeby ubywal olej.nie ma zadnych wyciekow itd...
i temat jest taki ze jak sie juz rozstukaja to stukaja....po wylaczeniu auta,krotkim postoju wszystko wraca do normy-tzn silnik jest cichutko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 15:22:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 11:54:02
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
jakies inne koncepcje???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 17:28:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
w kumpla 100C4 jest identyczna sytuacja, a zaczęło mu się to dziać po wymianie uszczelki pod głowicą po wymianie uszczeli też zmieniał olej i filtr,mało tego na zimnym nic mu nie stuka tylko jak sie dobrze rozgrzeje. więc tak jak Hans mówi to pewnie wina tego filtra,no chyba że w 100C4 jest inaczej.

_________________
A6,C5 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2005 07:33:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 11:54:02
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
okej..ide sprawdzic temat tego filtra....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2005 09:48:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
a ciśnienie oleju jest prawidłowe ?? może warto zacząć od sprawdzenia czujnika ciśnienia oleju ?? albo magistrala olejowa gdzieś zapchana ?? może miałeś robiony remont silnika niedawno ?? albo pompa oleju siada?? albo ten filtr też może być ... :)

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2005 10:47:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 11:54:02
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
lolek2 napisał(a):
a ciśnienie oleju jest prawidłowe ?? może warto zacząć od sprawdzenia czujnika ciśnienia oleju ?? albo magistrala olejowa gdzieś zapchana ?? może miałeś robiony remont silnika niedawno ?? albo pompa oleju siada?? albo ten filtr też może być ... :)



remontu zadnego nie bylo........
czujnik cisnienia oleju ok...
magistrala olejowa zapchana???tylko czym??auto z niemiec,ksiazka serwisowa od poczatku do konca...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2005 11:30:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
jacekk. napisał(a):
remontu zadnego nie bylo........
czujnik cisnienia oleju ok...
magistrala olejowa zapchana???tylko czym??auto z niemiec,ksiazka serwisowa od poczatku do konca...


no nie wiem , pisze co mi przychodzi do głowy , najprawdopodobniej w okolicy szklanek masz słabe smarowanie a to może byc spowodowane właśnie słabym ciśnieniem oleju w całym układzie smarowania albo tam w tym miejscu dlatego napisałem o magistrali olejowej .... to tylko takie gdybanie , pewnie bez rozbiórki sie nie obejdzie nestety :):

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2006 11:25:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2006 09:49:48
Posty: 15
Lokalizacja: łódzkie
WItam.

Mam nadzieje że sie coś wyjasniło.
Miałem kiedyś taki problem ale to jakaś pierdółka

Pozdro
ziembar

_________________
@ziembar@

Obrazek
A4 1996 r., 1,8 20V 125 KM


Ostatnio edytowano 04.sie.2006 14:23:25 przez ziembar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2006 13:01:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
hans napisał(a):
sprawdz tak rzecz , mianowicie czy katalogow fitr oleju w katalgu filtrona posiada oznaczenie z koncowka /1 ... wedlug mnie olej nie ma wystarczajacego cisnienia na szklanlach i dlatego pukaja a powodem tego moze byc brak zaworka zwrotnego w ukladzie ... takie filtry jak podalem czyli z /1 na koncu wedlugf oznaczen filtrona wladnie takie zaworki maja i prawdopodobnie w Twoim sil;niku zastosowales filtr bez tego zaworka a prawdopdobnie powinien byc


Jaka w zasadzie jest rola tego zaworka w filtrze? Ciekawi mnie czy w abk powinien byc taki zaworek w filtrze czy nie? Sprawdzę to oczywiscie jutro w sklepie w katalogu. Pytam dlatego że w czasie pierwszego startu głowica mi klepnie sekundę a przed wymianą filtra tego nie było. Czy moze byc jakis związek z typem filtra? Na obecnym filtrze nie mam oznaczenia /1.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2006 13:58:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
teoretycznie się wypowiem na temat C4 to znalazłem w necie :
Audi 100/A6 SpecificWhat oil filter do I need?
US/Canada 100 models: You need the smaller oil filter, which is Audi part number 034 115 561 A.
US/Canada A6 models: You need the larger oil filter, which is Audi part number 078 115 561 D.
European models:
If your VIN ends in 4A_S_026713 or earlier, you need the smaller oil filter, which is Audi part number 034 115 561 A.
If your VIN ends in 4A_S_026714 or later, you need the larger oil filter, which is Audi part number 078 115 561 D.
This is important! The later oil filter has several new features:

u mnie tez jest tak jak u kolegi ze stuka mi na ciepłym jak kupiłem samochód to był wkrecony taki mały filterek oleju a jak kupowałem nowy dali mi inny wiekszy teraz wiem ze bez zaworka więc teraz przy wymianie oleju zastosuje z zaworkiem i zobacze czy cos się zmieni

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2006 21:03:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
Czy ciśnienie oleju w 1.8 ADR można sprawdzić VAGiem :?:

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2006 21:38:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Tez tak miałem w c4 2,3 benzyna ale to niec nie szkodzi dla samego silnika lecz troche smiesznie brzmi. Wymieniłem popychacze na nowe i śilniczek szumiiał jak powietrze a miał ledwo przejechane 210 tys . Po wymianie nie mozna odpalac jakies 1 godzina aby nie stukneły zaworki o tłoki. Cena nie jest duza a efekt pewny. Sprawdzisz sam które były uszkodzone po wyjeciu bo jest lekki luz w takim. Wymieniaj wszystkie a nie tylko te które stukaja bo nie można tak.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2006 10:07:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
a więc jak zapowiadałem wymieniłem olej z 15W40 halvoline czy jak to się pisze na
10W40 lotos przejechałem narazie 10 km i narazie nie stuka hydraulika i silnik chodzi ciszej choć poziom jest na 3/4 miarki a przy starym był full
poziom na full pomagał bardzo ale nie załatwiał sprawy bedę dawał znać jak się sprawdza na dłuzszą mete

acha wymieniłem filtr na filtrona 526/1 to chyba ten własciwy

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: