.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 00:28:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A4 1.9TDI 130KMPD]Co lepsze 506.01czy505.01(konkrety)?
PostNapisane: 24.cze.2006 12:39:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2005 00:21:43
Posty: 30
Lokalizacja: Rheda-Deutschland
Chciałbym znać opinie was fachowców jaka jest wasza opinia. A więc do silników PD VW/Audi/Skoda/Seat jest aprobata 506.01(0w-30) i 505.01(5w-40) ich lepkosc jest minimalnie różna .Dlatego też pytanie: jak ta róznica ma sie do wymagań pompowstryskiwaczy,turbiny i innych elementów silnika(przebieg 135tys. i pokonywane najczesciej krótkie dystansy)?Który z tych aprobat jest najlepsza dla tych silników nie biorąc uwagi nawet na koszt oleju.np Castrol SLX Longlife II 0W-30 VW 506 01-kosztuje ok 400zł a MOTUL SPECIFIC VW 503.00/506.00/506.01 SAE 0W-30 100% SYNTHESE ESTER BASED koszt w Niemczech ok 210zł .Kupuje oleje w Niemczech tak wieć ich ewentualna podróbka jest mało prawdopodobna.Obrazek

_________________
Audi A4----1.9TDI(131KM)---2001r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 1.9TDI 130KMPD]Co lepsze 506.01czy505.01(konkre
PostNapisane: 24.cze.2006 13:15:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Do silników PD jest tylko aprobara 505.01.
Omijać castola i mobila.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 10:28:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2005 00:21:43
Posty: 30
Lokalizacja: Rheda-Deutschland
zarazem jest tez aprobata 506.01 wymiana co 30tys ---------ale ja tego nie profreruje wole co 15 tys ............wiec pytam ponownie :Co lepsze 506.01czy505.01(konkrety)? dla silników PD

_________________
Audi A4----1.9TDI(131KM)---2001r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 20:32:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
0w-30 jest wg m.in. Tory i Mastersa zbyt rzadki do TDI. moze przez to powodowac osadzanie sie nagaru w suszarce (na skutek malej gestosci bardzo szybko sie spala w okreslonych sytuacjach). co w efekcie prowadzi znajomych efektow.

co 15 000km? wg mnie 5w-40 (np. Motul Specific 505.01) co 10 000km - szczegolnie jezeli sa to krotkie dystanse.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: