.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2025 06:22:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ABK] Łapanie temp 100 stopni a czujniki
PostNapisane: 06.wrz.2006 21:46:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
Pojawij mi sie problem z temperaturą ostatnio. Moze miał ktoś podobną sytuację już i mógłby coś doradzić ...

Co było wymienione:
-węże wodne
-kruciec wodny przy głowicy (orginał)
-czujniki w krućcu (niebieski i biały firmy EPS)

Efekt :
Temp dochodzi na zegarach do 100 stopni i wlacza sie wentylator. Schładza sie mniej wiecej do 96-97 stopni. Jak jadę szybciej to prawie do 90

Potem wymienilem jeszcze termostat ale nie przyniosło to zadnych efektów

Jak myślicie winny może być czujnik wkrecany w chłodnice ? czy może nowe czujniki w krućcu oszukują- i tu nie wiem jak je sprawdzić...

Any ideas ? Będę wdzięczny za wszelkie rady sugestie itp...

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 22:05:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Moze to :http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=34328&highlight=temperatura+110+stopni+nic

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 22:11:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
ZiPi napisał(a):

hmm
jutro wstawie stary czunik temp -ten biały z krućca zamiast nowego i zobacze co z tego bedzie...

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 09:09:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2004 15:55:28
Posty: 19
Lokalizacja: Piaseczno
Mam takie same objawy. Mam ten sam silnik. Denerwowało mnie to strasznie. Też kupiłem biały czujnik EPS. Nic się nie zmieniło. Wymieniałaem go 2 razy w sklepie ale było tak samo temp. cały czas w okolicach 97-100 stopni. Później kupiłem nawet czujnik w serwisie ale to nic nie dało.
Taka sama temperatura była w ojca Passacie TDi i po pewnym czasie zaczęła przeciekać chłodnica i okazało się że była bardzo zakamieniona. Ojciec wymienił chłodnicę na nową a czujnik w chłodnicy został stary i teraz temperatura nawet niedrgnie powyżej 90 stopni. Olałem więc sprawę i czekam aż u mnie chłodnicę szlak trafi ... : :( Mam tylko nadzieję że nie przydaży mi się to w trasie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 09:32:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
To samo zauważyłem w swojej B3 z silnikiem 1,8 (PM). Wcześniej nieważne w jakie upały i niewazne w jakich korkach stałem temp. układu nie wrastała powyżej 92-94 st. Nawet nie wiedziałem czy wentylator jest sprawny bo nigdy go nie słyszałem :) Teraz wystarczy że pojeżdże trochę po mieście i temp wskakuje pod 100st i od razu wentylator się włącza. Termostat jest OK bo otwiera się przy około 90st. Tak samo jak przedmówca podejrzewam zakamienioną chłodnicę tylko nie wiem czy płukać ją jakimiś środkami czy poczekać aż się wysra do końca...

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 10:07:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Witam , maiłem podobnie. Wywaliłem płyn z układu chłodzenia (cokolwiek to było ;) ) potem przepłukałem zwykła wodą - tez troche szlamu wypłynęło. Potem kupiłem jakis xeramix (czy coś podobnego w nazwie) na Orlenie. Nagrzanie silnika , troche musi pochodzic , potem zlewka , płukanko i mam teraz max około 92 w miescie w trasie jakies 88-90 . Jak narazie nieszczelnosci nie ma....

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 14:56:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
haa problem rozwiązany! :) wadliwe nie były czujniki ani termostat tylko wskazania na zegarach - trzeba je wyjąć i odkręcić dwie śrubki które trzymają wskaźnik temp i oczyścić blaszki pod śrubką. Przy okazji można wyczyścić blaszki od wskaźnika poziomu paliwa. Po złożeniu wszystkiego wskazania są idealne - łapie 90 stopni (w korku ze 3-4 stopnie wiecej) i ani stopnia wyżej.

Więc przed wymianą termostatu czy czujników warto sprawdzić najpierw to :) :)

pozdro !

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 20:03:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
:peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 21:29:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
Okazało się jednak że moje naprawy AUDIencji nie wystarczyły :)
Po dłuższym staniu w korku temp dochodzi do tych 100 stopni i teraz już nie wiem co jest. Wymienie jeszcze czujnik z chłodnicy od zalaczania wiatraków bo może II biegu nie wrzuca. A jak nie to nie wiem co :/ Chyba że ktoś wie ? :))

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: