.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.paź.2024 10:46:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 hamulec ręczny problemy]
PostNapisane: 17.wrz.2006 20:54:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2005 17:57:07
Posty: 78
Lokalizacja: Zduńska Wola
Witam serdecznie ;)
Znów mam problem z moim samochodem ale myśle że to wynika z tego że jest dośc stary :/
Otóż zacina mi się hamulec ręczny i wykryłem że nie jest to linka bo linka odbija prawidłowo tylko mechanizm który znajduje się przy lewym tylnym kole od ręcznego. Od czasu do czasu popryskam tam WD40 poruszam trochę tą dźwigienką i jest na 3- 4 tyg ok ale nie mogę tak pryskac w nieskończonośc bo mnie to wku... :< Czy są może jakieś sposoby aby to naprawić w miare małym nakładem pracy i sił ? Proszę o proadę osoby które już się zetkneły z tym problemem a wiem że to jest dość często spotykane w tym modelu.
Szukałem na forum ale nie znalazłem dokładnej informacji na temat jak to się rozbiera ten mechanizm??
Proszę o pomoc

Pozdrawiam Audimaniaków :):

Artur

_________________
Audi B4 2.0 ABT;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 08:59:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
szybko - wymienić zacisk, w miarę mało roboty, oczywiście odpowietrzyć układ hamulcowy, :D
lub wyjąć rozebrać, wyczyścić, nasmarować (smar miedziany) i odpowietrzyć układ hamulcowy,

oczywiście nie powierzchnie cierne klocków i tarcz ... :peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 09:08:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
przy okazji rozbierania i czyszczenia zacisków można jeszcze wymienić tam wszystkie gumki i uszczelki. Zestaw naprawczy kosztuje ok. 25zł na zacisk. U siebie mam zamiar to zrobić w tym miesiącu - i mam nadzieję że wystarczy przeczyścić tłoczki a nie wymieniać je na nowe - bo to już 50zł za sztukę

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 14:28:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Wymiana uszczelniaczy obowiązkowo przy rozbieraniu zacisku.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 15:45:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2005 17:57:07
Posty: 78
Lokalizacja: Zduńska Wola
Dadam tylko że ku ścisłości jest to model rokcznik 94/95 i ma tarcze na tyle :)

_________________
Audi B4 2.0 ABT;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 18:25:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Witam. Przerabiałem ten problem. Najpierw poszły do wymiany linki hamulcowe. Później była regulacja i smarowanie, ale działało tylko przez pewien czas. Ostatecznie pomogło solidne wyczyszczenie zacisków (przy okazji wymiany tarcz i klocków), wymiana gumek i uszczelek, a na deser założyłem między dźwignię a zacisk solidne sprężynki do odciągania linki. Sprężynki pochodzą od zaworów silnika do rosyjskiego ciągnika T25, ale mogą być i inne. Przy zaciąganiu ręcznego jest trochę większy opór, ale definitywnie rozwiązałem problem powrotu i blokowania klocków. Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 10:38:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2005 17:57:07
Posty: 78
Lokalizacja: Zduńska Wola
Dzięki za rade z tymi sprężynkami ;) Spróbuje tak zrobić :)

Pozdrawiam

_________________
Audi B4 2.0 ABT;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 15:42:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
pebo napisał(a):
Witam. Przerabiałem ten problem. Najpierw poszły do wymiany linki hamulcowe. Później była regulacja i smarowanie, ale działało tylko przez pewien czas. Ostatecznie pomogło solidne wyczyszczenie zacisków (przy okazji wymiany tarcz i klocków), wymiana gumek i uszczelek, a na deser założyłem między dźwignię a zacisk solidne sprężynki do odciągania linki. Sprężynki pochodzą od zaworów silnika do rosyjskiego ciągnika T25, ale mogą być i inne. Przy zaciąganiu ręcznego jest trochę większy opór, ale definitywnie rozwiązałem problem powrotu i blokowania klocków. Pozdro.


U mnie mechanik poprostu skrócił tą sprężynę.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: