.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.paź.2024 21:13:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 AFB] diagnoza VAG - wyniki - prośba o opinie
PostNapisane: 18.wrz.2006 11:28:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Cześć.

Dzisiaj w końcu udało mi się podpiąć kompa do auta.
Zatem sprawa wygląda tak:

1 Fault Found:
18259 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1851 - 35-10 - - - Intermittent

mimo iż skasuję błąd to odrazu się pojawia.
Ponadto 2 sprawa - VAG nie może sprawdzić sterownika AIR Baag-wywala jakiś błąd - a cały czas świeci mi sie lampka od poduch...

Co to za krzaczki się dzieją z ABS-em i Airbagiem?
Pozdrówka

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 11:43:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Brak komunikacji po szynie CAN ze sterownikiem ABS, przez to możesz nie mieć diagnozy innych sterowników. Najprawdopodobniej padł Ci sterownik ABS, w większości wypadków da się to naprawić.

Władek

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 11:49:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
autko to Aud A4 Avant 2,5TDI rocznik 1998
silnik AFB

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 13:19:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kobra7 napisał(a):
Brak komunikacji po szynie CAN ze sterownikiem ABS, przez to możesz nie mieć diagnozy innych sterowników. Najprawdopodobniej padł Ci sterownik ABS, w większości wypadków da się to naprawić.

Władek


can w 1998?
CAN-bus jest od 2001...


proponuje zrobic logi z blokow mierzonych - dowiemy sie cos wiecej o samym silniku i jego osprzecie (lmm, turbo, egr).

poprosimy nast. grupy:
[silnik rozgrzany - pow. 85*C plyn chlodzacy]

bieg jalowy: 001, 003, 004, 013, 014, 018;
proba dynamiczna*: 003, 004, 008, 010, 011.


*wykonujemy ja w sposob nastepujacy: jadac pojazdem [ :diabel: ] wrzucasz 3ci bieg, stabilizujesz obroty na 1500, wlaczasz logowanie grup, wciskasz gaz w 100% (decha) i trzymasz az silnik uzyska 4000 rpm, puszczasz gaz, wylaczasz logowanie.
logi zapisane beda w postaci .CSV - aplikacja w folderze VAG-COM'a zwana CSVConv.exe konwertujesz je do formatu .xls.

prawidlowy log powinien wygladac tak:
[pod obciazeniem]
Obrazek

wowczas powiemy Ci, w jakim stanie jest silnik, ktory jest o wiele wazniejszy niz airbagi i hamulce :D .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 16:27:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
meszrum - zatem dzisiaj znów pracowity wieczór mnie czeka :P

wyjasnij mi to łopatologicznie proszę - mam stworzyć listę testów do wykonania i numery 001, 003 to sa numery testów które mam wybrać do próby?

przy biegu jałowym - poprostu odpalam VAG-a, oraz uruchamiam silnik - włanczam testowanie wczesniej ustawionej grupy -na jaki czas - automatycznie zakończy program testy?

odnośnie próby dynamicznej - podobnie, tyle że na 3 biegu dochodzi do 4000rpm i wtedy wyłanczam test sam - nie kończy się automatycznie.

Jeśli tak, to o 19 jadę do domu zająć się autkiem i po 19 będą wyniki

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 17:08:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
uruchamiasz silnik > uruchamiasz VAG-COM'a > Select Control Module > 01-Engine > Measur. Blocks - 08 > wybierasz grupy, o ktorych napisalem (np.: 003, 008 etc; dynamicznie diagnozuj po 2 grupy naraz - sterownik AFB ma przy 3ch za niskie sample rate) > Log > Start > but od 1500 do 4200 rpm (oczywiscie przy probie na biegu jalowym nie dotykasz pedalu gazu, ani zadnego innego) > Stop.



Cytuj:
przy biegu jałowym - poprostu odpalam VAG-a, oraz uruchamiam silnik - włanczam testowanie wczesniej ustawionej grupy -na jaki czas - automatycznie zakończy program testy?


wybierasz w Meas. Blocks - 08 odpowiednie grupy (tutaj moga byc 3 grupy naraz) > Log > start > czekasz ok. 30-40s (w tym czasie dane zapisuja sie do .CSV) > stop.
sam nie skonczy logowania, trzeba recznie wylaczyc.



Cytuj:
odnośnie próby dynamicznej - podobnie, tyle że na 3 biegu dochodzi do 4000rpm i wtedy wyłanczam test sam - nie kończy się automatycznie.


tak, jak napisalem - 3ci bieg, przy 1500 rpm but w podloge i tak trzymasz do 4000-4200 rpm, puszczasz but, wylaczasz logowanie. wazne by w tym zakresie 1500-4200 byl caly czas pedal wcisniety w 100% - inaczej dupa z diagnostyki.


!!! jezeli konczysz prace z VAG-COM'em, to najpierw zamykasz polaczenie ze sterownikiem (Done, Go Back), zamykasz calego VC'a i dopiero potem wylaczasz silnik i odlaczasz wtyczke.
jezeli przy otwartym polaczeniu ze sterownikiem odlaczysz wtyczke, to moze sie stac to, co czytamy czasem na zachodnich forach... :/

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 20:15:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Can pomiędzy sterownikiem silnika a abs był nawet wcześniej.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 09:41:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Test grup zrbiony.
Poniżej zrzuty z biegi jałowego. Logi w .XLS nie są tak ładnie ułozone jak u Ciebie mesh - podeślę Ci je
Dodatkowo printscreeny z VAG'a na jałowym

VAG pokazuje temperaturę poniżej 80*C ale na rzyrządach było pod 90 więc nie wiem co dokładnie jest grane. Jeździłem trochę autem aby bardziej rozgrzać, ale max to było 80 i spadało...
001, 003, 004
[img=http://img166.imageshack.us/img166/8444/1tt6.th.jpg]
013, 014, 018
[img=http://img179.imageshack.us/img179/3097/2zv1.th.jpg]

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 16:49:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Elm0 napisał(a):
Test grup zrbiony.
Poniżej zrzuty z biegi jałowego. Logi w .XLS nie są tak ładnie ułozone jak u Ciebie mesh - podeślę Ci je
Dodatkowo printscreeny z VAG'a na jałowym

VAG pokazuje temperaturę poniżej 80*C ale na rzyrządach było pod 90 więc nie wiem co dokładnie jest grane. Jeździłem trochę autem aby bardziej rozgrzać, ale max to było 80 i spadało...
001, 003, 004
[img=http://img166.imageshack.us/img166/8444/1tt6.th.jpg]
013, 014, 018
[img=http://img179.imageshack.us/img179/3097/2zv1.th.jpg]



sprawia wrazenie ze byl za zimny - widac to szczegolnie w 003 i 004. nastepnym razem pojezdzij przez 0.5h - wtedy bedzie cieply...
z reszta w 001 pokazuje 74.7*C (min. to 81*C).

trudno mi opisac 003 i 004, gdyz byl za zimny (i przez to 003 pokazuje kosmos).
wtryskiwacze mieszcza sie w normie, rzeklbym, ze sa w normalnym stanie. wazne, by lac dobre paliwo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: