.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 13:39:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Napęd w A4 2.8 quattro
PostNapisane: 22.maja.2004 11:06:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jak wygląda sprawa nepędu guattro w w/w autku z 1995r. Napęd jest stały na wszystkie kółka, czy dołaczany w razie uślizgu kół przednich?? I jak tam jest z blokadą dyfra?
Pytam w imieniu kolegi, który do piero co sciągnął sobie te autko, a ja niestety nie potrafie wytłumaczyć za bardzo :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 11:42:31 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jest torsen .... blokada dyfra jest elektroniczna (EDS) Haldex jest tylko w A3 i TTreszta to tylko torsen ... nikt nic lepszegfo jeszcze nie wymyslil

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 11:46:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ok. A jak dokładnie wygląde ta elektroniczna blokada dyfra, tzn. jak to działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 11:58:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli roznica predkosci obrotowej kol lewego i prawego jest wieksza niz bodajze 50 % i predkosc pojazdu nie jest wieksza niz 40 km/h to blokada sie zalacza EDS jest rozbudowana funkcja ABSu i nie blokuje tak jak wczesniej mechanizmu roznicwego tylko jest przyhamowywane jedno z kol

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 13:42:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Działa to na obydwie osie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 13:59:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 18:39:11
Posty: 125
Lokalizacja: Dolnyśląsk
wowo napisal:
Cytuj:
Napęd jest stały na wszystkie kółka, czy dołaczany w razie uślizgu kół przednich??

jest cos takiego w audi??? myslalem ze jak jest quattro to jest naped staly na 4 kolka zawsze :/

hans napisal:
Cytuj:
blokada dyfra jest elektroniczna (EDS) Haldex jest tylko w A3 i TTreszta to tylko torsen


..co to znaczy?? w a3 i tt jest lipa?

_________________
A6 V6 2.4 165PS S line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 14:06:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
eden napisał(a):
wowo napisal:
Cytuj:
Napęd jest stały na wszystkie kółka, czy dołaczany w razie uślizgu kół przednich??

jest cos takiego w audi??? myslalem ze jak jest quattro to jest naped staly na 4 kolka zawsze :/


quattro to tylko slogan marketingowy. Pod nim kryją się tak na prawdę dwa typy napędów (produkowanych w tej chwili): torsen, czyli permanentny napęd an 4 koła, i haldex, czyli napęd na przód, a w razie utraty przyczepności na przodzie, załącza się również tył.

eden napisał(a):
Cytuj:
blokada dyfra jest elektroniczna (EDS) Haldex jest tylko w A3 i TTreszta to tylko torsen


..co to znaczy?? w a3 i tt jest lipa?

Jest wielu zagorzałych zwolenników permanentnych napędów AWD, dla których haldex to lipa. Ale z drugiej strony haldex ma też swoje zalety - mniejsze zużycie paliwa i mniejsze straty mocy przy przekazaniu jej na koła, na przykład.

Niemniej jednak, sławę, jaką zdobyło Audi używając napędu AWD w wyścigach zawdzięcza torsen'owi. :D

Pozdr.

Pete

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 14:21:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
QP napisał(a):
Niemniej jednak, sławę, jaką zdobyło Audi używając napędu AWD w wyścigach zawdzięcza torsen'owi. :D


a wcale ze nie :D .... do 84 roku nie bylo torsen'a ... byl zwykly centrlany mechanizm roznicowy z blokada :) .... wedlug mnie najlepszy naped do wyczynowej jazdy ... fakt ... moze nie tak efektywny jak torsen ale bardzije powtarzalny ... mozna sie bylo go nauczyc i nie wprowadzal dodatkowego zamieszania jak sie nagle w poslizgu zmieniala przyczepnosc ... torsen natomiast ze swoja inteligencja jest troche trudniejszy ale zarazem jak ktos nie ma zapedow rajdowych , o wiele bezpieczniejszy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 14:39:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
hans napisał(a):
a wcale ze nie :D .... do 84 roku nie bylo torsen'a ...

No fakt, bo Audi z AWD ścigały się przecież już wcześniej, ale z torsen'em też się ścigały, i nadal ścigają (RS6, i R8 też chyba?).

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 14:40:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 18:39:11
Posty: 125
Lokalizacja: Dolnyśląsk
kurka...nie wiedzialem - rzeczywiscie haldex to lipa :!:
To tlumaczy dlaczego jak pokazywali TT (1.8TQ) w TopGer to wylatywal z zakretow!

Jak sytyacja ma sie w S3?

I jak to wyglada w starszych modelach: B4 sedan i coupe?

Dupa mi z takiego napedu jak sie tylko bedzie wlanczal przy uslizgu! Widze ze tu Audi sie nie popisalo (chyba tnie koszty)

_________________
A6 V6 2.4 165PS S line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 14:58:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
eden napisał(a):
kurka...nie wiedzialem - rzeczywiscie haldex to lipa :!:
To tlumaczy dlaczego jak pokazywali TT (1.8TQ) w TopGer to wylatywal z zakretow!

Jeździć też trzeba umieć, a nie liczyć na AWD, żeby ocaliło nam dupę. :P

Cytuj:
Jak sytyacja ma sie w S3?

Tak samo jak i w A3/TT/R32.

Cytuj:
I jak to wyglada w starszych modelach: B4 sedan i coupe?

Od 1986 roku wszystkie audi oprócz A3/S3/TT mają torsen'a.

Cytuj:
Dupa mi z takiego napedu jak sie tylko bedzie wlanczal przy uslizgu! Widze ze tu Audi sie nie popisalo (chyba tnie koszty)

To jest kwestia techniczna po części. Do mniejszych aut z poprzecznie ustawionymi silnikami Audi/VW daje haldex'a, bo mniej miejsca zajmuje i jest lżejszy chyba. Do większych aut z podłużnie ustawionym silnikiem - torsen.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 16:00:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
kolego eden ... gawedziarz z ciebie niesamowity .... mozesz mi wyjasnic po co naped na wszystkie kola jak nie ma poslizgu ? ... co sie wtedy lepiej sprawdza ? .... jakby haldex byl taka lipa to zapewniam cie , nie uslyszalbys o nim 7 lat po tym jak po raz pierwszy zastosowano go w Audi .... tak wiec zachowaj swoje niesluszne oceny na ten temat wylacznie dla siebie ... lub ... poczytaj o czyms zanim cos ocenisz :!:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 16:10:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Hans, masz racje, ale każdy w TYM również JA, może mieć swoje opinie i swoja zdania na każdy temat... i może je wyrażać zawsze i wszędzie kiedy mu się podoba...

P.S. Dla mnie też Haldex to kupa :P :P :P :diabel: :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 16:17:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Des, a ja rowniez Tobie mowie ... kupa to jest twoja wiedza na temat tego napedu a nie sam Haldex ... to ze ci sie nie podoba nie wiadomo z jakiego powodu nie zmienia faktu ze w zaleznosci od oprogramowania Haldex moze sie lepiej spisywac niz torsen ...twoja opinia bylaby wiecej warta gdybys napisale ze lepiej ci sie jzdzi z torsenem niz z haldexem ... ale i tak doceniam twoj wklad w tworzenie tego forum ... jakkolwiek to wyglada :peace: ale moge sie mylic :diabel:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 16:45:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 18:39:11
Posty: 125
Lokalizacja: Dolnyśląsk
uwazam ze jak naped jest juz na 4 kola to powinien byc caly czas a nie tylko przy poslizgu. A dlaczego mowie ze Hadlex to lipa bo widzialem (jak juz pisalem wczesniej) test TT i masakrycznie wyrzucalo pzod na zewnetrzna na zakretach!

_________________
A6 V6 2.4 165PS S line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 16:46:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ani ja ani nikt inny nie musi popierać ani tłumaczyć swojego zdania na żaden temat niczym jeżeli nie uważa tego za konieczne.... ;)

Mojego wkładu tu prawie nie ma...

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 17:01:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
niestety, każde audi z silnikiem z przodu wyrzuca na zewnątrz, szczególnie, jeśli to jest quattro.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 17:04:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
eden napisał(a):
uwazam ze jak naped jest juz na 4 kola to powinien byc caly czas a nie tylko przy poslizgu. A dlaczego mowie ze Hadlex to lipa bo widzialem (jak juz pisalem wczesniej) test TT i masakrycznie wyrzucalo pzod na zewnetrzna na zakretach!


akurat wyrzucanie przodu na zakrewcie to tak zwana podsterownosc .... i bynajmniej nie jest to wina napedu co zlego wywazenia auta a konkretnie zbyt duzej masy z przodu auta naciskajacego na przednia os i .,... nieumijetnosc zapanowania nad tym przez kierowce .... dla scislosci wszystkie Audi maja trendencje do podsterownosci ze wzgledu na ciezki przod .... swego czasu Sport quattro przeistocvzylo sie w S1 wlasnie z powodu problemow z reozkladem mas .... zycze milej lektury i nie tylko tego forum ale i calego ineternatu ... na ten temat :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Ostatnio edytowano 22.maja.2004 18:05:35 przez hans, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 17:29:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
Hmm chyba hansu linka pomyliles :peace:

A co do wyrzucania ... to wlasnie dzieki lepszemu rozkladowi masy duzo mniejszy i slabszy Peżocik T16 wielokrotnie lał dupe quattro ... wniosek popiera slowa hansa - nie tylko naped sie liczy :!:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 17:36:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 22:13:52
Posty: 124
Lokalizacja: Otwock
eden napisał(a):
uwazam ze jak naped jest juz na 4 kola to powinien byc caly czas a nie tylko przy poslizgu. A dlaczego mowie ze Hadlex to lipa bo widzialem (jak juz pisalem wczesniej) test TT i masakrycznie wyrzucalo pzod na zewnetrzna na zakretach!


widze ze koledzy ciekawie sie wypowiadaja a widzieli tylko quattro na haldexie w TV , w moim uzyciu sa 3 samochody 4x4 : mk3 syncro , b4 2.8 Q i TT Q , jezdac nimi widze roznicy tylko w syncro bo ma naped dolaczany.... b4 zachowuje sie inaczej od tt tylko na b sliskich nawierzchniach bo przod ma duzo ciezszy a TT ma lepiej rozlozony srodek ciezkosci....
roznica....
roznica miedzy haldexem a torsenem byla odczuwalna tylko w syncro VW 10 lat temu....

_________________
TTQ,b4 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: