.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2025 17:38:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana amortyzatorów w B4 Avant - proszę o radę !!!
PostNapisane: 09.sie.2006 18:11:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2006 17:14:14
Posty: 55
Lokalizacja: Norwegia
Witam
W sobotę przymierzam się do wymiany kompletu amortyzatorów w B4 Avant (łącznie z osłonami i odbojami) oraz tulei wahaczy.
W związku z tym może poradzicie mi jak do tego się zabrać i z przodu i z tyłu. Czy macie jakieś wskazówki które mogły by mi ułatwić wymiane tego zestawiku??? Mam ściągacze do sprężyn ale jeszcze tego sam nie robiłem i nie chcę z czymś nawalić !!! I jeszcze te tuleje na wahaczach - czy to coś skomplikowanego? bo patrząc na te tuleje (kształt kielichów) to nie powinno to być skomplikowane???
No ale czekam na Wasze wskazówki i rozjaśnienie mojego umysłu :)
Z góry dzięki
Hej

_________________
B3, 1.8PM+LPG, 90r.prod.
B4 Avant, 2.0ABK+LPG, 92r.prod.
obecnie A4 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2000r.prod. S-Line
A6 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2001r.prod
Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 19:37:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Amorki zrobisz sam - nie jest to trudne, ale z tulejkami wahaczy to daj sobie spokój. Wymontuj wahacze i zawieź do mechaniora niech ci wymieni te tulejki. Do ich wyciśnięcia (i ponownego wciśnięcia nowych) potrzebna jest praska hydrauliczna.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 19:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2005 13:57:34
Posty: 116
Lokalizacja: WLKP
nie do końca tulejki wahaczy wymienisz też sam...wystarczy troszke pomysłu i siły..a np. użyłem do tego imadła...więc dasz rade sam ale troszke zabawy jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 20:06:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
max przy okazji zmien górne mocowania amortyzatorów z łozyskami ..

robota prosta i szybka ..
przynajmniej jesli idzie o wymiane amorów z przodu..
Sciągaczem do sprezyn dysponujesz ?? imbusem 7 ,kluczem oczkowym gietym 22 albo 24 do nakretki na górnym mocowaniu amora , dobra zabke hydrauiczna do odkrecenia nakretki mocujacej wkład amora do kolomny .. 17 do koncówki drazka kierowniczego, łacznik tabilizatora i 22 x2 do odkrecenia kolumny od zwrotnicy
Obrazek
Obrazek

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 12:29:49 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Ja sobie do tego celu kupiłem jeszcze takie klucze.
http://www.allegro.pl/item113221593_amo ... k_vag.html
baaaardzo ułatwiły prace. Ale jeśli masz troszkę narzędzi to dasz sobie radę i bez nich.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 12:45:09 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
Wiedzmin napisał(a):
max przy okazji zmien górne mocowania amortyzatorów z łozyskami ..

robota prosta i szybka ..
przynajmniej jesli idzie o wymiane amorów z przodu..
Sciągaczem do sprezyn dysponujesz ?? imbusem 7 ,kluczem oczkowym gietym 22 albo 24 do nakretki na górnym mocowaniu amora , dobra zabke hydrauiczna do odkrecenia nakretki mocujacej wkład amora do kolomny .. 17 do koncówki drazka kierowniczego, łacznik tabilizatora i 22 x2 do odkrecenia kolumny od zwrotnicy


dodałbym jeszcze ściągacz do końcówek drażków - można młotem ale po co masakrę robić? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 14:30:25 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Geometrię później sobie sprawdź.
Ściągacze są na allegro po 29zł. Przydają się.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [b4 tdi] tulejka
PostNapisane: 10.sie.2006 19:29:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2004 19:55:07
Posty: 144
Z wymiana tulejek tylnych mozesz mieć troche problem bo ciezko potem je zalożyć, ale można ja załozyć nie posiadajac prasy, wystarczy śruba długa która przejdzie przez środek tulejki z jednej strony blaszka z drugiej strony tez blaszka i nakretka i stopniowo zakręcasz to nakretke a tulejka pomału wchodzi troche to ciezka robota ale dałem jakos rade :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b4 tdi] tulejka
PostNapisane: 10.sie.2006 21:38:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
jjacek18 napisał(a):
Z wymiana tulejek tylnych mozesz mieć troche problem bo ciezko potem je zalożyć, ale można ja załozyć nie posiadajac prasy, wystarczy śruba długa która przejdzie przez środek tulejki z jednej strony blaszka z drugiej strony tez blaszka i nakretka i stopniowo zakręcasz to nakretke a tulejka pomału wchodzi troche to ciezka robota ale dałem jakos rade :)


tez niedawno to przerabiałem, do ich wymiany trzeba ropiac korektor siły hamowania zeby opuscic belkę dodam jeszcze ze lepiej zeby ta śruba była wzmacniana zwykłe sie ukrecały i radziłbym jeszcze znalesc konkretny ceownik z przewierconym otworem na srube bo jak tulejka wejdzie na głebokosc belki to blaszka juz nic nie pomoze ;-)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2006 18:11:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2006 17:14:14
Posty: 55
Lokalizacja: Norwegia
No i po robocie. Faktycznie nie było tak strasznie. Dałem sobie spokój z tymi tulejkami - z tym pojadę raczej na warsztat, ale to przy okazji bo narazie nie wymagają natychmiastowej interwencji. Nadmienię że wynik z badania na przeglądzie miałem - przód 65%, tył 45%. Po rozkręceniu śruby trzymającej amortyzator w kolumnie stary amorek poprostu się wylał. Był kompletnie rozszczelniony i jakby pęknięty w jednym miejscu na zgrzewie. Dziwne były to amortyzatory , jakieś cienkie i zgrzewane w górnej części ??? Tak jedna jak i druga strona - kompletny szrot. Łożyska amortyzatorów nie były również w najlepszej kondycji - wymienione oba. Z tyłem było lepiej. Wymiana tylnych amortyzatorów w Avancie to bajeczka. Odkręcasz cztery śróby i cały McPerson na wierzchu.
I wreszcie nastała cisza - zero stuków i puków. Nadmieniam, że z przodu zamontowałem najtańsze amortyzatory z Allegro tj. GPD za 35zł/szt, na tył dałem gazówki marki SFEC również z Allegro 45zł/szt. Jak długo na nich pojeżdżę to nie wiem. Narazie jest wszystko OK. Stwierdziłem, że jak mam wydać minimum 150zł za sztukę i na dziurze go stracić to wymienię 4 sztuki za tą cenę i wymienie nawet 2 razy w roku - tym bardziej, że zrobię to sobie sam!!! No tak narazie mi się wydaje, ale o konkretach jazdy i wytrzymałości możemy pogadać za kilka miesięcy.
Wnioski: nie ufajcie wynikom badań diagnostycznych. Trzeba mieć swoje wyczucie w sprawie.

_________________
B3, 1.8PM+LPG, 90r.prod.
B4 Avant, 2.0ABK+LPG, 92r.prod.
obecnie A4 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2000r.prod. S-Line
A6 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2001r.prod
Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: