.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 14:27:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 - NG] Znowu problem z temperaturą
PostNapisane: 29.maja.2006 00:46:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2004 07:51:01
Posty: 91
Lokalizacja: Skarland
Witam,
W zeszłym roku wymieniłem termostat (na Wahlera) bo silnik był niedogrzany. Ze dwa miesiace temu wymieniłem czujnik przy chłodnicy bo wentylator cały czas chodził na 2 biegu. Wszystko było w prządku (temp zawsze 90st) aż do wczoraj. Temperatura rośnie mi do 100st a wentylator się nie włącza. Jak włacze klime to wentylator zaczyna sie kręcić ale temperatury nie zbija. Temp wzrośnie powyżej 100st jak go potrzymam na wyższych obrotach a potem spada spowrotem do 100st ale wentylator sam się wogóle nie włącza. Czy to znowu walnął ten czujnik przy chłodnicy? Tylko dziwne, że jak włącze wentylator z palca to temp nie spada. Co o tym myślicie?
Pozdr

_________________
A90 2,3E '90 NG
łośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 05:06:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 17:04:55
Posty: 45
Lokalizacja: Pomorskie
spróbuj wlac jakiegos odkameniacza bardzo mozliwe ze coś się odłożyło na chłodnicy i słabo chłodzi, u mnie w c3 tak się poprawiło że temp stoi na 90 jak zamurowana i wentylator zadko się włącza.

_________________
Audi 200 2,2 20v 3b 90r,
audi s2 2,2 20v 90r
a6 2,5tdi 140km 95r
v8 4.2 92r
powrót s2 91r, pakiet rs2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 09:11:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2004 07:51:01
Posty: 91
Lokalizacja: Skarland
Właśnie ktoś odgrzebał podobny post i widzę, że nie tylko ja mam problem.
U mnie też chyba problem jest ze wskazaniem bo wentylator się jednak włącza ale jak wskaźnik wskazuje 105stC. Który to jest czujnik w NG, może faktycznie posprawdzam styki.
Czy wlanie takiego odkamieniacza do 17 letniego samochodu nie narobi wiecej klopotów, czy układ się przypadkiem nie może rozszczelnić?

_________________
A90 2,3E '90 NG
łośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 09:15:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Przydało by sie w jakis sposób sprawdzic temeprature cieczy , byc moze wskaźnik lub czujnik temperatury "fiksuje".

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 09:41:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2004 07:51:01
Posty: 91
Lokalizacja: Skarland
Pewnie, że by się przydało ale dzwoniłem do kilku warsztatów w Wawie i żaden nie ma takiego termometru.

_________________
A90 2,3E '90 NG
łośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 10:05:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Poszukaj jakiejs firmy od automatyki , widziałem kiedys takie urzadzenia co badaja temperaturę za pomoca lasera oraz podczerwieni. Moga zademonstrowac :) ja kiedys badałem w fiaciorze 125 za pomoca termometru wyjetego z z pieca weglowego. takie termometry mozna nabyć w sklepach z czesciami do kotłow itd...

A jak nie chcesz kupowac to weź z sklepu z dogadaniem,ze jak nie bedzie pasowal to zwrócisz , pomierzysz i zwrócisz....bo do audika nie pasuje :)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 16:32:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Jesli temp plynu faktycznie ma pow 100 stopni, to po odkreceniu korka i spuszczeniu cisnienia, plyn powinien sie zagotowac.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 18:17:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2006 20:40:33
Posty: 78
Lokalizacja: Warmia/Mazury
Witam!!!!!!!
Przy 100 stopniach ja bym uwazal z odkrecaniem korka,moze strzelic ladny gejzer ze zbiorniczka!!!!
Ja w swojej mialem podobny problem,kupilem w sklepie za 12zl odkamieniacz sposcilem plyn wlalem kranowki tam pisze(na tym preparacie) zeby silnik popracowal 10min,ale ja pojezdzilem prawie 2 godziny zlalem wode zalalem nowy plyn i po wszystkim temperatura spadla na 90 stopni(i tak trzyma) ogrzewanie sie naprawilo odrazu !!Jezdze po tej plukance juz ze 3 miesiace i jest git !!!
Pozdrawiam!!!!

_________________
Audi80 B3 1.8+LPG 90r (EŁK)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 21:03:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Ja bym sie zastanowil raczej nad tym czujnikiem bo jeżli nie zbija tobie temperatry wiatrak bo normalną rzeczą jest ze ona wzrośnie, to nie jest wydatek... Drugą sprawą jest fakt ze z dnia na dzień chłodnica sie nie zakamieniła więc przyjrzałbym sie termostatowi bo może sie nie tak otwiera, czujnik od temperatury masz w bloku nie chłodnicy. Jeżeli to nie pomoże sprawdziłbym wtedy inne rzeczy, choć z opisu wynika ze przyczyną jest układ chłodznie a nie np inny soprzęt silnika.
Może więcej opisz co i jak...

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 21:22:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
oto mój odkamieniacz układu chłodzenia:

6-8L wody gorącej, garść proszku do prania - mieszasz, zlewasz stary płyn, wlewasz miksture mauzera wpierw w węża do głowicy by napełnił się blok, potem do zbiorniczka, odpalasz czekasz do nagrzania kontrolując temperature i sprawdzając wyjście od termostatu i nagrzewnicy (dla średnio zaawansowanych:), włanczasz nawiew ciepłego powietrza we wnętrzu, czekasz do włączenia się wentylatora chłodnicy, po czym ruszasz w droge nie przekraczając wyższych obrotów, jeździsz tak od dwóch do 8 godzin, zlewasz zupke powstałą w skutek wypłukania układu przez mm, zalewasz nowy płyn odpowietrzasz układ i idziesz na piwo.

All right reserved.com.pl :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 21:33:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
to audi 2,3 ma dwie predkości na wiatraku? Tak dorzuce sie do tematu :) . Bo ja zauważyłem ze u mnie to chodzi tylko na tej duzej predkości chyba ta mała to tylko raz sie właczyła jak pamiętam

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 03:51:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Witam ja ostatnio tez gryzlem sie z nerw jak jechalem moja niunia do domu, jechalem z jeleniej góry do turku ok. 300km, i na 30km na wysokosci bolkowa podczas zjezdzania z gor zauwazylem ze na piecu 105 C w czasie jazdy na nieobciazonym silniku <szok>, i se mysle ze nie dojade bo jak silnik zlapie obciazenia to bedzie mial ze 110 C i niestety tak sie stalo, mialem 110 C dojechalem przed legnice na shella, stanalem i lukam pod mache, a tam plyn jest, przewody nie napompowane, zabardzo nie cieple,wentylator nie chodzi, silnik pracuje rowno, ale gdy na garze wzrosla temp. do 108 C wlaczyl sie wentylator, przedtem wlaczyl sie obieg na chlodnice, czyli mysle se normalka, wiec jade. Dopiero pod ostrowem wlkp. a dokladnie miedzy krotoszynem a ostr. wlkp. zatrzymalem sie bo przejazd byl zamkniety bo kolejce sie chcialo jechac, wiec zgasilem silnik, kolejka przejechala wiec ponownie wlaczylem silnik i patrze <wow> usterka cudownie sie naprawila tzn. nie do konca teraz mam tak na poczatku 90 C, a po dluzszej jezdzie podnosi sie do 91-92 i przy 97-98 wlacza sie wentylator. wiec kieruje pytanie dla klubowiczow czy takie cos mieliscie juz w swoich samochodzikach i czy macie na to jakies antidotum POZDRAWIAM
P.S. jeszcze mam ponad 1/4 w baku paliwa, a gdziy ta usterka sie pojawila mialem ruwniew ciekawe wskazania bo z 1/4 zrobilo mi sie 1/2

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 05:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Jak zaczynaja Tobie w B4 szaleć wskażniki (temperatura , poziom paliwka) to szukaj przyczyny w zegarach. U mnie szalał wskaźnik temperatury ( wymiana czujnika nic nie dała) - przyczyny :
- zimne luty zegarów (moment mozna wszystkie poprawic :)) , oraz niewłaściwe połaczenie elektryczne do masy stabilizatora napięcia zegarów (jak zdejmiesz licznik po lewej stronie go zauwazysz)
- lużna wtyczka na czujniku temperatury.

Chwila dlubania i zegary stabilne :)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 05:37:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
ZiPi napisał(a):
Witam ! Jesli temp plynu faktycznie ma pow 100 stopni, to po odkreceniu korka i spuszczeniu cisnienia, plyn powinien sie zagotowac.


Wtrącę swoje 3 grosze :) Przy 100'C to sie może... woda zagotować przy normalnym "ciśnieniu" atmosferycznym, płyny na glikolu i innych środkach typu "koncentrat" przy odpowiednich proporcjach podnosza temperature wrzenia do 120-130 'C. Dlatego nie powinno stosowac sie wody w układach chłodzenia , gdyz po przekroczeniu poziomu temperatury bezpiecznej dla wody ,może nastąpic szybkie gazowanie wody i w ekstremalnych warunkach - wykipieniem przez zaworek na zbiorniku wyrównawczym , tudziez rozerwanie węży.

Ps . Nie jest zalecane dodawanie wody do płynów typu borygo, petrygo itp.itd poniewaz rozcieńczenie wodą powoduje utrate granicznych parametrów temperatur dla układu chłodzenia ( mniejsza temperatura zamarzania i nizsza temperatura wrzenia)


PS2. sorki za zdublowanego posta

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 09:07:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
szantis napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Witam ! Jesli temp plynu faktycznie ma pow 100 stopni, to po odkreceniu korka i spuszczeniu cisnienia, plyn powinien sie zagotowac.


Wtrącę swoje 3 grosze :) Przy 100'C to sie może... woda zagotować przy normalnym "ciśnieniu" atmosferycznym, płyny na glikolu i innych środkach typu "koncentrat" przy odpowiednich proporcjach podnosza temperature wrzenia do 120-130 'C. Dlatego nie powinno stosowac sie wody w układach chłodzenia , gdyz po przekroczeniu poziomu temperatury bezpiecznej dla wody ,może nastąpic szybkie gazowanie wody i w ekstremalnych warunkach - wykipieniem przez zaworek na zbiorniku wyrównawczym , tudziez rozerwanie węży.

Ps . Nie jest zalecane dodawanie wody do płynów typu borygo, petrygo itp.itd poniewaz rozcieńczenie wodą powoduje utrate granicznych parametrów temperatur dla układu chłodzenia ( mniejsza temperatura zamarzania i nizsza temperatura wrzenia)


PS2. sorki za zdublowanego posta
Plyny na glikolu np. zielone Borygo wrze w temp. ok. 105 stopni, przy normalnym cisnieniu. Przy cisnieniu 1.5 - 2 bara w ok. 115 stopni - sprawdzone w praktyce - jazda z zacietym termostatem :P
Na tej podstawie mozna mniej wiecej okreslic czy termometr na zegarach szwankuje, czy termostat

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 09:19:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Masz racje zielone Borygo jest kiepskie . Uzywałes może Dynagelu , ale ma ktos jakies opinie na ten temat?

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 14:54:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2006 20:40:33
Posty: 78
Lokalizacja: Warmia/Mazury
Ja akurat zalalem borygo eko i jest oki,temp w normie nic sie niedzieje!!
Plyn to plyn ewentualnie jeden moze ma inna temp zamarzania i wrzenia,ale roznicy chyba niema takiej wielkiej.

_________________
Audi80 B3 1.8+LPG 90r (EŁK)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: