.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 00:36:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: C3 2.2T Q duży problem z quattro
PostNapisane: 23.cze.2006 08:41:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2006 19:54:23
Posty: 94
Lokalizacja: lidzbark warmiński
Witam,może ktoś mądry wie co trzeba zablokować w skrzyni,żeby odłączyć tylny napęd a zostawić skrzynię quattro.Słyszałem że można tak zrobić.Muszę tak zrobić bo nikt z mechaników u mnie nie potrafi mi pomóc.w mojej 100 jak jest mokro z tyłu auta dochodzą dziwne odgłosy jakby coś pękało nierównomierne nie wiem co to jest i boję się że to się żle skończy.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 08:47:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie odłączysz tak prosto quattro na torsenie. Możnaby zblokować torsena ale to wiąże się z jego uszkodzeniem. Jesli Ci zależy , wymień tylni most. Jeśli nie, wsadź skrzynię od ośki.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 09:09:10 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:peace: najlepiej idz sie zabij bo Ci cos sie moze zepsuc ... rotfl roku :-D ... czlowieku ... to ze masz cymbalow mechenikow czy kogo tam co Ci radzi takie glupoty to nie znaczy ze masz gnoic za to auto ...

po pierwsze , nie powiem Ci ani nie pomoge zrealizowac iscie durnego , debilnego i skrajnie glupiego pomyslu rozlaczenia napedu

ale
pomoge Ci naprawic to co sprawilo ze doszedles do takiej desperacji

po pierwsze
kola musza byc wszystkie takie same ... czy sa ?
po drugie , wymien smar w przegubach z tylu zarowno w polosiach jak i na wale.
po trzecie , jezeli jest to bardziej trzeszczenie to sprawdz stan wahaczy gornych z tylu ...
po ostatnie , jak nie masz gdzie tego zrobic to zapraszam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 11:26:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
obstawiam na twarde skrzypienie górnych wahaczy skrętnych :peace: jak to uszłyszysz to zatrzymaj samochód, wysiądź z niego i zacznich machać dupą samochodu do dołu i do góry, jak będzie skrzypieć to znaczy że wahacze są w środku suche albo zabrudzone. Jeśli suche to trzeba tam wcisnąć troche oleju, w przypadku mocnego zabrudzenia to już chyba tylko wymiana. U mnie gumki są jeszcze w miare dobre i wahacze zaczynają skrzypieć raczej w lato gdy za bardzo się wysuszą. Ja robie tak, że nabieram silnikowego oleju w strzykawkę z igłą i delikatnie przebijam się przez gumę która osłania łączenie tych wahaczy i wstrzykuje tam troche oleju. Taki zabieg starcza mi na pół roku a nawet więcej, już nie pamiętam kiedy to robiłem. Ostatnio usłyszałem delikatne skrzypnięcie ale ustało. Pewnie zacznie jak zrobi się jeszcze cieplej. Wystarczy zdjąć koło i masz to wszystko na wierzchu. Sprawdź może to właśnie taka głupota a nie od razu Q :/

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 11:46:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Wątek fun :peace: :peace: :peace: Ubaw po pachy :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 19:14:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2006 19:54:23
Posty: 94
Lokalizacja: lidzbark warmiński
to na pewno nie są wachacze,mam 100 już 10 lat i znam temat [600 tys.km],sprawdzę smar,te stuki występują u mnie już drugi rok ale teraz się nasilają,dzięki równiesz za krytykę przemilczę temat.Rozłączenie to ostateczność,może ktoś ma inny pomysł.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 20:35:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
z mojego doswiadczenia wynika ze te gorne skrzypią własnie jak
jest sucho a na mokro jest cisza

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 21:13:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Rozłączenie to ostateczność,może ktoś ma inny pomysł.Pozdrawiam

Po prostu naprawić to u kogoś kto się na tym zna...
Najwiekszą głupotą jest pozbywanie się takiego napędu.

Skoro Hans sie deklaruje pomóc... to może warto do niego zajrzeć.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 13:39:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tak jeszcze strzelajac po omacku , sprawdz czy masz olej w dyfrze a poza tym to go wymien bo to mineral i sie starzeje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 21:22:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2006 19:54:23
Posty: 94
Lokalizacja: lidzbark warmiński
spróbuję smar i olej.Takie same koła to znaczy rozmiar?szerokość?na ośce na dwóch?jeżdziłem na różnych zwłaszcza zimą nigdy nic się nie działo.fabrycznie z brifu miał 215 65 lub 75teraz 185/195 65 15.Na moich terenach nie ma fachowców od Q czy też od ich zdaniem wynalazków [jeżdżę 2.2turbo MC]moja ostatnia wizyta u mechanika zakończyła się dla mnie dużymi kosztami a auto dalej kuleje jeszcze bardziej niż przed wizytą.Dlatego teraz staram się robić domowym sposobem,korzystając z waszego doświadczenia.Co do tych odgłosów cały czas próbuje dojść skąd one dochodzą.Zauważyłem,że jadąc z obciążonym mocno tyłem ani razu ich nie było na pusto są.Podniosłem auto z tyłu z lewej strony[z tej co odgłosy] włączyłem bieg i nic koło się kręci i jest cicho,ale zrobiłem tak z drugą stroną i coś się tam dzieje koło się kręci normalnie ale są odgłosy,jeszcze nie wiem co półoś lub łożysko na pewno nie most,tylko najgorzej,że to nie ta strona.Bujając autem na boki w górę i w dół też nic.Na stacji diagnostycznej na szarpaku też nic.No i najważniejsze czekam na deszcz i będę szukał dalej.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 21:49:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
Cytuj:
Takie same koła to znaczy rozmiar?szerokość?na ośce na dwóch?


Z tego, co ja wiem, to WSZYSTKIE kolka musisz miec takie same. W przeciwnym wypadku beda wystepowac duze naprezenia na dyfrze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: