.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.maja.2025 18:02:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.8 jak za ciepło to słabnie
PostNapisane: 29.lip.2006 12:22:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 22:21:42
Posty: 308
Lokalizacja: warszawa
jak juz wielokrotnie pisalem borykam sie z moim zdaniem troche za wysoka temp. po miescie po dluzszym jezdzeniu osiaga ok 110st. w momencie keidy jest juz powyzej 100st odczuwalnie auto staje sie słabsze. a do tego zauwazylem że wtedy zaczuna byc czućw aucie jakby benzynę, choć ma węglowy filtr kabinowy, ktory zapachy powinien pochłaniac. o co chodzi??

_________________
było S4 (głównie nie jeżdżące brrr) coupe 2,8Q miało być S2, a jest S3 :)


Ostatnio edytowano 29.lip.2006 12:53:13 przez leon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 12:41:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
podpinam się pod temat z tym żę u mnie auto traci nieznacznie moc po nagrzaniu silnika.najlepiej jeżdzi zaraz po uruchomieniu.jest to samo na gazie(blos) jak i benzynie.a temp zewnętrzna nie ma znaczenia.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 21:08:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
enduro7777 napisał(a):
podpinam się pod temat z tym żę u mnie auto traci nieznacznie moc po nagrzaniu silnika.najlepiej jeżdzi zaraz po uruchomieniu.jest to samo na gazie(blos) jak i benzynie.a temp zewnętrzna nie ma znaczenia.


Też mam takie wrażenie, a wszystkie czujniki są zdrowe :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 09:59:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
hmm ja różnicy nie odczuwam. tyle ża na zimnym obroty nie przekraczają 3tys więc i zdrowego porownania nie mam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 12:18:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
a niejest tak, ze na zimnym silniku jest bogatsza mieszanka? ssanie?

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 14:02:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
proponuje zaczac od podpiecia kompa i sprawdzenia bledow ... byc moze czujnik temperatury swiruje i taka checa sie dzieje. a jak jezdzisz na takim "dogrzanym" silniku ze osiaga faktycznie 110 st to mozesz juz dlugo nim nie pojezdzic bo Ci silnik wyciagnie kopyta a przynajmniej pierscienie i panewki

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 14:28:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 22:21:42
Posty: 308
Lokalizacja: warszawa
no wiem że taka temp zdrowa nie jest dla motoru ale już nie mam pojęcia dlaczego osiąga taką temp. układ przepłukałem solidnie, mysle że chłodnica nie jest zabita. czy może to być powód że termostat nie otwiera się do konca?? albo czujnik temp nie działa prawidłowo czyli np za późna i na za krótki czas włacza wentylator?? ale z drugiej strony przy właczonej klimie wentylatory chodzą cały czas a mimo to i tak łapie 110st. :( ma ktos jakiś pomysł

_________________
było S4 (głównie nie jeżdżące brrr) coupe 2,8Q miało być S2, a jest S3 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 07:50:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
a on na pewno ma 110 stopni czy tylko na budziku?

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 07:54:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
a niejest tak, ze na zimnym silniku jest bogatsza mieszanka? ssanie?



niestety nie bo na gazie jest tak samo a blos nie ma ssania. czujniki sprawdzone vag bez błędów i brak koncepcji co dalej sprawdzać[/quote]

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 09:00:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
leon napisał(a):
no wiem że taka temp zdrowa nie jest dla motoru ale już nie mam pojęcia dlaczego osiąga taką temp. układ przepłukałem solidnie, mysle że chłodnica nie jest zabita. czy może to być powód że termostat nie otwiera się do konca?? albo czujnik temp nie działa prawidłowo czyli np za późna i na za krótki czas włacza wentylator?? ale z drugiej strony przy właczonej klimie wentylatory chodzą cały czas a mimo to i tak łapie 110st. :( ma ktos jakiś pomysł


Zmierz faktyczna temperature przy glowicy jakims termometrem i porownaj ze wskazaniem zegarow - moze byc przeklamanie. Jesli sie okaze, ze za cieplo to termostat wahlera zakup i zamontuj. W dalszej kolejnosci pewnie sprawdzilbym pompe wody.
W V6 jest chlodnica oleju w kolnierzu filtra oleju, wiec temperatura oleju powinna rowniez sie chyba podniesc do tych 110 jesli chlodziwo taka ma w rzeczywistosci. Co pokazuje zegarek temp oleju ?

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 11:08:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 22:21:42
Posty: 308
Lokalizacja: warszawa
temp oleju jest ok. tzn jak długo jeżdze to podnosi sie nawet do 130 ale w normalnych warunkach jest znacznie nizsza a temp płynu szaleje

_________________
było S4 (głównie nie jeżdżące brrr) coupe 2,8Q miało być S2, a jest S3 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 12:26:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
leon napisał(a):
temp oleju jest ok. tzn jak długo jeżdze to podnosi sie nawet do 130 ale w normalnych warunkach jest znacznie nizsza a temp płynu szaleje


To chyba musisz ostro palowac zeby doszlo do 130 ? Bo ja musze walic powyzej 180 zeby po jakims czasie doszlo do 130 i to jest max co da sie osiagnac...przynajmniej na drodze publicznej.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 13:08:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 22:21:42
Posty: 308
Lokalizacja: warszawa
no to przeciez tak jak u mnie że długo z cieżką nogą po trasie i osiaga niecale 130st. po miesacie ciezko. a TEMP PLYNU SWOJĄ DROGĄ B.WYSOKA!!

_________________
było S4 (głównie nie jeżdżące brrr) coupe 2,8Q miało być S2, a jest S3 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 13:22:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
leon napisał(a):
no to przeciez tak jak u mnie że długo z cieżką nogą po trasie i osiaga niecale 130st. po miesacie ciezko. a TEMP PLYNU SWOJĄ DROGĄ B.WYSOKA!!


Dobra to moze sprobuj wykluczyc przeklamanie pomiaru/wyswietlania temperatury plynu chlodzacego ? Moze zweryfikuj VAG jak widzi to ECU (inny czujnik ma), albo sprobuj recznie zmierzyc opornosc czujnika i oblicz ile powinna wynosic temperatura, ale najlepiej sprawdz dokladnym termometrem. Potem daj znac co wyszlo.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 07:38:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
zmierz oporność czujnika od ecu i porównaj z tabelą temperatura-oporność .np z autodata.ale swoją drogą dlaczego spada moc po nagrzaniu silnika?już pare postów na forum byłow tym temacie a nie ma rozwiązania problemu

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 08:00:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
u mnie tez te objawy byly... i moze sa nadal ale np w mniejszym stopniu. Wymienilem czujnik temp (ten na tylach pokrywy zaworow) Auto znacnzie lepiej chodzi jak jest nagrzane. NAtomiast po wlaczeniu klimy traci i to znacznie (wiadomo ze traci ale nie az tak), nastepnym objawem po wymianie czujnika to gdy auto jest rozgrzane to strasnzie dlugo musze go odpalac, trzeba krecic ze 3-4 sekundy i dopiero zaskoczy (zalewa go benzyna) z rury czarny dym. Na starym czujniku chodzil gorzej po nagrzaniu ale nie bylo problemow odpalania a tutaj na odwrot :)

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: