.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.maja.2025 12:26:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [coupe B4 2.0] ile oleju wlac do silnika
PostNapisane: 30.maja.2006 21:08:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
tak jak w temacie ile oleju sie miesci poniewaz na wymianie wlali mi 3.5 litra i niewiem czy to nie za malo.... bo jak sprawdzalem to mialem ledwo co bagnet zamoczony...

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 21:12:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 19:20:30
Posty: 1314
Lokalizacja: Zabrze
Na bagnecie jest skala masz miec 3/4 tej skali. :D

_________________
Audi 100 C4 2.8
Audi 80 1.6 rok
Audi 90 Quattro 2.3
Audi V8 3.6 { Full wypas ]
Audi 90 Quattro 2.3
VW Passat B5FL HIGHLINE 2.5 V6 TDI AKN 4MOTION.

"Dopóki nie użyłem Internetu nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 16:20:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
po pierwsze olej mierz najlepiej zawsze rano/bo dokładnie cały spłynie do misy/
po drugie olej ma się mieścić na bagnecie między tymi małymi krateczkami/tam gdzie załamuje się bagnet/
po trzecie jaki masz masz motorek ABK lub ABT to maxymalna ilość oleju to 3LITRY!!!!!!/po resztą chyba do każdej 2.0 a nawet 1.8 max to 3.0L pozdrawiam

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 16:33:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
ja bym obsatwial ze 4 L wejdzie.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 18:08:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
książkowo to 3 litry (z filtrem), ale w weekend będe wymieniał to się okaże czy to prawda bo nie pamiętam

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 19:36:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Do mojego ABK wchodzi 2,8-3 litry oleju. :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 06:00:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
daniels1980 napisał(a):
po pierwsze olej mierz najlepiej zawsze rano/bo dokładnie cały spłynie do misy/
po drugie olej ma się mieścić na bagnecie między tymi małymi krateczkami/tam gdzie załamuje się bagnet/
po trzecie jaki masz masz motorek ABK lub ABT to maxymalna ilość oleju to 3LITRY!!!!!!/po resztą chyba do każdej 2.0 a nawet 1.8 max to 3.0L pozdrawiam


Troszke sie tutaj nie zgodze z przedmówca....olej powinno się sprawdzac na siniku cieplym po rozgrzaniu go do normalnej temperatury, gasisz i czekasz "chwil kilka"... co Tobie po informacji ile masz oleju w misce na zimnym ,skoro jak rozgrzejesz silnik i sie okaze ze masz za niski stan ? Bo olej sie rozprowadził po silniku i jest go za mało....i nie dośc ze jest kiepskie smarowanie to i chłodzenie silnika siada....ale szkoly są różne :) W ABK po wymianie filtru oleju wchodzi 3,5 l (przynajmniej u mnie ,ale może nie w kazdym ABK jest wodna chłodnica oleju i stąd te mniejsze podane ilosci- tutaj sie przekomarzac nie bedę) oleju - stan prawie max na bagnecie.

Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Ostatnio edytowano 01.cze.2006 08:45:03 przez szantis, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 08:25:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Pojemność układu smarowania wg orginalnej instrukcji to:
benzynowe:
> 1.6, 1.8, 2.0, 2.0 16V - 3l (bez filtra 2.5l),
> 2.3, 2.3 20V - 4l (3.5l bez filtra),
> 2.6, 2.8 - 5l (bez filtra 4.5l),
diesel:
> 1.6TD(RA/SB) - 4l,
> 1.9D(1Y) - 3.5l,
> 1.9TD, 1.9TDI - 3.5l,

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 18:06:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
szantis nie bardzo chyba wiesz oczym piszesz,jak do ABK możesz lać 3.5L chłopie robisz biede swojemu motorkowi ponieważ pierścienie dostają cholernie po "dupie".A tak poza tym to pierwsze słysze żeby oliwe sprawdzać na ciepłym motorze skoro instrukcja audi podaje dla tego motoru 3L i jak tyle wlejesz to rano na bagnecie masz max i po co więcej,pozdro

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 05:44:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
daniels1980 napisał(a):
szantis nie bardzo chyba wiesz oczym piszesz,jak do ABK możesz lać 3.5L chłopie robisz biede swojemu motorkowi ponieważ pierścienie dostają cholernie po "dupie".A tak poza tym to pierwsze słysze żeby oliwe sprawdzać na ciepłym motorze skoro instrukcja audi podaje dla tego motoru 3L i jak tyle wlejesz to rano na bagnecie masz max i po co więcej,pozdro


Nie rozumiem krytyki zwłaszcza ,ze nie jest konstruktywna....Leje oleju tyle by miec olej na bagnecie pomiedzy wskaźnikami min-max - bagnet jest w porzadku i jest od tego silnika , bo porównywałem z innym bagnetem równiez ABK. Stwierdzilem wyżej ,ze byc moze jest to kwestia ,że mam dodatkową chłodnice oleju , której nie widziałem w innym ABK. Co do sprawdzania oleju to jak wspomniałem szkoły są różne .Nawet w polskim wydaniu ksiązki "naprawiam i reguluje audi 80 /90" masz wspomniany przez mnie sposób sprawdzania oleju ( autor podaje dwa równiez ten co Ty wskazałes). Więc prosilbym autora postu powyżej o zastanowienie sie czy sam wiedział o czym pisał....;)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 06:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Klocicie sie o jakies 100ml oleju! :D Jak sprawdze na cieplym wieczorem po odczekaniu okolo 10 minut a pozniej po 3 dniach stania bez odpalania to mam wiecej tylko o jedna kreske na podzialce czyli jakies 80 ml.

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 15:17:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
panie szantis widze że twoje mądrości nie mają końca dlatego lej do swojej nawet 5l a na mnie to wrażenia nie robi odpisuj raczej na posty w których możesz się wykazać zarówno znajomością budowy audi jak i fachową wiedzą pozdrawiam szacunekk "Troszke sie tutaj nie zgodze z przedmówca....olej powinno się sprawdzac na siniku cieplym po rozgrzaniu go do normalnej temperatury, gasisz i czekasz "chwil kilka"... co Tobie po informacji ile masz oleju w misce na zimnym ,skoro jak rozgrzejesz silnik i sie okaze ze masz za niski stan ? Bo olej sie rozprowadził po silniku i jest go za mało....i nie dośc ze jest kiepskie smarowanie to i chłodzenie silnika siada....ale szkoly są różne W ABK po wymianie filtru oleju wchodzi 3,5 l (przynajmniej u mnie ,ale może nie w kazdym ABK jest wodna chłodnica oleju i stąd te mniejsze podane ilosci- tutaj sie przekomarzac nie bedę) oleju - stan prawie max na bagnecie.
"

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 16:31:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
No wlasnie szkoly sa rozne.. a ja wyznaje taka ze jak sie sprzet butuje to trzeba miec wiecej oleju dla lepszego chlodzenia a jak sie jezdzi na ktotkich trasach to lepiej miec troszke blizej minimum to wtedy olej jako ze jest go mniej szybciej sie zagrzeje :peace:
Co do stanu malej ilosci oleju to moim zdaniem nawet jak auto stalo tydzien sprawdzimy olej i stan bedzie idealnie na minimum to po odpaleniu i jezdzie nawet pod gore nie ma bata zeby silnikowi zabraklo oleju- przeciez na pewno na tej miarce jest jakas tolerancja. Przynajmniej tak mi sie wydaje ze tak powinno byc a nie ze zejdziemy 0,5mm ponizej minimum i juz po silniku :diabel:
Tak czy inaczej to jest tak malo wazne ze najlepiej trzymac poziom na polowie i bedzie dobrze w kazdej sytuacji.
A jak nie wiadomo ile wejdzie do silnika oleju to najlepiej wlac 1,5 litra a pozniej patrzec co sie dzieje i lac po 0,5.

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 16:42:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Jeczsze 1 moja dobra rada :): Jak sie wymienia olej i filtr to tak jak juz mowilem lejemy po troche oleju zeby spokojnie sobie splywal i tak dolewamy na MAXsa. Jak juz jest MAX to odpalamy sprzeta zostawiamy na wolnych obrotach po ok 3 sekundach gasnie kontrolka cisnienia filtr wsiorpie sobie pol litry :D my gasimy maszyne czekamy 10 minut sprawdzamy czy filtr i korek nie cieknie pozniej stan oleju ktory w tym momencie bedzie gdzies na srodku i gotowe.

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 20:46:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Cytat z orginalnej instrukcji obsługi Fiata Siena: "Sprawdzanie oleju należy wykonywać w samochodzie, z ciepłym silnikiem (około 10 minut po jego wyłączeniu) stojącym na poziomej nawierzchni.

Ilość oleju między mim a max odpowiada 1 litrowi."

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2006 09:58:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Podzielam zdanie Ksenoona, a 3 ltry w abk styknie :peace: w sobote wymieniałem u siebie.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2006 17:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2006 14:08:16
Posty: 10
Lokalizacja: WROCŁAW
DO MNIE WCHODZI 2.5L,I JEST MAX,NIE WIEM DLACZEGO ALE TAK JEST
POZDRO!!!! :)

_________________
AUDI B4 COUPE 2.0 WYPAS GABLOTA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: