.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 21:57:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Jaki silnik wybrać??
1.8T 42%  42%  [ 8 ]
2.8 58%  58%  [ 11 ]
Liczba głosów : 19
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 Avant Quattro 1,8T czy 2,8
PostNapisane: 21.maja.2006 15:29:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2006 18:15:06
Posty: 17
Lokalizacja: Kołobrzeg
Wiatm.
Zastanawiam sie nad kupnem A4 Avant Quattro z 97-98 roku.
Mam problem jaki motorek wybarc 1,8T czy 2,8. Wersje z tym drugim są zazwyczaj wypaśniejsze. Nie wiem jak wypada ekonomia tych dwóch motorków. Prosze o pomoc kogoś kto zna ten temat. Wiem że jest różnica w mocy, no i napewno w spalaniu, ale może ktoś dokladnie wie jaka? Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpowiedzi.

_________________
pozdrawiam Sławek
Audi C4 2.0 , 200 2,2T, V8 4,2
Audi A4/S4 2.8 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 16:00:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Też miałem ten dylemat;2.8 czy 1.8T?2.8 V6 30v są bezapelacyjnie trwalsze ,silniejsze -193 KM,w A4 mają 7 sekund do 100km/h,w Quattro pocisk,ładniej brzmią,ładniej wyglądają pod maską,prędkość max też większa,spalanie na zbliżonym poziomie co 1.8T.Daję mu czasami ostro w kitę i wszystko jest git z silnikiem.Opinię na tym forum z benzynówek ma chyba jedną z najlepszych jak nie najlepszą.Mi w A6 na trasie najmniej w trasie spalił 8l,a normalnie 50% miasto 50% trasa, pali 10-12 litrów non stop,w zależności od stylu jazdy,a jak szaleje konkretnie to max 15 po mieście,ale to żadko mi sie zdarza..Tylko A6 są cięższe od A4 :) . Zniechęciła mnie do 1.8T awaryjność turbinek,mniejsza moc ,wysoko dostępna.Jak kupowałem to sąsiad kolesiowi wymieniał właśnie turbo,no i na forum też spotyka się tematy typu 'Padło mi turbo'.Napewno są mniej trwałe od 2.8V6.Z tego co pamiętam to 1.8T maja 150 KM i nowsze 180 KM.No i tak jak piszesz wyposażenie też w większości jest bardziej wypaśne.Nie radzę automatu.W quattro droższe zawieszenie i ciut wieksze spalanie-ale ponoć da się to przeżyć i zimą się napęd 4 na 4 odwdzięczy.Też miałem A4 upatrzoną ale była po dzwonach i za ciasna jak dla mnie.Udanego zakupu. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 16:02:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Bierz 2.8V6 co szesc garkow to nie cztery!!!

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 16:12:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2006 18:15:06
Posty: 17
Lokalizacja: Kołobrzeg
Dzieki za info.
A co myslicie o tej http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1051062. Bitek ale wszystko jest ok na chodzie.

_________________
pozdrawiam Sławek
Audi C4 2.0 , 200 2,2T, V8 4,2
Audi A4/S4 2.8 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 16:14:47 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
skulcz napisał(a):
Dzieki za info.
A co myslicie o tej http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1051062. Bitek ale wszystko jest ok na chodzie.


Trup za 11000 :peace: A czy wszystko na chodzie to wychodzi w praniu ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 16:18:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2006 18:15:06
Posty: 17
Lokalizacja: Kołobrzeg
Czemu trup! Opisz dlaczego tak myslicz.
Zadałem pytanie bo potrzebuje podpowiedzi.
Tylko Trup :?:
Napisz coś wiecej :D

_________________
pozdrawiam Sławek
Audi C4 2.0 , 200 2,2T, V8 4,2
Audi A4/S4 2.8 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 16:23:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
za 11 tys 97 rok z takimi uszkodzeniami to trup ... silnik cofniety w quattro to automatycznie zaly naped przesuniety lacznie z tylnim albo uwalone przeguby , skrzywione polosie i wal .. poza tym silnik bez plastikow czyli tez dostal prawdopodobnie zablokowany albo pokrzywione kola . poduchy wywalone wiec i decha do wymiany , poduszki aktywator poduszek i jeszcze wiele cyrkow ... zdiecia male to nawet nie widac czy szyba zbita ale sadzac po zgnieceniu maski to musial zdrowo przyloic ... na moje lepiej rozejzec sie za sprawnym chyba ze masz wlasny warsztat blacharski i nie masz roboty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 16:23:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
skulcz napisał(a):
Dzieki za info.
A co myslicie o tej http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1051062. Bitek ale wszystko jest ok na chodzie.
Jak dla siebie to troche za mocno, poduznice się rozlazły, widac ze jest podciagnięty do sprzedania,decha wypruta poduszką , moim zdaniem nie warto , szukaj cos mniej trąconego.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 16:35:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2006 18:15:06
Posty: 17
Lokalizacja: Kołobrzeg
Warszta mam wiec to nie problem. Jeżeli przesuną sie silnik to napewno jest problem. Rozmawialem z właścicielem i twierdzi że silnik nie jest ruszony z miejsca. A wiem napewno ze przy Quattro może być problem z trakcją jezeli zerwalo silnik. Podłznice sa cale, prawa jest minimalnie przesunieta. Do wymiany jest maska , pas przedni, zderzak , lampy. No i poduchy. Odnośnie zmiany deski to na moją wiedze nie trzeba wymieniac dechy tylko sam wkład. Bije sie z myslami czy warto. Mialem kiedy dwie Audice V8 4,2 93, a potem C4 2.0. Były cudowne zwłaszca ta pierwsza. Ale trzeba bylo spienieżyc bo rodzina sie poweikszła. Teraz chce kupic jakiegos Latawca. POMOCY!!!

_________________
pozdrawiam Sławek
Audi C4 2.0 , 200 2,2T, V8 4,2
Audi A4/S4 2.8 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 16:51:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to kup znowu V8 ... A4 to juz nie to co C4 ...a tutaj ewidentnie widac ze maska sie dosc mocno zawinela i wiecej niz pewne jest ze pas przedni dotnal silnika a co za tym idzie podluznice sie rozeszly ... inaczej mowac . jezdz to zobacz skoro sie znasz bo gdybanie na forum to zgadywanka wuja Franka ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 16:58:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
I jakby przednie lewe kolo cofniete, pewnie po kraweznikach skakal a potem buuum!!!!! w slup lub plotek :zly:

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 17:17:02 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
skulcz napisał(a):
Rozmawialem z właścicielem i twierdzi że silnik nie jest ruszony z miejsca.


A co miał Ci prawde powiedzieć?? Przecież zależy mu ukryć jak najwięcej wad , więc takie rozmowy nie mają sensu.Oglądasz osobiscie to widzisz co do robienia ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 17:24:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2006 18:15:06
Posty: 17
Lokalizacja: Kołobrzeg
To ze tak mowil tylko potwierdzi mi sie na miejscu. Jezeli bedzie inaczej to mozna sie spodziewac jeszcze innych zonków. Przecież nie zmusi mnie zebym go kupił ;-) .Mam do pokonania za dużo drogi ale to nie znaczy ze musze z nia wrócić. Dzieki za porady . Pozdrawiam wszystkich.

_________________
pozdrawiam Sławek
Audi C4 2.0 , 200 2,2T, V8 4,2
Audi A4/S4 2.8 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 18:04:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Decyzja juz widac podjeta wiec proponuje zamknac temat poki 2.8V6 prowadzi!!!
;-) :P ;-)

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 18:08:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
A może któryś z głosujących na 1.8T rzuci jakiś argument za!

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 18:09:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
2.8 ale tylko w przypadku gdy chodzi o wersje 30v 193KM
jeśli nie to tylko 1.8T :diabel: :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 18:21:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2006 18:15:06
Posty: 17
Lokalizacja: Kołobrzeg
Dzieki wszystkim.
Widze że przekonalem sie do 2,8 30V. Bede takiej szukal a jak znajde to napewno sie pochwale.
Mysle ze A4 Avant Quattro 2,8 30v to bedzie to. Pod warunkiem ze bedzie czarny na srebrnej liswie :D .
A koloega ostatnio Kupil S4 2,7 T to dopiero latawiec :P

_________________
pozdrawiam Sławek
Audi C4 2.0 , 200 2,2T, V8 4,2
Audi A4/S4 2.8 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 18:25:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Simpson napisał(a):
2.8 ale tylko w przypadku gdy chodzi o wersje 30v 193KM
jeśli nie to tylko 1.8T :diabel: :peace:

A mnie nikt nie przekona do turbawki, co pojemnosc to pojemnosc, no i jaki ma dol!
Mozna zapomniec o wajchowaniu biegami a autko i tak jedzie!!! :peace:

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 18:31:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
AVANT 2.6V6 napisał(a):
Simpson napisał(a):
2.8 ale tylko w przypadku gdy chodzi o wersje 30v 193KM
jeśli nie to tylko 1.8T :diabel: :peace:

A mnie nikt nie przekona do turbawki, co pojemnosc to pojemnosc, no i jaki ma dol!
Mozna zapomniec o wajchowaniu biegami a autko i tak jedzie!!! :peace:

Zdziwiłbyś sie co turbo potrafi. Dobry fabryczny silnik turbo jeśli jest stworzone do auta cywilnego może dmuchać już od 2 tyś obr. dzięki czemu już od samego dołu wgniata w fotel. Np 2.2T 20v gdzie max moment jest już przy 1950obr :diabel: :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 19:18:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2006 18:15:06
Posty: 17
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moi rodzice mieli Audi 200 2,2 T 10V i to był pocisk. Dokładnie tak było jak pisał kolega od 2300 obr zaczynała gonić turbina. Poczatkowo był problem ze skrzynia automatyczna po naprawie wytrzymywala 6 m-cy. Po malum tuning 10 m-cy. Potem założyłem reczną i zaczelo sie latanie. Długo bym pisał . Olej zaczeła dopiero podbierac przy ok 400 tyś. Jak bym nia nie jezdzil to bym nie uwiezyl, ale tak bylo. Kiedys zrobilismy maly test i V8 musialo sie niezle starac bo 200 pomimo wieku byla sprytna. Ale takich silnikow juz nie ma zostaly tylko wspomnienia ... hmmm no i ten dzwiek 5 garkow a potem Turbooo.
No no rozmazyłem sie . pozdrawiam narazie :peace:

_________________
pozdrawiam Sławek
Audi C4 2.0 , 200 2,2T, V8 4,2
Audi A4/S4 2.8 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: