.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.maja.2025 20:21:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C4 AEL] - na co zwrócić uwagę podczas zakupu?
PostNapisane: 10.lip.2006 12:04:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Witam, jak w temacie.
W środę jadę kupić wymarzone Audi A6 sedan z silnikiem AEL i 6-biegową ręczną skrzynią biegów.

Robię listę rzeczy, które należy sprawdzić. Lista nie jest kompletna i potrzebuję fachowej rady. Interesuje mnie CO sprawdzić a przede wszystkim JAK sprawdzić? Byłbym bardzo wdzięczny.

Serdecznie pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 12:05:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Ważna informacja rocznik 1995, przebieg 280tys km, seria "chrome line", cena wyjściowa 20k PLN.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 12:06:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zabrać fachowca z laptopem na pokład i przeanalizować silnik od góry do dołu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 12:11:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Hmm, to może być trudne. Samochód jest od znajomego, który twierdzi, że silnik jest ok, wymienił ostatnio wtryskiwacze za 2000 pln. Niestety silnik sprawdzę dopiero po zakupie. Mało komfortowa sytuacja. Jakieś inny "stuff" do sprawdzienia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 12:15:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
Hmm, to może być trudne. Samochód jest od znajomego, który twierdzi, że silnik jest ok, wymienił ostatnio wtryskiwacze za 2000 pln. Niestety silnik sprawdzę dopiero po zakupie. Mało komfortowa sytuacja. Jakieś inny "stuff" do sprawdzienia?

Czyli decyzujesz sie na zakup kota w worku. Zapewnienia znajomych trzeba traktowac z przymruzeniem oka.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 12:23:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
W takim razie może ktoś polecić kogoś w Poznaniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 12:24:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
W takim razie może ktoś polecić kogoś w Poznaniu?

Gadaj z Leo.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 12:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
W sumie samochód będę kupował w Międzychodzie. Znalazłem właśnie stację kontroli pojazdów, mają inferejs i testują równiez te silniki. Gdyby się do końca nie znali na co zwrócić uwagę? Jakie parametry zczytane z sterownika są najważniejsze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 12:40:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
W sumie samochód będę kupował w Międzychodzie. Znalazłem właśnie stację kontroli pojazdów, mają inferejs i testują równiez te silniki. Gdyby się do końca nie znali na co zwrócić uwagę? Jakie parametry zczytane z sterownika są najważniejsze?

Dawki korygujące na cieplym i zimnym silniku.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 12:45:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Ok, a które to są pozycje z VAG ew. jak to jest po niemiecku (mam tabelkę z parametrami) ? Jakie wartości są dozwolone i co oznacza przekroczenie tych wartości, w dół, w górę. Sorki za te pytania ale bardzo mi się przyadzą te odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 21:33:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
20k za 1995 rok?????
Jaja sobie robisz???
:wpale: :wpale:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 22:33:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
flavios napisał(a):
20k za 1995 rok?????
Jaja sobie robisz???
:wpale: :wpale:


AEL, 6-biegów, klima, drewno, welur, nowe wtryski, nowe hamulce i amortyzatory. To jaka jest rozsądna cena zakładając, że samochód jest w dobrym stanie technicznym i dobrze utrzymany?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 00:06:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
mysle ze cena, biorac pod uwage przebieg jest calkiem realna, moze poprostu komus sie spieszy ze sprzedaza, albo odkryl cos ... czego nie chce naprawiac i dla tego oddaje za taka kase, podjrzenia budza te wszystkie nowe gadzety i ta cena, no ale znowu 95 i 280kkm najechane tez.

co do samego pytania na co zwrocic uwage to jest tego sporo a wiec :))

1. w miare mozliwosci popros zeby czlowiek nie odpalal samochodu przed przyjazdem, w tedy bedziesz mogl zobaczyc jak odpala zimny, teraz jest i tak w nocy 25*C wiec to nic specjalnego nie powie, ale zawsze ...

2. obejzyj wszystkie przewody pod maska czy nie sa szytkowane itd. czy z przewodow dolotu nie podcieka olej, czy z uszcelek walka rozdzady nie cieknie olej, dokladnie obejzyj silnik od tylu - od strony pompy wtyrskowej

3. turbo i ic ? jak silnik sie troszke nagrzeje, zlap waz od turbiny i niech ktos wcisnie gaz, musisz poczuc ze waz sie rozpreza, jezeli nie poczujesz absolutnie nic oznacza to albo nieszczelny dolot albo martwe turbo, ew. osprzet. popatrz czy intercooler nie jest pognieciony itd. takrze 2 pozostale chlodnice....

4. po lewej stronie komory silnika stojac przodem do samochodu masz egr, takie male czarne cudo z 3 wezykami, odlacz jeden z nich i powinienies uslyszec stukniecie a wezyk powinien zasysac powietrze, jak nie to cos jest z tym tez nie halo ...

5.od spodu jezeli samochod nie jest po przejsciach powinny byc oslony, przynajmniej ta od slinika, takze popatrz czy nie wyplywa spod nich olej.

6. korozja ? 95 to juz 11 lat wiec cos sie moze dziac, aczkolwiek nie powinno, drzwi na wysokosci listew i na dolnych rantach, oraz klapa pod rantem - od spodu, jezeli autko nie bylo walone to nic nie powinno wyjsc .

7. wnetrze - upewnij sie czy aby nie ma najechane 380kkm , wnetrze przy 280 nie powinno wygladac jak pola po bitwie pod grunwaldem :) luz pionowy na drzwiach kierowcy w pozycji "prawie zamkniete" tez powinien byc znikomy lub nie piwinno byc go wcale.

8. zawieszenie, proste jak slup telegraficzny i przy takim przebiegu nie oczekuj cudu, ale milo bedzie jak w czasie jazdy nic nie stuka i nie puka.

9. przeguby - otworz okna i zawroc raz w lewo i prawo delikatnie przyspieszajac, nic nie powinno strzelac

podsumowujac, autko musi palic odrazu , nie ma mowy o kreceniu rozrusznikiem, nie ma prawa dymic na zaden kolor czy to w czasie jazdy czy na postoju (dymic - zaslaniac swiat za soba), ma pracowac rowno , wykonywac tyle samo obrotow kiera w lewo i prawo, biegi wchodza bez problemow , przeguby nie strzelaja na pelnym skrecie w lewo i prawo, klima musi dzialac i cala elektryka tez , bez korozji itd.


jezeli wszystko bedzie ok, to pytanie brzmi ... dla czego koles go sprzedaje ?!!?!?!?


ale odpowiedz na to pytanie juz musisz wymyslec sam ... powodzenia ...




flavios a co do twojego :) opisu, to twoj Ojciec jechal syrena 60kmph bo po drodze w ciagu calego dnia mijal 3 syreny, 2 fiaty 125p, 2 fiaty 126 i 132 oraz 1 czarna wogle stara u zuka :) natomiast ty po drodze na odcinku 3 km mijasz 300 samochodow i nie zawsze masz te 10m na zahamowanie;)


pozdr.

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Ostatnio edytowano 11.lip.2006 00:24:04 przez dandifr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 00:19:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
dandifr napisał(a):
mysle ze cena, biorac pod uwage przebieg jest calkiem realna, moze poprostu komus sie spieszy ze sprzedaza, albo odkryl cos ... czego nie chce naprawiac i dla tego oddaje za taka kase, podjrzenia budza te wszystkie nowe gadzety i ta cena, no ale znowu 95 i 280kkm najechane tez.


flavios a co do twojego opisu, to twoj Ojciec jechal syrena 60kmph bo po drodze w ciagu calego dnia mijal 3 syreny, 2 fiaty 125p, 2 fiaty 126 i 132 oraz 1 czarna wogle stara u zuka :) natomiast ty po drodze na odcinku 3 km mijasz 300 samochodow i nie zawsze masz te 10m na zahamowanie;)



20k PLN to jest mało czy dużo? Rozumiem, że jest to podejrzanie niska cena, tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 05:57:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
dandifr napisał(a):
mysle ze cena, biorac pod uwage przebieg jest calkiem realna, moze poprostu komus sie spieszy ze sprzedaza, albo odkryl cos ... czego nie chce naprawiac i dla tego oddaje za taka kase, podjrzenia budza te wszystkie nowe gadzety i ta cena, no ale znowu 95 i 280kkm najechane tez.


flavios a co do twojego opisu, to twoj Ojciec jechal syrena 60kmph bo po drodze w ciagu calego dnia mijal 3 syreny, 2 fiaty 125p, 2 fiaty 126 i 132 oraz 1 czarna wogle stara u zuka :) natomiast ty po drodze na odcinku 3 km mijasz 300 samochodow i nie zawsze masz te 10m na zahamowanie;)



20k PLN to jest mało czy dużo? Rozumiem, że jest to podejrzanie niska cena, tak?

Jesli to jest cena przed opłatami to jeszcze mozna jakos to przełknąć, jesli zarejestrowane w kraju - podejrzanie niska imo.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 08:25:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
przed opalatami tak jeszcze w miare, ale jak juz zarejestrowany itd. to bardzo malo

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 09:40:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
dandifr napisał(a):
co do samego pytania na co zwrocic uwage to jest tego sporo a wiec :))
----------


To jest dokładnie to czego chciałem. Dzięki bardzo za szczegółowe informacje.

Serdecznie pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 12:58:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
spoko, zapomnialem jeszce i o desce rozdz, czyli powinny sie zaswiecic lampki na niej, na srodku miedzy zegarami wszystki i po zapaleniu powinny zgasnac, z boku zaswieca sie lampka od immo i od poduszek, ktore gasne przed zaplonem. reczny nie musi dzialac, w c4 to akurat norma ze reczny jest taki ze go nie ma :D

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 15:53:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Ja za swoją z 18 stycznia 1997 roku z
-klimatronikiem
-wersją wnętrza sport (fabryczne kubły listwy)
- modyfikacją silnika opisaną tutaj http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ght=moc%2A
- amortyzatorami wymienionymi trzy tygonie temu (gazowe)
- olejem wymienianym co 7-8tyś
- orginalnym zapinanym hakiem
- książką serwisową z której wynika że mam orginalny przebieg 235 tyś.

Chcę dostać (jak mi się uda ) z 25tyś. Wiem, że pewnie nie dostanę więcej niż 23 ale zawsze mam nadzieję.
Jestem w szoku tej ceny zwałaszcza za auto które ma 12lat!!!
Ale drogie auta zostawmy ludziom bez fantazji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 17:23:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
flavios napisał(a):
Ja za swoją z 18 stycznia 1997 roku z

{cut...}
Chcę dostać (jak mi się uda ) z 25tyś. Wiem, że pewnie nie dostanę więcej niż 23 ale zawsze mam nadzieję.
Jestem w szoku tej ceny zwałaszcza za auto które ma 12lat!!!
Ale drogie auta zostawmy ludziom bez fantazji.


No i z czego jesteś niezadowolony? Powinieneś sie chyba cieszyć, że samochodey tej marki ulegają małej deprecjacji wartości, lol :) Poczekaj dwa lata i też sprzedaż za 20k pln. Poza tym napisałem: cena wyśćiowa 20k pln. Ile mam zbić? 2, 3 tys? Kto wie, może kupie go za 10tys?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: