.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2025 21:26:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 AFN] Jak sprawdzić szczelność dolotu?
PostNapisane: 06.sie.2006 19:04:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
Witam!

Podejrzewam u siebie nieszczelność dolotu i chciałbym to jakoś sprawdzić, tylko nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać.
Z demontażem mechanicznym poszczególnych elementów dolotu nie mam problemów, ale co dalej. Próbowałem już wypatrzeć owej nieszczelności, ale nic nie znalazłem.

Macie może jakieś swoje sposoby, triki itp.?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 19:22:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Hmm, w benzyniakach mażna w okolicach dolotu prysnąć samostartem i jeżeli praca silnika na moment sie zmieni to w okolicy prysniecia jest nieszczelność, ale nie wiem czy to w dieslu zda egzamin, wątpię...

Najpewniej jest jak faktycznie porządnie przejrzysz wszystkie elementy...

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 19:29:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Sciagnij gume z kolektora ssacego rozrob plyn do naczyn ale tak dobrze . W gume wsadz dezodorant albo cos podobnego scisnij opaska . Kolega siedzi w aucie i gazuje tak od 1000 do 3000 a ty piane i od intercoolera jezdziesz i patrzysz czy bombelki nie ida :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 19:33:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Jack napisał(a):
Sciagnij gume z kolektora ssacego rozrob plyn do naczyn ale tak dobrze . W gume wsadz dezodorant albo cos podobnego scisnij opaska . Kolega siedzi w aucie i gazuje tak od 1000 do 3000 a ty piane i od intercoolera jezdziesz i patrzysz czy bombelki nie ida :peace:

na luzie to ten test jest do doopy, a pod obciazeniem ciezki do wykonania.

sprawdz wszystkie elementy gumowe demontujac je i dokladnie ogladajac lub testujac cisnieniowo w wannie ;-)
po wyeliminowaniu rur gumowych zostaje tylko kilka innych elementow z czego najbardziej prawdopodobna bedzie nieszczelnosc IC.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 19:34:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2006 20:33:20
Posty: 74
Lokalizacja: Płock
podaj przyczynę twoich podejrzeń (zmniejszona moc, czy cuś), bo bardzo podejrzliwy jesteś :P jeśli podczas dodawania gazu nie słychać dziwnych gwizdów, świstów zasysanego powietrza, to chyba nie w dolocie tkwi przyczyna, bo możesz się niepotrzebnie wdać w robotę, pobrudzisz się jeszcze przy tym i nie daj Boże coś uszkodzisz, skoro masz AUDI, to wiesz jak drogo kosztuje nieprzemyślana zabawa w mechanika :peace:

_________________
A - agresywny
U - uprzywilejowany
D - dezaprobacyjny
I - ... i nie wiem, co jeszcze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 19:41:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Ehhhhh na luzie tez nabije te 0,3 bara a to wystarczy zeby weze byly twarde , wiele osob tak w prosty sposob testuje ale trzeba pomocnika w kabinie miec :|

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 08:19:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
audifan2.5tdi napisał(a):
podaj przyczynę twoich podejrzeń (zmniejszona moc, czy cuś), bo bardzo podejrzliwy jesteś :P jeśli podczas dodawania gazu nie słychać dziwnych gwizdów, świstów zasysanego powietrza


Od jakiegoś czasu mam zwiększone spalanie i przy otwartych szybach BARDZO wyraźnie słychac gwizd przy dodawaniu gazu. Specjalnie przysłuchiwałem się innym samochodom z tym silnikiem i czegoś takiego nie słychac. Co do mocy - nie jest chyba jakos specjalnie mulowaty, ale w porwnaniu z Borą ASV wyraźnie wolniej reaguje na wciśnięcie gazu.

Silnik był "vagowany" pod obciążeniem i wszystko wyglada w normie (poczat. kat wtrysku, przeplywka, cisnienie doladowania). Dlatego pomyślałem o tym dolocie....

Pozdrawiam!

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 11:29:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2006 20:33:20
Posty: 74
Lokalizacja: Płock
Być może (jak ktoś wcześniej zasugerował) należałoby sprawdzić szczelność IC i jego okolic (wylot - dolot), czyli rurek, rur, przewodów, bo to zrobić najprościej i bez serwisowych kosztów. Jeśli to nie da rezultatu, to poszukamy dalej
pzdr

_________________
A - agresywny
U - uprzywilejowany
D - dezaprobacyjny
I - ... i nie wiem, co jeszcze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 16:09:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Tam gdzie będzie nieszczelność tam będzie olej. Dodatkowo zawsze warto dociągnąć metalowe opaski ściągające gumowe rury. Jeżeli auto jest mułowate to albo kończą się wtryski albo zapchany jest katalizator. Kolejna sprawa to dokładna analiza logów z VAG ale myśle, że to wykonał ktoś z głową.

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 16:45:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rogal napisał(a):
Tam gdzie będzie nieszczelność tam będzie olej. Dodatkowo zawsze warto dociągnąć metalowe opaski ściągające gumowe rury. Jeżeli auto jest mułowate to albo kończą się wtryski albo zapchany jest katalizator. Kolejna sprawa to dokładna analiza logów z VAG ale myśle, że to wykonał ktoś z głową.

Pozdrawiam.

Dokładnie. W moim AFN`ku na dzień dobry 2 opaski po prostu były poodkręcane ... turbina w AFN`ie świszczeć musi bo to jest vtg.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 16:48:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
baskecik napisał(a):
turbina w AFN`ie świszczeć musi bo to jest vtg.

a skad ta zaleznosc? w 1Z tez swiszcze czasem...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 16:53:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
turbina w AFN`ie świszczeć musi bo to jest vtg.

a skad ta zaleznosc? w 1Z tez swiszcze czasem...

Jak by Ci powiedzieć ... pamietasz reklamę "Always" ? :diabel:
W 1Z świszcze jak umiera w AFN świszcze z dołu :)

[/i]

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 17:14:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
baskecik napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
turbina w AFN`ie świszczeć musi bo to jest vtg.

a skad ta zaleznosc? w 1Z tez swiszcze czasem...

Jak by Ci powiedzieć ... pamietasz reklamę "Always" ? :diabel:
W 1Z świszcze jak umiera w AFN świszcze z dołu :)


nadal nie rozumiem czemu vtg ma swiszczec.
argumentacja BO TAK do mnie nie dociera - zwlaszcza na tym forum ;-)
ps. to moj 1Z umiera od 5 lat :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 17:16:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Bo z nimi jak z kobietami one też podciekają 6 dni i nie umierają jakoś wcześnie ;-)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 19:34:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
Rogal napisał(a):
Jeżeli auto jest mułowate to albo kończą się wtryski albo zapchany jest katalizator.

Hm.. No to albo sprzedałeś mi w grudniu trefne wtryski od ASV albo zatkany katalizator... ;)

Rogal napisał(a):
Kolejna sprawa to dokładna analiza logów z VAG ale myśle, że to wykonał ktoś z głową.

Też mam taką nadzieje. Koledzy z forum Diagtronika mi w tym pomagali. Ale jak ktośby znający się na rzeczy jeszcze raz na to zerknał, to będę wdzięczny... Logi były robione na wysokim biegu z gazem w podłodze od ok. 1500 obrotów.

Bloki 3, 8, 11:
http://83.16.141.166/inne/tabela.jpg

Bloki 1, 4, 13:
http://83.16.141.166/inne/tabela_2.jpg

Bloki 3, 8, 11 z zaślepionym EGR'em:
http://83.16.141.166/inne/tabela_egr.jpg


baskecik napisał(a):
turbina w AFN`ie świszczeć musi bo to jest vtg.

Hm... "Słuchałem" inne AFN'y i jakoś nie słyszałem takiego gwizdu jak u mnie. :(

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 20:05:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
turbina w AFN`ie świszczeć musi bo to jest vtg.

a skad ta zaleznosc? w 1Z tez swiszcze czasem...

Jak by Ci powiedzieć ... pamietasz reklamę "Always" ? :diabel:
W 1Z świszcze jak umiera w AFN świszcze z dołu :)


nadal nie rozumiem czemu vtg ma swiszczec.
argumentacja BO TAK do mnie nie dociera - zwlaszcza na tym forum ;-)
ps. to moj 1Z umiera od 5 lat :):

Jacuś ... poczytaj sobie o zmiennej geometrii ... nie mam nastroju dzis na elaboraty ... ;-)
Wnioski wysnujesz sam. Generalnie - wszystkie badziewie od AFN`a w górę łacznie z AWX`ami i innym padłem gwiżdze od dołu i cichnie na górce. Vtg tak ma a logicznym uzasadnieniem są ... "always ze skrzydełkami" :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 20:14:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Czym wieksza sprezarka to bardziej slychac gwizd a te z VTG gwizdza caly czas tylko ze pozniej juz tego nie slychac poniewaz silnik potrzebuje powietrza jak ma wieksze obroty i nic jej nie dlawi . W ciezarowkach nie ma zmiennej geometrii i turbine slychac nawet jak sie da gazu na wolnych obrotach poniewaz jest duza w AEL jak ktos chce aby gwizdala to wystarczy zdjac gume i delikatnie podpilowac lopatke ale tak zeby jej nie podgielo i to po rownoleglych stronach na tej samej wysokosci. Najlepszy gwizd to jak sie zrobi wiertelkiem dziurke w obudowie sprezarki ale takim bardzo malym i to od strony turbiny spalinowej wtedy gwizdze jak w dragsterach :P ale szkoda niszczyc cos co jest sprawne :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 21:36:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
baskecik napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
turbina w AFN`ie świszczeć musi bo to jest vtg.

a skad ta zaleznosc? w 1Z tez swiszcze czasem...

Jak by Ci powiedzieć ... pamietasz reklamę "Always" ? :diabel:
W 1Z świszcze jak umiera w AFN świszcze z dołu :)


nadal nie rozumiem czemu vtg ma swiszczec.
argumentacja BO TAK do mnie nie dociera - zwlaszcza na tym forum ;-)
ps. to moj 1Z umiera od 5 lat :):

Jacuś ... poczytaj sobie o zmiennej geometrii ... nie mam nastroju dzis na elaboraty ... ;-)
Wnioski wysnujesz sam. Generalnie - wszystkie badziewie od AFN`a w górę łacznie z AWX`ami i innym padłem gwiżdze od dołu i cichnie na górce. Vtg tak ma a logicznym uzasadnieniem są ... "always ze skrzydełkami" :peace:

widze ze musze zaprezentowac Ci prawdziwe swistanie ;-)
ps. pamietaj o pampersie :diabel:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 21:46:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
turbina w AFN`ie świszczeć musi bo to jest vtg.

a skad ta zaleznosc? w 1Z tez swiszcze czasem...

Jak by Ci powiedzieć ... pamietasz reklamę "Always" ? :diabel:
W 1Z świszcze jak umiera w AFN świszcze z dołu :)


nadal nie rozumiem czemu vtg ma swiszczec.
argumentacja BO TAK do mnie nie dociera - zwlaszcza na tym forum ;-)
ps. to moj 1Z umiera od 5 lat :):

Jacuś ... poczytaj sobie o zmiennej geometrii ... nie mam nastroju dzis na elaboraty ... ;-)
Wnioski wysnujesz sam. Generalnie - wszystkie badziewie od AFN`a w górę łacznie z AWX`ami i innym padłem gwiżdze od dołu i cichnie na górce. Vtg tak ma a logicznym uzasadnieniem są ... "always ze skrzydełkami" :peace:

widze ze musze zaprezentowac Ci prawdziwe swistanie ;-)
ps. pamietaj o pampersie :diabel:

:peace:
Już z Tobą jechałem ale Ci się kibel popsuł :P
Napraw szrota i wtedy umawiamy się na gwizdanie :peace: :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 09:30:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Hokey66: przelookałem te Twoje logi i wygladają na w miare ok. Chociaż przy przepływce zaniżajacej 50mbar u mnie brakowało 10km.

Podaj jak możesz jeszcze:

jaki masz statyczny kat wtrysku

jaką masz dawke na wolnych obrotach grupa 001 druga pozycja - wszystkie odbiorniki pradu musza być wyłączone.

No i dobrze jakbyś przestoperował auto. Bora ASV ma krótsze przełożenia i jest lżejsza mysle że dodatkowo w niej będzie inaczej czuć przyspieszenie.

Co do gwizdów to fakt jest taki, że jak założysz nową turbinę to ustaną prawie do minimum. Twoja nie jest świeża ale to nie oznacza, że jest zła.

Posprawdzaj szczelność macając każdy przewód ręką i podokręcaj opaski.

Jeżeli mocy nadal nie bedzie dużo wytnij katalizator a potem zapraszam na Chip tuning wtedy napewno się pokaże.

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: