.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 16:35:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9TDI AFN] brak mocy '97
PostNapisane: 05.sty.2006 18:05:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:33:16
Posty: 20
mam taki maly problem z audi tdi 110km(AFN) 118 tys.przebiegu . czasem po dojsciu do ~3200 obr/min.(z reguly na 3-4 biegu) silnik slabnie, przestaje wchodzic na obroty. moc spada w calym zakresie obrotow na kazdym biegu. trzeba go zgasic i ponownie zapalic(pomaga), . w 2 firmach nie zdiagnozowali usterki. moze ktos z was mial podobne objawy i wie jak temu zaradzic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 18:57:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2005 15:37:52
Posty: 16
mialem podobny problem z tym samym silnikiem. Poprostu prawdopodobnie turbina nie daje rzadanego doladowania i silnik przechodzi w stan awaryjny tzw serwisowy !! :) po ponownym jego uruchomieniu wraca do normy ! :) U mnie byl uszkodzony zawor turbiny N75 ktory kosztuje jakies 300zl-350zl :) najlepiej to niech podlacza VAG i sprawdza konkretnie usterke :) bo moze to byc rowniez gniazdo czy tam jakas wtyczke z tego co mi kiedys mowil moj mechanik ! :)
Pozdrawiam

_________________
A3 1.9TDI 90KM 1997 - na wiosne CHIP > 120KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 18:59:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2005 03:16:39
Posty: 61
Lokalizacja: czasem lubuskie czasem afryka
proponuje sprawdzenie przeplywomierza, czyli miernika masy powietrza. jedyne jednak wyjscie to wymienic na nowy i wtedy zobaczyc czy to byla przyczyna. wyglada raczej na uszkodzenie typu elektrycznego, stad moje przypuszczenia. gdyby padl ktorys z zaworkow byloby to stale, a tak wyglada na to, ze to raczej przeplywka siada. mialem to samo, po wymianie wszystko wrocilo do normy.
pozdrawiam

_________________
Q7, 3,0 tdi, 2008
A4, 2,0 tdi avant multitronic, 2006 - bylo
A6, 2,5 tdi avant tiptronic 132 kW BDH 2003 - bylo
A4 1,9 tdi avant automat 85 kW 1998 - bylo
VW Passat Variant 2,0 automat 1996 - bylo
Audi Coupe 2,0 1989 - bylo
Audi 80 1,6 1986 - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 19:00:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
albo zatarta kierownica turbiny albo zawór N75

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 23:13:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przepływka lub N75 do wymiany. VAG`a na kolana i testy tzreba przeprowadzic.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 06:46:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
zawór N75, zapieczona kierownica turbiny ..........
P.S jedz do jakiegos porzadnego warsztatu ......... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 20:12:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2005 08:46:30
Posty: 92
Lokalizacja: Warszawa
Właśnie w piątek mi się to porobiło. Jechałem w trasie i auto nie miało wogóle mocy żeby sprawnie przyspieszać. Nie było mowy o wyprzedzaniu. Prędkość max. to 120 km/h. Po dojechaniu na miejsce i ponownym zapaleniu silnika auto szło jak burza, właśnie do jakichś 3000 obr/min. Potem jakby mi ktoś nogę z gazu zdjął i muł. Następnego dnia wszystko było ok, 160 jechałem i nie było żadnych objawów. Dziś w trasie znowu to samo, jak sie zatrzymałem, i ponownie zapaliłem silnik aż do domu było ok. Zauważyłem że jak silnik jest zimny to częściej występuje. Na rozgrzanym jest wszystko ok. Czy to zawór N75?

Jaki numer ma ten zawór?? Czy mógłby ktoś to sprawdzić??

_________________
A4 Avant 1.9 TDI 110 KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 23:20:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 22:29:06
Posty: 46
Lokalizacja: Hrabstwo Klodzkie
mam to samo w afn ,ale na własne zyczenie. najparwdopodobnbie u was dzieje sie to samo co u mnie tzn wzmocnilem turbo - i turbina daje cisnienie wychodzace poza zakres regulacji zaworu 75. u was\nie bylo modyfikacji wiec wystrczy zazwyczaj wymienic ten zawor jutro sprawdze cene to podam - do 90Km kosztowal 120 zl org. (oczywiscie pisze o objawie duzej mocuy i naglego spadku ,3000-4000obr i po zgaszeniu wszytko normalnie)pozdrawiam.

_________________
Power TDI i nie ma mocnych...

Nowe części - rewelacyjne ceny dla klubowiczow.gg 5592831


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 23:05:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 13:18:56
Posty: 39
Lokalizacja: Irlandia
audi a4 afn 110.... mam podobny problemik z moca po przekroczeniu 3000obr/min padaczka jechac sie nie da wchodzi w stan serwisowy wylaczenie go na sekundke i znow jak nowo narodzony zmienialem zawor n75 na nowy nic!!!! gadalem z gosciem co ma golfa na afn-ie mial podobne objawy i rozwiazali to w ten sposob,ze porozcinali wezyki od n75 wstawili jakis trojnik i autko jak nowo narodzone i do tego juz od dolu duzo lepiej ciagnie,jutro postaram sie jechac do tego samego mechaniura co to sklecił ......

_________________
A4 B6 AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 23:14:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 13:18:56
Posty: 39
Lokalizacja: Irlandia
a zapomnialem...... czy po wlaczeniu silnika zawor n75 zaczyna brzeczec i czy odrazu daje podcisnenie na zawor w turbo??? zauwazylem,ze ciegno w turbinie po odpaleniu odrazu wedruje w gore-to prawidlowe???
ma ktos moze schemat tych rurek od n75

_________________
A4 B6 AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 23:22:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 13:18:56
Posty: 39
Lokalizacja: Irlandia
juz wiem co bylo przyczyna u mnie ----zatarta kierownica w turbince troszke ja rozruszalem i wszystko si!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
A4 B6 AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 07:01:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
robert54 napisał(a):
juz wiem co bylo przyczyna u mnie ----zatarta kierownica w turbince troszke ja rozruszalem i wszystko si!!!!!!!!!!!!!!!!!!


spanky napisał(a):
zawór N75, zapieczona kierownica turbiny ..........
P.S jedz do jakiegos porzadnego warsztatu ......... :peace:


:diabel: :diabel: :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 08:28:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
moim zdaniem to przepływka albo zawór doładowania n-75............wyglada tak jakby wpadal w system awaryjmy.............odlacz przewod od przepływki i sprawdz czy ciagnie jezeli nie to przeoływka jest ok.........ale mało prawdopodobne, pewnie zawor n-75 ewentualnie kierownice turbinki......pozdro

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 09:30:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
niewdziecznik napisał(a):
moim zdaniem to przepływka albo zawór doładowania n-75............wyglada tak jakby wpadal w system awaryjmy.............odlacz przewod od przepływki i sprawdz czy ciagnie jezeli nie to przeoływka jest ok.........ale mało prawdopodobne, pewnie zawor n-75 ewentualnie kierownice turbinki......pozdro


przeciez problem zostal juz rozwiazany ....... :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 09:32:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2005 08:46:30
Posty: 92
Lokalizacja: Warszawa
Ale nie u autora tematu....

_________________
A4 Avant 1.9 TDI 110 KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 09:42:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
spanky czy taj czytaj , u autora nie......................

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 10:16:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
niewdziecznik napisał(a):
spanky czy taj czytaj , u autora nie......................

wiem ze u autora nie ............ ale na 90 % bedzie to samo ... ;-) :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 16:55:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 13:18:56
Posty: 39
Lokalizacja: Irlandia
ciekawe co sie dzieje u autora postu??? no u mnie byl problem z kierownica a dzis byl u mnie znajomy a4 afn takie same objawy traci moc przy 3000tys/min
to samo zatarta kierownica w turbince????od czego to sie dziej --jakas plaga???moze paliwo zlej jakosci

panowie mam jeszcze pytanie jakie powinno byc cisnienie doladowania dzis mierzylem manometrem na postoju jak mu sie wdepnie to skacze do 1 bara ale jak juz sie trzyma na gazie to okolo 0.3 do 0.5
podczas jazdy pod gorke przy ostrym deptaniiu czasem skoczy do 1.5 bara a tak na prostej do okolo 1 bara laduje

_________________
A4 B6 AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 17:06:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
robert54 napisał(a):
ciekawe co sie dzieje u autora postu??? no u mnie byl problem z kierownica a dzis byl u mnie znajomy a4 afn takie same objawy traci moc przy 3000tys/min
to samo zatarta kierownica w turbince????od czego to sie dziej --jakas plaga???moze paliwo zlej jakosci

panowie mam jeszcze pytanie jakie powinno byc cisnienie doladowania dzis mierzylem manometrem na postoju jak mu sie wdepnie to skacze do 1 bara ale jak juz sie trzyma na gazie to okolo 0.3 do 0.5
podczas jazdy pod gorke przy ostrym deptaniiu czasem skoczy do 1.5 bara a tak na prostej do okolo 1 bara laduje

Jeśli bezwzględne to raczej wszystko oki.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 19:16:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2005 08:46:30
Posty: 92
Lokalizacja: Warszawa
robert54 napisał(a):
dzis byl u mnie znajomy a4 afn takie same objawy traci moc przy 3000tys/min
to samo zatarta kierownica w turbince????od czego to sie dziej --jakas plaga???


No właśnie, u mnie to samo. Nie mam na razie możliwości sprawdzenia czegokolwiek, musze czekać do soboty. Też zauwazyłem jakiś dziwny wysyp tego typu przypadków. Może to po ostatnich mrozach tak się dzieje?

Napisze mi ktoś gdzie tej kierownicy szukać i jak sie do niej dostac? Od góry czy od dołu...?

_________________
A4 Avant 1.9 TDI 110 KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: