.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.maja.2025 19:43:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI] Rozrząd?
PostNapisane: 16.cze.2006 14:07:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 13:32:06
Posty: 36
Lokalizacja: Kielce
Witam, czy są jakieś oznaki, że trzeba wymienić pasek rozrządu? Mój A6 ma 138 tyś przebiegu i niestety brak info co było wymieniane, jak dotychczas jeździ spoko ale słyszałem że pasek rozrządu trzeba wynienić, czy tylko pasek bo słyszałem że może też trzeba będzie pasek napinacza rolki i pompe wodną? :(
Czy trzeba jechać i wymienić czy czekać na jakies objawy (JAKIE ?) i wtedy dopiero brać się do roboty?
I jeszcze jedno pytanko: co trzeba jeszcze wynienić bo jak narazie wymieniłem klocki i płyn hamulcowy?

Z góry dzięki za odpowiedzi pozdrawiam

_________________
A6 2,5TDI 1999 Automat. - same problemy z tym wozem :((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI] Rozrząd?
PostNapisane: 16.cze.2006 14:13:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
still44 napisał(a):
Witam, czy są jakieś oznaki, że trzeba wymienić pasek rozrządu? Mój A6 ma 138 tyś przebiegu i niestety brak info co było wymieniane, jak dotychczas jeździ spoko ale słyszałem że pasek rozrządu trzeba wynienić, czy tylko pasek bo słyszałem że może też trzeba będzie pasek napinacza rolki i pompe wodną? :(
Czy trzeba jechać i wymienić czy czekać na jakies objawy (JAKIE ?) i wtedy dopiero brać się do roboty?
I jeszcze jedno pytanko: co trzeba jeszcze wynienić bo jak narazie wymieniłem klocki i płyn hamulcowy?

Z góry dzięki za odpowiedzi pozdrawiam

1. 138 tys przbiegu w 7-letnim autku ? :):
2. Objawy rozwalonego paska rozrządu to płacz właściciela, ale wcześniej zgon silnika
3. Pasek rozrządu wymienia się natychmiast po zakupie (zwłaszcza TDI).
4. Klocki,płyn hamulcowy, olej silnikowy, można olej w skrzyni i dyfrze (jeśli jest), płyn wspomagania, czynnik chłodzący w klimie.
5. Sprawdź stan świec żarowych i skoryguj kąt wtrysku (w razie potrzeby).

Powodzenia

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re.
PostNapisane: 16.cze.2006 14:28:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 13:32:06
Posty: 36
Lokalizacja: Kielce
Dzięki za odpowiedź, w automacie Tiptronic też trzeba zmienić olej?

Pozdr

_________________
A6 2,5TDI 1999 Automat. - same problemy z tym wozem :((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re.
PostNapisane: 16.cze.2006 14:35:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
still44 napisał(a):
Dzięki za odpowiedź, w automacie Tiptronic też trzeba zmienić olej?

Pozdr

Sprawdź jego jakość oranoleptycznie, jeśli cuchnie spalenizną , wymieniaj.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 14:36:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Nawet nie probuj wymieniac w Tiptronicu oleju. Jedz do ASO lub do goscia ktory ma vaga, podlacz i czekaj cierpliwie az temp. skrzyni spadnie do 40 st i wtedy sprawdz poziom oleju we wskazniku przelewowym pod skrzynia i ew. dolej. Rozrzad natomiast to oczywiscie pasek, napinacze ,rolki, paski wielorowkowe i pompa wody obowiazkowo, w sumie z robocizna 2 do 3tysi. Niestety V6 lubi kase :D

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re.
PostNapisane: 16.cze.2006 14:39:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
baskecik napisał(a):
still44 napisał(a):
Dzięki za odpowiedź, w automacie Tiptronic też trzeba zmienić olej?

Pozdr

Sprawdź jego jakość oranoleptycznie, jeśli cuchnie spalenizną , wymieniaj.
Baskecik nie kaz wymieniac koledze oleju w tipie. ASO po czesci maja racje,ze nie chca wymieniac tylko dolewaja(tak jest w instrukcji Tipa). Bylo sporo przypadkow nie wyjechania Tipa ze stanowiska po wymianie( wymiana na wyrazne zyczenie klienta oczywiscie)

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 14:42:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
A i jeszcze kolega still44 nie wie pewnie najgorszego.... sławetne wałki rozrządu, ale chyba nie bede go denerwowal bez potrzeby. Przyjdzie pora to sam sie zapyta. Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: wałki
PostNapisane: 16.cze.2006 15:01:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 13:32:06
Posty: 36
Lokalizacja: Kielce
Norbi dzięki za odp. ale powiedz to z tymi wałkami niech się załamę do końca i tak już zaczynam żałować że się wtopiłem w to AUDI...jak to ktoś na tym forum ma w podpisie Autentycznie Udokumentowane Duże Inwestycje trzebabyło zostać przy malutkim 206 narzekać na ciasnotę cisnąć gaz do dechy żęby pog górkę wjechać tą 80tką i jeździć ... :)

_________________
A6 2,5TDI 1999 Automat. - same problemy z tym wozem :((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wałki
PostNapisane: 16.cze.2006 15:08:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
still44 napisał(a):
Norbi dzięki za odp. ale powiedz to z tymi wałkami niech się załamę do końca i tak już zaczynam żałować że się wtopiłem w to AUDI...jak to ktoś na tym forum ma w podpisie Autentycznie Udokumentowane Duże Inwestycje trzebabyło zostać przy malutkim 206 narzekać na ciasnotę cisnąć gaz do dechy żęby pog górkę wjechać tą 80tką i jeździć ... :)

Wałki w 2,5 TDi 150 KM to normalka , po 200 tys km. do wymiany, zobisz i nastepne 200 tys km spokoju :)

Co do tipa to się nie wtrancam ... :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wałki
PostNapisane: 16.cze.2006 15:15:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
still44 napisał(a):
Norbi dzięki za odp. ale powiedz to z tymi wałkami niech się załamę do końca i tak już zaczynam żałować że się wtopiłem w to AUDI...jak to ktoś na tym forum ma w podpisie Autentycznie Udokumentowane Duże Inwestycje trzebabyło zostać przy malutkim 206 narzekać na ciasnotę cisnąć gaz do dechy żęby pog górkę wjechać tą 80tką i jeździć ... :)
Święte słowa Baskecika, a powiedzialbym nawet ze w niektorych przypadkach wczesniej sie wycieraja nawet po 160 tys, ale nie zalamuj tak bardzo rak, jezeli nie czujesz spadku mocy to gaz w podloge rura fiolet i do przodu. Ja regenerowalem walki bo mialem cholernie wytarte (220 tysi km.) i duzej roznicy po tej operacji nie bylo, tak wiec odp. masz prosta i nie przejmuj sie tak bardzo, bo przyjemnosc jaka powinien bez watpienia dawac ten silnik zamienisz na niepotrzebny bol glowy.Pzrd.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 15:17:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
I jeszcze jedno, jak bedziesz w okolicach Warszawki daj znac, chetnie bym wypróbowal inne 2.5TDI i moze wtedy bym tak nie plakal ze slabe mam odejscie.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wałki
PostNapisane: 16.cze.2006 16:23:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
baskecik napisał(a):
Wałki w 2,5 TDi 150 KM to normalka , po 200 tys km. do wymiany, zobisz i nastepne 200 tys km spokoju :)


to nie jest prawda.
AFB przejechalem 238 000km. hamownia pokazala 154ps (zatem cztery wiecej niz byc powinno). gdyby walki wykazywaly zuzycie, to moc spadlaby w stopniu widocznym.
olej Motul wymieniany co 10 000km.

wiekszosc 2.5TDI na pl rynku to auta z przebiegiem 350 000 - 400 000 km z licznikiem ustawionym na 147 000 (tak by zmiescic sie w zakladce do 150 na mobile.de). nie ma okazji ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re.
PostNapisane: 17.cze.2006 15:50:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
baskecik napisał(a):
Sprawdź jego jakość oranoleptycznie, jeśli cuchnie spalenizną , wymieniaj.


Jak cuchnie spalenizną to już trochę późno na wymianę. A może to oznaczać nadejście konkretnych kłopotów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re.
PostNapisane: 17.cze.2006 15:59:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
Norbi napisał(a):
Baskecik nie kaz wymieniac koledze oleju w tipie. ASO po czesci maja racje,ze nie chca wymieniac tylko dolewaja(tak jest w instrukcji Tipa). Bylo sporo przypadkow nie wyjechania Tipa ze stanowiska po wymianie( wymiana na wyrazne zyczenie klienta oczywiscie)


A możesz rozwinąć temat i napisać gdzie i dlaczego samochód nie mógł zjechać ze stanowiska po zmianie płynu ?
W wielu źródłach szukałem (także dzwoniąc po całej Polsce do różnych ASO) i konkluzja jest taka, że warto wymieniać płyn w ASB (max co 90 tys. km) a w niektórych trzeba (np. multitronic co 60 tys. km). Płyn się starzeje tak samo jak olej w silniku i traci swoje właściwości. A jego parametry są dużo bardziej krytyczne niż oleju silnikowego.
Piszesz o instrukcji do tiptronica, o jaką instrukcję konkretnie chodzi ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re.
PostNapisane: 18.cze.2006 16:04:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
hektor napisał(a):
Norbi napisał(a):
Baskecik nie kaz wymieniac koledze oleju w tipie. ASO po czesci maja racje,ze nie chca wymieniac tylko dolewaja(tak jest w instrukcji Tipa). Bylo sporo przypadkow nie wyjechania Tipa ze stanowiska po wymianie( wymiana na wyrazne zyczenie klienta oczywiscie)


A możesz rozwinąć temat i napisać gdzie i dlaczego samochód nie mógł zjechać ze stanowiska po zmianie płynu ?
W wielu źródłach szukałem (także dzwoniąc po całej Polsce do różnych ASO) i konkluzja jest taka, że warto wymieniać płyn w ASB (max co 90 tys. km) a w niektórych trzeba (np. multitronic co 60 tys. km). Płyn się starzeje tak samo jak olej w silniku i traci swoje właściwości. A jego parametry są dużo bardziej krytyczne niż oleju silnikowego.
Piszesz o instrukcji do tiptronica, o jaką instrukcję konkretnie chodzi ?
Chodzi o instrukcje postepowania w ASO w stosunku do Tiptronica. Wiem,ze warsztaty robiace skrzynie automatyczne chetnie chca wymieniac olej, ale tak jak pisalem moze to doprowadzic do unieruchomienia autka ASO Autoviva, ASO Sobkol. Wmultitronicu wymienia sie olej natomiast w Tipie tylko dolewa.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re.
PostNapisane: 18.cze.2006 18:28:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
Norbi napisał(a):
Chodzi o instrukcje postepowania w ASO w stosunku do Tiptronica. Wiem,ze warsztaty robiace skrzynie automatyczne chetnie chca wymieniac olej, ale tak jak pisalem moze to doprowadzic do unieruchomienia autka ASO Autoviva, ASO Sobkol. Wmultitronicu wymienia sie olej natomiast w Tipie tylko dolewa.


Nie wiem z jakiego powodu, ale temat wymiany płynu w tiptronicu jest w ASO mocno lekcewazony. Jak wspominalem, swojego czasu próbowalem dowiedziec sie czegos i na krótko postawione pytanie ASO zwykle zbywalo tak jak Ty: nie wymienia sie. Ale po dluzszej rozmowie okazywalo sie, ze tak naprawde to zalezy to od konkretnej skrzyni. Bo w A4/A6/A8 byly montowane rózne modele, nawet w obrębie tych samych samochodów. Na pewno byla duza partia skrzyn w których VAG nie przewidywal wymian, ale to sie nie sprawdzilo ! Podobnie jak serwis LongLife w V6 TDI, bo stad biora sie powycierane walki rozrzadu ! Nie rozumiem dlaczego ASO twierdza, ze nie wymienia sie ATF'u skoro jego parametry sa dla pracy skrzyni duzo bardziej krytyczne niz dla oleju silnikowego. A w trakcie pracy plyn traci swoje wlasciwosci. Nie rozumiem takze dlaczego jego wymiana mialaby byc szkodliwa, czy wrecz unieruchomic samochód. Przy wymianie na taki sam czynnik oraz filtry moze to tylko pomóc. Automat to nie jest manual, gdzie o oleju w skrzyni mozna zapomniec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 20:02:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Zrobisz jak uważasz, ja tez chcialem to zrobic i jak podrazylem temat doszedlem do wniosku, ze odpuszcze wymiane tym bardziej ze poznalem dwoch mechaniorów z kilkunastoletnim starzem w ASO Audi i oni mi wymiane odradzili doslownie w ostatniej chwili(bylem juz umowiony) Wczesniej obdzwonilem ASO i linie doradczą Audi(czy jakos tak sie to nazywalo) i oni odradzali wymiane. Tez zglupialem, bo zdaje sobie sprawe ze sa tam ruchome czesci ze soba wspolpracujace i musza sie wycierac zostawiajac opilki w oleju.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wałki
PostNapisane: 19.cze.2006 10:17:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2006 07:44:22
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa-Gocław
meszrum napisał(a):
baskecik napisał(a):


wiekszosc 2.5TDI na pl rynku to auta z przebiegiem 350 000 - 400 000 km z licznikiem ustawionym na 147 000 (tak by zmiescic sie w zakladce do 150 na mobile.de). nie ma okazji ;) .


Swieta prawda. Ja rowniez kupilem auto z przebiegiem 150 tys.. Niestety po tygodniu auto kaput :zly:


Nie znalem wtedy jeszcze ani kosztow naprawy ani dobrych mechanikow od Audi. Trafilem za to do polecanego i cieszacego sie mimo wszystko dobra renoma ASO. Tam poznalem prawde. Auto mialo przebiegu 240 000. Walki byly wytarte tak, ze nie przypominaly juz walkow. :):

Koszt naprawy mnie powalil calkiem (ponad 11 000 PLN) :peace:

_________________
AKE A6 2.5 TDI Tiptronic Quattro 2000/2001r


// "It is nice to be important, but it is more important to be nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 11:19:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
To cię nieżle skasowali :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 16:28:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Wręcz koszmarnie Cie skasowali !!!

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: