.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2025 00:12:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana maglownicy w C4 AAH
PostNapisane: 16.sie.2006 20:16:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2006 20:22:12
Posty: 108
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Witam dzisiaj miną mi pierwszy dzień mordowania sie z maglownicą normalnie ręce opadają bolą jak diabli jak małyV8 pisał o bolących rękach to miał racje ale jakoś poszło jusz mam wyciągniętom maglownice i przygotowane miejsce na nową i jutro mam nadzieje poskładam to do kupy ale mam pare pytań bo musiałem ściągnąć niektóre węże od chłodzenia i proszę was o pomoc powiedzcie mi jak odpowietsza się układ chłodzenia, układ chamulcowy z ABSem, i czy układ chydrauliczny wspomagania tesz się odpowietsza a jeżeli tak to jak no i jaki płyn do wspomagania mi proponujecie byle nie czerwony, postaram się w najbliszych dniach troche zdięć rzucić może komuś się przyda a pierwszą zasadą jaką tszeba się kierować przy wymianie tego holerstwa to niepoddawać się ale nieżycze nikomu takich wymian z gury dziękowa Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 23:27:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
wspomaganie odpowietrzy sie samo, wystarczy pare razy polrecic kolkiem na max w jedna i druga strone, przejechac kawalek i potem dolac oleju. Olej do wspomagania do samochodow z naszyc rocznikow nadaje sie Febi 6162 - zielony mineralny. I tylko taki polecam, na pewno mineralny...

Co do ukladu chlodzenia... Odpowietrzac powinno sie tak:
1. wlac plyn do maksimum
2. odkrecic odpowietrznik na wężu górnym (bedzie widać śróbkę na grubym wężu, jeżeli zacznie ciec plyn, to zakrecic
3. jeżeli jeszcze sie da, to dolac plynu
4. odpalić silnik, poczekać, żeby sie nagrzal do tych 90 stopni
5. sprawdzić stan plynu
6. znow odpowietrzyć, tak samo, jak w pkt 2, z tą różnicą, że teraz na pewno zacznie leciec plyn, bo silnik pracuje i obieg jest włączony :D

Byly jeszcze inne sposoby odpowietrzania, bardziej skomplikowane, z odkrecaniem zbiorniczka plynu, ale jeżeli silnik bedzie dzialal OK, nie bedzie sie przegrzewal, to znaczy, że to odpowietrzenie wystarczylo :D

Hamulce szczerze powiem, że jeżeli dobierałeś się gdzieś daleko od kół to nie wiem czy jest jakiś prosty sposob ich odpowietrzenia... :P

Jeżeli nie, to przy zaciskach hamulcowych masz zaworki, musisz kazdy poluzowac i odpowietrzyc kazde kolo osobno... a zeby odpowietrzyc to tak:
1. pierwsza osoba (I) pompuje 3-4 razy pedalem hamulca i na koncu ciśnie nogą na pedał
2. druga osoba (II), przy zdjętym kole albo w kanale luzuje odpowietrznik na zacisku hamulcowym (najlepiej naciągnąć na niego przezroczystą rurkę, żeby widzieć czy leci też powietrze ;) )
3. (I) ciśnie dalej pedał, wpada on do podlogi, nie nalezy puszczać go
4. (II) zakręca odpowietrznik kiedy przestaje leciec plyn
5. (I) może teraz puścić pedał

Należy to wykonać co najmniej kilka razy... Aż nie będzie pęcherzyków powietrza :D

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 18:42:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2006 20:22:12
Posty: 108
Lokalizacja: Dolnyśląsk
wielkie dzięki zastosowałem się do twoich rad i narazie wszystko hula jak należy jeszcze tylko hamulce mi zostały i bedzie ok Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: