.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.maja.2025 13:11:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.2 KE Jetronic] Problemy na zimnym chyba przelewa
PostNapisane: 24.maja.2006 21:34:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Jak zimny to go dusi, po przycisnieciu gazu w opor dochodzi do moze 2500
burczy i wali czarny dym.

Zalewa go?

Który czujnik tym steruje (gdzie jest)?

Czasami pośmierduje paliwkiem i zaczął palić jak smok.

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 05:53:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
a jak sie rozgrzeje? to co sie dzieje?

to jest NG, NF lub AAR ?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 09:35:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jak sie rozgrzeje (wystarczy trochę) jest git po za tym ze cos duzo
paliwka schodzi...

AAR? Jetronic? :P

to jest JT czyli pewnie taki KV tylko troszkę inny

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 09:49:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
napisales KE-jetronic (NG,NF, AAR) :) A ten silnik ktory podajesz to jest K-jetronic. troche dwie inne bajki ;)

przydałoby się sprawdzić ciśnienie paliwa w glowiczce rozdzielającej. Poza tym, jesli nie bylo to robione, najprawdopodobniej zapaskudzony jest regulator termiczny i zle zapodaje cisnienie korekcyjne nad tłoczek. Dość łatwo sie to czyści.

odlacz wtyczke z wtryskiwacza rozruchowego. i sprawdz co sie dzieje. Mozna tez sprawdzić i wykrecić go.

ja sie nagrzeje to ma normalne przyspieszenie?

P.S. Na czas szukania usterki, mozna wykrecić imbusa w rozdzielaczu z pół obrotu, to nie bedzie tak zalewać. Tylko zapamietac dokladnie polozenie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 09:54:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
z tego co wiem to to jest KE ;)

już nie pamietam gdzie to sprawdzałem...

przyspieszenie ostatnio mierzyłem jak było dobrze i było prawie katalogowe

był zmieniany rozrząd ale po jego zmianie było w miarę ok tylko zapalał
troszkę ciężej a z czasem doszły te efekty....

bawić się samemu czy jechać do speca?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 10:08:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak JT to jednak KE-jetronic czyli coś jak NG itp. KV to k-jet.

w takim razie regulator termiczny odpada bo go tam wogole nie ma.

Ja probowalbym sam naprawić, szczegolnie, ze nie znam dorbego warsztatu i magika od tego. Ale jesli nie masz zaciecie i masz zaufany warsztat to mozna postawić.

tu masz rozpiske ke-jeta http://vw.dnsx.de/ssp/themen/095/95.pdf

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 10:23:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
SSPa mam dzięki... chyba zacznę od czujnika temp ale to jest JT
i wygląda troche inaczej np czujniki temp ma bardzo podobnie
jak MC z tym ze nie ma tego trzeciego

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 11:27:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zacznij od wyczyszczenia dyszy cisnienia korekcyjnego. jezeli to KE to z czola rozdzielacza jest wtyczka do tego regulatora


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 15:52:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
czsujnik temperatury (biała wtyczka) ten pod kolankiem wychodzącym do chłodnicy(pomiędzy 1 a 2 cylindrem w głowicy)...........zmień i po sprawie...........posdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2006 18:17:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no i sie zesrało... zblokowal mi sie klakson i zeby go odlaczyc
wyjalem bezpiecznik akurat wyjalem pierwszy z brzegu i przestalo

jak sie pozniej okazalo ten bezpiecznik odcinal rowniez wentylator
chlodnicy

silnik byl nagrzany dobrze

doslownie po 300 metrach i 10 sekundach na swiatłach wywaliło
chyba większość wody...

teraz po zmianie termostatu jak sie mu podbije obroty przyciskiem
od klimy i wlaczy ogrzewanie to nie wywala ale jak sie tego nie zrobi
to sie gotuje....

podejrzenia padają na uszczelkę.... ale nie jestem przekonany

dodam że jest mała nieszczelność w układzie poprzez zbiorniczek
a konkretnie jego czujnik - tamtedy wywalilo plyn za pierwszym razem

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 21:00:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
trzy warsztaty próbowały mnie naciągnąć na uszczelkę...

po zakupie nowego czujnika i uszczelnieniu układu jest git
wentylator sie ladnie zalacza i wylacza nic sie nie gotuje

ale teraz pozostal stary problem - są podbite obroty wolne

sonde czy podepne na wolnych czy odepne nie ma roznicy - tak ma być
nie wiem czy dobrze zmierzylem zle nie zaobserwowalem na sondzie (do masy) żadnych wahań napięcia - raczej bylo stałe jakieś 0,85V

natomiast po odpięciu krokowca obroty spadły tak z 50-100 poniżej
normalnych wolnych i pracował prawie równo...

jakieś koklejne teorie?

pomóżcie bo się zawziąłem żeby do warsztatu nie pojechać :!!:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 05:59:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sprawdz czy przy przepustnicy zalacza sie mikroswitch, gdy ta sie zamyka (moze byc od dolu przepustnicy) > to daje sygnal do stabilizowania wolnych obrotow. Druga sprawa, ze jest ten sygnal jest, a silnik jest zimny (sygnal z czujnika temp) obroty tez beda podbite, cos jakby ssanie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 06:09:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Na moje oko nieszczelny dolot.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 06:57:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
maciu napisał(a):
sonde czy podepne na wolnych czy odepne nie ma roznicy - tak ma być
nie wiem czy dobrze zmierzylem zle nie zaobserwowalem na sondzie (do masy) żadnych wahań napięcia - raczej bylo stałe jakieś 0,85V



to miało być pytanie:

sonde czy podepne na wolnych czy odepne nie ma roznicy - tak ma być :?:

co do nieszczelności to dlaczego ma podbite tylko jak jest krokowy
podpiety a jak odepne to spadaja?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 07:11:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jesli dawke wtrysku masz w miare wyregulowaną, to podlaczanie i odlaczanie sondy nic nie powinno zmieniac z obrotami. u mnie nic nie zmienia.

P.S. jak ci sonda stoi wysoko, to masz bogato, na tyle, ze komputer nie moze zubozyc, jest poza skalą regulacji. Spróbuj deczko(!) zubozyć (1/4 obr?) az napiecie sondy zacznie latać ~0,2-0,8. zapamietaj ustawienie wyjsciowe w razie co.

P.S. jakiego typu masz zawór stabilizacji wolnych obrotów? To jest taki jak w NG/NF z obrotową przesłoną? czy z tłoczkiem jak np u mnie? jesli drugi typ, to jak zdejmujesz z niego wtyczkę, to on zamyka sie zupelnie i powietrze leci jedynie przez szczeline przy srubce regulacyjnej przy przepustnicy (lub jakaś lewizna). generalnie u mnie po odpieciu "krokowca" praktycznie gaśnie 200-300 obr. spróbuj zmniejszyć szczeline przy przepustnicy (0,5-1 obrot), moze pomoze.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 08:08:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ile masz tych obrotów na podpiętym krokowcu od tego trzeba zacząć, jak kolega wyżej napisał sonda nie ma nic do obrotów.

jeśli jak napisałeś sonda nie reaguje na przepustnicę to leży i dawki nie ustawisz, chyba że na oko ;-) no i sonde i mieszanke zostaw na koniec, narazie sprawdź krokowca, dolot i to co napisał Lukasik bo to bardzo ważne.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 10:22:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
krokowiec jest taki sam jak w silnikach KZ, PX, KX, PS

taka kiełbaska długa z wtyczką na końcu...

zubożyć? co do regulacji to jest tam parę śrubek ale to dla mnie ciemna magia

te czujniki przepustnicy moge sprawdzić... sonde sprawdzalem tylko na wolnych

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 11:33:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
maciu napisał(a):
zubożyć? co do regulacji to jest tam parę śrubek ale to dla mnie ciemna magia


Obrazek

tam w tej wnęce jest imbusik regulacyjny. zapamietaj na wszelki wypadek pozycje wyjsciową.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 16:19:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
przepustnica ok

czujnik temp ten w króćcu dawał na zimnym 60Ohm czyli jakby miał
120 stopni :)

po jego odlaczeniu obroty spadają...

problem w tym ze w/g ssp ten czujnik to dwa rezystory umasowione
ktore podaja opornosc do ecu i tsz
natomiast ja mierzac nie stwierdzilem opornosci na obydwu pinach
do masy tylko pomiędzy nimi

co prawda rysunek w etce wygląda inaczej bo w etce jest jeden czujnik
do góry wystający z tego króćca a ja mam go do dołu a do góry jest taki
śmieszny jeden kabelek podłaczony jakby u pana czesia w stodole
taką płaską końcówką niczym nie zaizolowaną założoną na taki grzybek

to jakiś przełącznik temperaturowy ale na co on działa?
nie widzę tego w etce w ogóle chyba ze mam inny silnik niż sądzę że mam :P

hans, mogleś mnie uprzedzić że tam tryśnie benzyna :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 22:48:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
czujnik temp zmieniony (nie bez komplikacji) i od razu spalanie drastycznie spadło i wolne są ok

natomiast pojawił sie malutki problemik

czasami przy schodzeniu z obrotów zdarza mu się zgasnać... powtarzam
czasami

coś do sprawdzenia?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: