.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2025 00:18:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 3A] Problemy z uruchomieniem
PostNapisane: 12.sie.2006 20:31:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2005 23:06:14
Posty: 120
Lokalizacja: Łódź
Witam!!!

Mam takowy problem ze swoim autkiem. Otóż po dłuzśżym postoju tj okolo 8 godzinek, czy też po nocy mam problem z uruchomieniem silnika. Trzeba pokręcić z 5 czasem moze 6 razy rozrusznikiem aby zaskoczył. Problemu zaś nie ma gdy silnik jest rozgrzany, wtedy pali od razu. Czasami zdarzy się, że na zimnym też od razu zapali ale to żadko, a kiedyś nie było w ogóle takich problemów. Zawsze palił od pierwszego. Po przeglądnieciu podobnych tematów, śmiem domniemywać, że moze pada wtrysk rozruchowy, albo coś innego. Dlatego prosił bym szacowne grono o pomoc. Dodam, ze jest to silnik 2 litrowy AAA. Z góry już dziękuje za wszelkie wskazówki i pomoc.

Pozdrawiam
radmik

_________________
było: Audi 80 B3 2.0 + LPG quattro
była: Toyota Avensis 1.8
jest: Toyota Avensis 2.2 D4D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 20:45:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
silnik raczej 3A niz AAA choc w sumie wychodzi na to samo ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 21:17:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2006 20:10:43
Posty: 11
Lokalizacja: Częstochowa
wtrysk rozruchowy na 80% nie jest przyczyną tego, ponieważ dla niego zimny czy ciepły silnik niema wpływu. Jeżeli mieszanka jest w pożądku to osobiście zaczoł bym szukania w elektryce typu iskra, czy zapłon nie jest zbyt opuźniony. Polecam także sprawdzenie ciśnienia na cylindrach (5 minut roboty i wiele wyjaśni)

_________________
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 22:17:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Sprawdz czujnik temperatury silnika. Moze zle laczy. Przeczysc styki, a jak masz multimetr to zmierz jego rezystancje na zimnym i cieplym silniku.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 22:22:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Dev_ napisał(a):
wtrysk rozruchowy na 80% nie jest przyczyną tego, ponieważ dla niego zimny czy ciepły silnik niema wpływu. Jeżeli mieszanka jest w pożądku to osobiście zaczoł bym szukania w elektryce typu iskra, czy zapłon nie jest zbyt opuźniony. Polecam także sprawdzenie ciśnienia na cylindrach (5 minut roboty i wiele wyjaśni)

Dev co tuy pleciesz?? Jak silnik zimny to rozruchowy podaje sporo, jak nagrzany to prawie nic. Jak czujnik temperatury cieczy (od ECU) sie spiepszy, to rozruchowy daje na maxa, i zalewa :P

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 11:33:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2005 23:06:14
Posty: 120
Lokalizacja: Łódź
Witam!!!
Dzieki za tak szybka reakcje. I teraz pytanko gdzie mam tego czujnika cieczy szukać. Bo tam jest dosyć sporo czujników i wtyczek. A zapomniałem dodać, że jak przełącze na gaz zapala od razu bez żadnych problemów. Także tylko na benzynie są problemy. Także oprócz tego co koledzy tutaj napisali to chyba jednak trzeba będzie jechać i podpiąć auto pod kompa i zobaczyć co mu dolega. Ale jeszcze raz wielkie dzięki za jakiekolwiek wskazówki.
Kolego Bilu masz racje 3A lepiej wygląda. Ale ważne, że wiemy o co chodzi.

Pozdrawiam

_________________
było: Audi 80 B3 2.0 + LPG quattro
była: Toyota Avensis 1.8
jest: Toyota Avensis 2.2 D4D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 11:55:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2006 19:05:02
Posty: 95
Lokalizacja: Polska
Mam identyczny objaw u siebie . 1.9E wtrysk mechaniczny bez gazu. Panowie o ktory ten czujnik temperatury chodzi ?? Wiem ze jeden jest przy chlodnicy a drugi przy glowicy silnika .Ten co jest przy glowicy ,polaczony jest kabelkiem do wentylatora .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 19:08:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2005 23:06:14
Posty: 120
Lokalizacja: Łódź
Witam!!!
Mam pytanko czy może jeszcze ktoś z szacownego grona ma jakis pomysł co może się dziać z tym moim silniczkiem. Bardzo bym prosił o jakieś rady.

Pozdrawiam

_________________
było: Audi 80 B3 2.0 + LPG quattro
była: Toyota Avensis 1.8
jest: Toyota Avensis 2.2 D4D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 22:45:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
cześć
czujniki temperatury znajdują się w króćcu do którego dochodzi gruby przewód z chłodnicy ( u góry silnika). W 1.9e są trzy (2 u góry i jeden od dołu). jeden odpowiada za temperaturę na wskażniku (na desce rozdzielczej) drugi (dolny) przekazuje sygnał do urządzenia sterującego instalacją wtryskową trzeci (pewny nie jestem ale chyba odpowiada za zasysanie dodatkowego powietrza do sterowania wolnymi obrotami) Poprawcie jeżeli się mylę.
pozdrowienia

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 23:10:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Bilu napisał(a):
silnik raczej 3A niz AAA choc w sumie wychodzi na to samo ;-)

nie wychodzi na to samo bo AAA to 2.8 VR6 z paska wiec troche bez sensu :):

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 23:15:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Wtrysk rozruchowy znajduje się w kolektorze ssącym,w przeciwieństwie do reszty wtrysków które mocowane są w głowicy.
W przypadku silników z wtryskiem mechanicznym od rozdzielacza paliwa wychodzi dodatkowy piąty przewód (lub szósty :): ) który zasila właśnie wtryskiwacz rozruchowy.Lecz niekoniecznie jest to wina wtrysku.Moze byc uszkodzony czujnik który nim steruje.A więc panowie: mierniki w dłoń i badać co się w niuiach psuje :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2006 09:19:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2005 23:06:14
Posty: 120
Lokalizacja: Łódź
Panowie dzięki za szybki odzew. Teraz już będe wiedział gdzie szukać tych czujników.
Hans ma racje, że to oznaczenie to było z paska. Czyli krótko mówiąc nie popisałem się, a chciałem dobrze.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

_________________
było: Audi 80 B3 2.0 + LPG quattro
była: Toyota Avensis 1.8
jest: Toyota Avensis 2.2 D4D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 20:05:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2004 16:33:11
Posty: 84
Lokalizacja: lodz
Mam ten sam problem - rano po nocy nie zapali na benzynie,podaje napiecie z akumulatora + na zawor gazu, 2 dawki gazu, pali i juz przez caly dzien odpala, sprawdzilem czujnik ma przy roznych temperaturach od 1.5 do 3 kilooma jak go zmroze do ok 0 stopni to ma wartosc 4 kiloomow i wtrysk rozruchu sie zalacza tak z tego wynika ze padl ze starosci -16 lat- sterownik komputer , mysle ze naprawe trzeba by bylo zaczac od wymiany kwarcow oraz kondensatorow elektrolitycznych, zaznaczam ze wymiganie i reset nic nie daja ,pokazuje 1 1 1 1 a to uszkodzenie sterownika chociaz reszta dziala i auto jezdzi moze jakis doswiadczony elektronik sie wypowie na ten temat chociaz zastanawia mnie jeszcze eprom po zczytaniu eproma w 1/3 sa 4 zamiast ff nie wiem moze tak musi byc dobrze by bylo miec wsad bin do tego eproma mozna wtedy porownac , eprom oczywiscie kasowalny tylko ultra fioletem ale to tez nie problem i z tym mozna sobie poradzic.....prosze o odpowiedz jak ktos ma jakies sugestie......
ps. do tych co maja podobne objawy , niekoniecznie czujnik temp. moze to byc wina sterownika tak jak u mnie.......

_________________
Audi b3 2.0 l benzyna na wtrysku-lpg
USA wersja......


Ostatnio edytowano 20.sie.2006 02:25:07 przez kaz1945, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 20:09:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
hans napisał(a):
Bilu napisał(a):
silnik raczej 3A niz AAA choc w sumie wychodzi na to samo ;-)

nie wychodzi na to samo bo AAA to 2.8 VR6 z paska wiec troche bez sensu :):


aleś wyskoczył :-D :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2006 04:25:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2004 16:33:11
Posty: 84
Lokalizacja: lodz
licytacja 3a czy aaa itd a nic konkretnego co by moglo pomoc w rozwiazaniu problemu czy tu nie ma nikogo kto by pomogl i podal konkrety......nie mniej pozdrawiam

_________________
Audi b3 2.0 l benzyna na wtrysku-lpg
USA wersja......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2006 05:22:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
kaz1945 - sprawa podstawowa, to to,że 4444 oznacza brak błędów. Czyli wszystko ok. Skąd teoria, że to błąd sterownika. Grzebiesz zupełnie nie tam gdzie trzeba. Sterownik masz zapewne ok.
Wymień czujnik temperatury na nowy - jedynie 12-16 PLN i sprawdź jedną rzecz.
Podnieś klapę przepływomierza o milimetr lub dwa i niech wtedy druga osoba kręci rozrusznkiem.
Zakładam, że masz wtrysk k-jetronic. Może masz źle ustawioną klapę. Lub masz nieszczelny dolot i silnik nie ma siły podciągnąc klapy do góry przy odpalaniu.
I sprawdź kąt zapłonu o ile dokładnie masz przestawiony, tzn stroboskopem z regulacją. Może masz tak mocno przestawiony zapłon, że przy pierwszym uruchomieniu silnik się gubi. Przed uruchomieniem rano odepnij komputer na chwilę. Może to pomoże.
I sprawdź kompresję, tak jak już wyżej pisał Dev_.
A tak na marginesie 4ki moga być zamiast eFów.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 02:21:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2004 16:33:11
Posty: 84
Lokalizacja: lodz
witam i dzieki za odpowiedz faktycznie zrobilem blad przy redagowaniu postu przy wymiganiu byly 1111 a to jest uszkodzenie komputera- sterownika, z zawodu jestem elektronikiem co prawda starej daty ale sobie radze, nie wiem co mi weszly te 4 chyba skleroza,ale tym sposobem ktos zareagowal, to co podajesz to moze byc ale nie w moim przypadku ,robie symulacje czujnika potencjometrem i przy 4kom jest
sterowanie wtryskiem rozruchowym a czujnik nowy podstawialem i nic sie nie zmienialo, spraewdzilem droznosc przewodow od czujnika do sterownika i jest ok to samo od wtrysku rozruchowego i tez ok a stalo sie to nagle i nie mozna wyblyskac to wybacz ale to moze byc tylko sterownik
pozdrawiam......

_________________
Audi b3 2.0 l benzyna na wtrysku-lpg
USA wersja......


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: