.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2025 18:52:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Guma na przegubie
PostNapisane: 03.sie.2006 20:19:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2006 22:02:50
Posty: 8
Lokalizacja: lomza
Mam Audi B4 2.0 Dzis pekla mi guma na przegubie od strony tarczy. Mam pytanie jak ta gume sie wymienia czy duzo jest roboty przytym jestem za granica a tu mechanicy sa drodzy i sam chce ja wymiecic. pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 20:40:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
Wymienić się da...ile roboty w tym to nie wiem...ale wiem że trzeba to zrobić żeby piach nie zmielił zębów przegubu/przeguba (nie wiem jak się odmienia :P)

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guma na przegubie
PostNapisane: 03.sie.2006 20:54:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
kamilcb napisał(a):
Mam Audi B4 2.0 Dzis pekla mi guma na przegubie od strony tarczy.
A skad wiesz, ze "dzis" ?
Aby wymienic - trzeba sie troche pobrudzic i wypiac polos. Zaniechanie moze kosztowac nowy przegub zewnetrzny + wymiana :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 21:09:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
wymiana gumy na przegubie nie jest ciezka ale czasochłonna. odkręcasz srube od półoski, ściągasz zacisk od hamulca sciągnasz tarcze. odkręcasz sworzeń dolny, wypinasz wsio od półski, lekko zbijasz przegub, zrywasz starą gume, zakładasz nową, przegub dokładnie wypłukaj w ropie umyj go dokładnie, nawal smaru co masz w opakowaniu wraz z guma, wsio skręcasz z powrotem i po robocie

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 22:21:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 18:35:04
Posty: 53
Lokalizacja: Puławy
znacie cene przegubu do b4 1,9tdi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 23:29:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2006 17:03:44
Posty: 42
Lokalizacja: KONIN
Jak ci puka to go wymień a jak nie to guma starczy oczywiście wymyj dokładnie bo napewno jest coś :) syfu, a cena do td to nie wiem ale jak kupywałem ostatnio do 2.0 abk to 150zł w górę zależy jaka firma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 09:23:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
wymieniałem 1,5 miesiaca temu wiec tak:

1. zanim podniesiesz samochów kluczem 24 rusz srube od piasty, (jak sie zapiekła to sie troszke nameczysz)
2. jak poluzujesz srube podnosisz samochód na podnośniku, odkrecasz koło
3. odkrecasz piaste do konca i zbijasz przegub
4. zbijanie przegubu jest meczące i raczej bez pomocy 2 osoby nie dasz rady
5. przy zbijaniu jedna osoba trzyma oske i pilnuje zebys nie rozwalił przegubu wewnętrznego, poprostu trzyma go bardzo mocno.
6. Jak zbijesz przegub wyjmujesz calość: koronki łozyska, kulki (chyba jest 6 jesli dobrze pamietam), i pozostałe elementy.
7. perfekcyjnie wyczyść cały smar
8. zakładasz nowa gume na oske
9. smarujesz całe łozysko przygubu czesciowo i składasz powoli do kupy.
10. nabijasz przegub, tu juz jest o tyle wesoło ze musisz mi ustawione prosto koło bo nabicie przegubu musi przebiegac idealnie prosto, dodatkowo druga osoba musi trzymac półoske abys nie wybił przegubu wewnetrznego
11. jak juz nabijesz to skrecasz piaste sruba (24) nie do oporu, tyle ile dasz rade
12. nakładasz sporo smary na reszte i zakładasz gume, lekko sciskajac opaska
13. wykrecasz koła max w lewo. i sprawdzasz czy guma sie nie zsuwa, jak tak to korekta na zacisku od strony oski
14. powtarzasz krok 13 z tym ze wykrecasz koła w prawo. jak jest ok dociskasz opsaki na gumie
15. zakładasz koło
16. opuszczasz samochów
17. dokrecasz piaste
18. przejezdzasz z 1 km i czesto skrecasz max w lewo i max w prawo
19. podnosisz samochod i odkrecasz koło
20. sprawdzasz czy wszystko OK, ew luzy na opaskach dociagasz.

Przy posiadaniu wszystkich kluczy i kolegi do pomocy zrobisz to na parkingu pod blokiem (jak tak robilem) w max 30-40 minut
koszt gumy 40-60 zł z opaskami i smarem

jakbys miał problem to pisz

pzdr.
Marek

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 11:39:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 14:10:58
Posty: 37
Lokalizacja: Piaseczno
To ja może dodam coś od siebie:
1. Guma nieorginalna za 30pln pękła po przejechaniu 600km.
2. Guma oryginalna (112pln w ASO - komplet ze smarem, śrubą i opaskami)jeździ już 1500km bez problemu.
3. Do zaciśnięcia opasek potrzebne jest jakieś specjalne narzędzie (zwykłymi kombinerkkami łatwo uszkodzić opaskę).

Weż pod uwagę powyższe podczas wymiany.

Pozdrówka
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 14:53:57 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
a ja jeszcze dodam, że jeśli pusci ci półoś od skrzyni to warto wyjąć całą półoś - zaoszczędzisz 3/4 gimnastyki. NIe wiem jak jest w B3, ale w "cygarze" wyjmowałem półoś nawet bez zdjęcia koła :!!: (lekko uniesiony samochód, koła max skręcone, najpierw wewnętrzny przegub do góry i było na tyle miejsca żeby zewnętrzny wyszedł z piasty) - może warto spróbować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 12:13:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
i jak zrobiles?

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 13:50:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Mr.M napisał(a):
To ja może dodam coś od siebie:
1. Guma nieorginalna za 30pln pękła po przejechaniu 600km.
2. Guma oryginalna (112pln w ASO - komplet ze smarem, śrubą i opaskami)jeździ już 1500km bez problemu.
3. Do zaciśnięcia opasek potrzebne jest jakieś specjalne narzędzie (zwykłymi kombinerkkami łatwo uszkodzić opaskę).

Weż pod uwagę powyższe podczas wymiany.

Pozdrówka
Mirek


Co do punktu 3: ja zaciskałem obcążkami takimi do cięcia drutu, bardzo ładnie i równo wyszło, trzeba tylko uważać aby za mocno nie ścisnąć bo się opaskę przetnie :peace:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: