.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 12:23:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI] - kilka usterek elektr. pod rzad?:(
PostNapisane: 13.lip.2006 11:18:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 22:26:07
Posty: 17
Lokalizacja: Wawa
witam,

co prawda informacje na temat niektorych z tych rzeczy znalazlem na forum, ale takieggo konkretnie przypadku jak ja nikt nie opisywal, wiec uprzejmie prosze o pomoc....please!

a wiec zaczelo sie od migajacej na czerwono kontrolki z (!). wyczytalem na forum + w instrukcji ze oznacza to zuzycie klockow przednich, badz za malo plynu ham. badz od serwo. dolanie ham. DOT 4 nie pomoglo, no wiec pewnie klocki...

kupilem za porada mechanika klocki, dojezdzam do "warsztatu" - pare metrow przed garazem mechanika zapala sie kontrolka od oleju (ta taka jakby "podlewaczka" ze skapujaca kropelka....). no nic, spec sie najpierw zajal klockami - zrobil, kontrolka od hamulcow miga dalej - no ale okazalo sie, ze zlaczka do klockow od strony auta sie zasyfila, naprawil, hamulce juz ok. kontrolka od oleju sie tez uspokoila, zostawilem auto na noc (to bylo wczoraj).

dzisiaj wsiadam rano do samochodu - tylko ruszylem - znowu kontrolka olejowa wariuje - gasnie po odpaleniu auta, ale potem znowu sie zapala, po paru sekundach gasnie, znowu sie zapala i tak w kolko. do tego doszedl kolejny objaw - wariuje obrotomierz :( obroty silnika chodza normalnie, ale obrotomierz dostal pier....lca - wskazowka skacze od 0 - 3000, albo totalnie wisi na 0 przez pare sekund, potem sie podnosi i tak w kolko. no wiec wrocilem pod dom, zostawilem autko, pojechalem taryfa gdzie mialem pojechac.

wrocilem za 2h, dolalem jeszcze plynu do chlodnicy (12+ do poprzdeniego 11, bo byl na poziomie minimum). jade, niby wszystko git - kontrolka od oleju sie nie zapala, obroty tylko od czasu do czasu minimalnie drgaja. dojezdzam do pracy, za 20 minut musze znowu gdzies pojechac - i wszystko od nowa:( kontrolka wariuje, obrotomierz wariuje i dochodzi KOLEJNY problem - cos z chlodzeniem. temperatura dochodzi do 90 stopni (temperatura plynu chlodzacego), auto nie chce mi wlaczyc klimy (chyba z automatu klimatronik wylacza, jak jest "za goraco"). dodam, ze upaly sa jak cholera w wawie, powyzej 33 stopni, no ale jeszcze pare dni temu chlodzenie i klima dzialaly tip-top, mimo ze wcale nie bylo chlodniej :/

inne "fakty":
- A6, 2.5 TDI 140KM, 96r
- olej + filtr wymieniany z 1500 km temu, castrol, poziom oleju jest tip-top, na pewno nie brakuje i nie jest za duzo,
- mimo tych wszystkich objawow "kontrolkowo-obrotomierzowo-chlodzeniowych" auto jezdzi tak jak jezdzilo wczesniej, bez zarzutu - tak samo brzmi, tak samo przyspiesza, nie ma sie czego czepic,
- zaraz po kupnie auta (3 miesiace temu) byla rozbierana tablica w celu wymiany spalonych zarowek, ale potem wszystko bylo git, az do teraz...,
- temperatura oleju jest o jedna kreske wyzej niz 60, wiec nie wiem ile to jest, ale chyba w miare norma,
- poziom plynu servo jest ok.

moze ktos mial podobne akcje? troche mi sie nie chce wierzyc, ze nagle jakies drobiazgi siadly i od oleju i od obrotomierza i od chlodzenia - moze jakas awaria kompa, albo jakiejs zlaczki? dodam, ze wymieniajac plyn hamulcowy troche sie mechanikowi rozlalo w okolicach pojemniczka, moze zalala sie jakas zlaczka?

i blagam, poleccie mi jakis dobry warsztat w warszawie (szukalem na forum wsrod polecanych warsztatow, ale te ktore byly polecane to potem zazwyczaj znajdowalem tez w "niepolecanych:) ). nie chce zbytnio jechac do ASO Audi, bo tam to pewnie bez 1.500 PLN najbiedniej sie nie obejdzie:/

PLEASE HELP:) z gory dziekuje, Sylwester.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 11:26:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Wyglada mi to na zle kontakty. Sprawdz czy masz dobrze podlaczona mase miedzy silnikiem i nadwoziem (czy sruby sa dobrze dokrecone a zlacza nie sa pordzewiale lub zasniedziale. Potem posprawdzaj wszystkie wtyczki na czujnikach. Kazda zsun i popatrz czy styki sa czyste. Ewentualnie przeczysc. To powinno pomoc. Jesli nie to bedziemy szukac dalej :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 11:28:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Diagtronik
http://www.diagtronik.pl/

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 11:31:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Podlacz auto pod VAG jak wyciagales deske to edziesz mial bledy na vagu, z tym olejem to nie jest wesolo, zebys nie przedobrzyl . Moze auto bylo jezdzone na minerlanym a wlales pelensyntetyk i zaczyna zapychac kanaliki??????. Nie polecam castrolu bylo kupic shell lub mobil. Temperatura jest dobra. Bez diagnozy się nie obejdzie , moze byc przerwa w obwodach albo cos powazniejszego a jezdzisz po miesie wiec chodzi a gdy wyjedziesz dalej moze byc porblem

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI] - kilka usterek elektr. pod rzad?:(
PostNapisane: 13.lip.2006 11:31:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sylweste.r napisał(a):
witam,

co prawda informacje na temat niektorych z tych rzeczy znalazlem na forum, ale takieggo konkretnie przypadku jak ja nikt nie opisywal, wiec uprzejmie prosze o pomoc....please!

a wiec zaczelo sie od migajacej na czerwono kontrolki z (!). wyczytalem na forum + w instrukcji ze oznacza to zuzycie klockow przednich, badz za malo plynu ham. badz od serwo. dolanie ham. DOT 4 nie pomoglo, no wiec pewnie klocki...

kupilem za porada mechanika klocki, dojezdzam do "warsztatu" - pare metrow przed garazem mechanika zapala sie kontrolka od oleju (ta taka jakby "podlewaczka" ze skapujaca kropelka....). no nic, spec sie najpierw zajal klockami - zrobil, kontrolka od hamulcow miga dalej - no ale okazalo sie, ze zlaczka do klockow od strony auta sie zasyfila, naprawil, hamulce juz ok. kontrolka od oleju sie tez uspokoila, zostawilem auto na noc (to bylo wczoraj).

dzisiaj wsiadam rano do samochodu - tylko ruszylem - znowu kontrolka olejowa wariuje - gasnie po odpaleniu auta, ale potem znowu sie zapala, po paru sekundach gasnie, znowu sie zapala i tak w kolko. do tego doszedl kolejny objaw - wariuje obrotomierz :( obroty silnika chodza normalnie, ale obrotomierz dostal pier....lca - wskazowka skacze od 0 - 3000, albo totalnie wisi na 0 przez pare sekund, potem sie podnosi i tak w kolko. no wiec wrocilem pod dom, zostawilem autko, pojechalem taryfa gdzie mialem pojechac.

wrocilem za 2h, dolalem jeszcze plynu do chlodnicy (12+ do poprzdeniego 11, bo byl na poziomie minimum). jade, niby wszystko git - kontrolka od oleju sie nie zapala, obroty tylko od czasu do czasu minimalnie drgaja. dojezdzam do pracy, za 20 minut musze znowu gdzies pojechac - i wszystko od nowa:( kontrolka wariuje, obrotomierz wariuje i dochodzi KOLEJNY problem - cos z chlodzeniem. temperatura dochodzi do 90 stopni (temperatura plynu chlodzacego), auto nie chce mi wlaczyc klimy (chyba z automatu klimatronik wylacza, jak jest "za goraco"). dodam, ze upaly sa jak cholera w wawie, powyzej 33 stopni, no ale jeszcze pare dni temu chlodzenie i klima dzialaly tip-top, mimo ze wcale nie bylo chlodniej :/

inne "fakty":
- A6, 2.5 TDI 140KM, 96r
- olej + filtr wymieniany z 1500 km temu, castrol, poziom oleju jest tip-top, na pewno nie brakuje i nie jest za duzo,
- mimo tych wszystkich objawow "kontrolkowo-obrotomierzowo-chlodzeniowych" auto jezdzi tak jak jezdzilo wczesniej, bez zarzutu - tak samo brzmi, tak samo przyspiesza, nie ma sie czego czepic,
- zaraz po kupnie auta (3 miesiace temu) byla rozbierana tablica w celu wymiany spalonych zarowek, ale potem wszystko bylo git, az do teraz...,
- temperatura oleju jest o jedna kreske wyzej niz 60, wiec nie wiem ile to jest, ale chyba w miare norma,
- poziom plynu servo jest ok.

moze ktos mial podobne akcje? troche mi sie nie chce wierzyc, ze nagle jakies drobiazgi siadly i od oleju i od obrotomierza i od chlodzenia - moze jakas awaria kompa, albo jakiejs zlaczki? dodam, ze wymieniajac plyn hamulcowy troche sie mechanikowi rozlalo w okolicach pojemniczka, moze zalala sie jakas zlaczka?

i blagam, poleccie mi jakis dobry warsztat w warszawie (szukalem na forum wsrod polecanych warsztatow, ale te ktore byly polecane to potem zazwyczaj znajdowalem tez w "niepolecanych:) ). nie chce zbytnio jechac do ASO Audi, bo tam to pewnie bez 1.500 PLN najbiedniej sie nie obejdzie:/

PLEASE HELP:) z gory dziekuje, Sylwester.

Twój AEL ma ECU z pełną diagnostyką. Podejpij VAG`a i zacznij od rzeczy najprostrzej - przeanalizuj błedy które się pojawią. Jesli sterownik nic nie wysypie, wtedy po prostu obejrzyj czujniki oleju i temp, byc moze uszczelniacze gumowe sparciały i zaśniedziały styki, wówczas przyda się WD-40.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: diagtronic - moze jakis inny zaklad?
PostNapisane: 13.lip.2006 11:56:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 22:26:07
Posty: 17
Lokalizacja: Wawa
dzieki za podpowiedzi. w diagtroniku maja czas dopiero w przyszlym tyg, a ja potrzebuje zrobic to zaraz, w weekend chcialem jechac nad morze :(:(

moze podpowiecie jakies inne miejsce?

Dzieki! Sylwester.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 12:07:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
www.tdi-tuning.pl
www.unitronic.com.pl

zmień olej na porządny (nie castrol)!

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 18:10:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
maciu napisał(a):
www.tdi-tuning.pl
www.unitronic.com.pl

zmień olej na porządny (nie castrol)!
Popieram na stowe kolege macia!!Z tym że w Mastersie Marek zdiagnozuje Ci wszystko za bodajże stówke, ale w naprawe takich rzeczy się nie bawi, ale koniecznie wal do niego jezeli chłopaki z Diagtronika nie mają czasu.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zaklady i usterka
PostNapisane: 13.lip.2006 21:35:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 22:26:07
Posty: 17
Lokalizacja: Wawa
hej

niestety - w unitronicu uslyszalem ze to kwestia elektryki, a nie elektroniki i ten pan sie tym nie zajmie.... w tdi-tuning przez poltorej h nikt nie odbieral telefonu....

ale pojechalem do kogos innego. sprawdzilo sie to co sugerowal jeden z kolegow - masa.... ale nie pod maska, tylko w okolicach deski rozdzielczej, a konkretnie gdzies za panelem z klimatronikiem i radiem. niestety juz dzisiaj mi nie zdazono tego zrobic, jutro kontynuacja....

pzdr, SYlwester.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2006 18:08:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 22:26:07
Posty: 17
Lokalizacja: Wawa
helo,

ok, naprawione:)! co sie okazalo - przetartych kilka przewodow z wiazki w okolicach klimatronika (jest tam wyciety tak na ostro kawalek w metalu, o ktory sie przetarlo - sugeruje zabezpieczyc przy okazji, jesli bedziecie rozbierac:).

dzieki wszystkim za rady! pzdr, Sylweste.r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: