.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 14:15:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: HAMULCE - remont
PostNapisane: 25.cze.2004 22:46:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

robie wlasnie komplety remont ukladu hamulcowego
poniewaz mi sie zacinaly hamulce i caly czas trzymaly

wiecie moze co jest przyczyna tego

przod mam grilinga jedno tloczkowy
tarcze 280 wentylowane

a tyl grilinga
tarcze 245 zwykle

czy ktos moze naprawial juz zaciski ???

czy sa moze jakeis zestawy naprawcze do zaciskow albo moze ktos sie orietuje ile kosztuja nowe

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 07:34:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Mozna kupic zestawy naprawcze (komplet uszczelek) firmy AutoFren. Na przod na jeden zacisk okolo 30zl , na tyl w granicach 40 zl. Dobrze przy kupnie gdy zna sie srednice tloczka, np u mnie z tylu lucas 38mm (napisane na zacisku). Z przodu Ate jednotloczkowe, a np u mojego kolegi z przodu dwutloczkowe Girling.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 08:56:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
a co z tymi prentami na ktorych poruszja sie zaciski ???
bo bo podobno przez to blokuja sie i nie odskakuja

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 09:43:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
juziooo napisał(a):
a co z tymi prentami na ktorych poruszja sie zaciski ???
bo bo podobno przez to blokuja sie i nie odskakuja

pozdrawiam


Wodziki zacisku nie mają z tym nic wspólnego (nie zapiekają się) - możesz je jedynie przesmarować.
Gdy są wyrobione to przy hamowaniu drga zacisk.

Jak się tłoczki blokują to muszą być zapieczone (swoją drogą kiedy wymieniałeś płyn?) - jeśli nie mają nadżerów to wystarczy wyczyścić i ewentualnie gumki zmienić...

A tak dla porównania to markowy zestaw naprawczy Lucasa (tłoczek + uszczelki) do Skody Felicji kosztuje 25zł - ehhhh... jaka szkoda, że części do Audiolki nie są w takich cenach :|

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 10:27:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witaj

hamulce na szybkiego byly robione kilka miesiacy temu i tloczki w sumie nie byly zapieczone w srodku nie byly porysowane ani nadzerow nie mialy

przy hamowaniu nie mam zadnych drgan hamuje czysto i przyjemnie

czy ktos moze mierzyl sile hamowania na tylej osi i wie jaka powinna byc ???

mierzy sie to na stacji kontroli pojazdow , ja mialem wynik
na kolo 700 kg wiec chyba troche malo (wyrobione klocki, tarcze 7 mm , jeden zacisk odpowietrzany przewodem bo odpowietrznik sie urwal )


pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 16:35:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Masz wentylowane tarcze na przodzie? Mam z mojego 200 przednie zaciski właśnie do tarcz 280mm, ale do wentylowanych w idealnym stanie na sprzedaż.
Najczęstrzą przyczyną nie odbijania klocków są właśnie te prowadnice zacisków. Potrafią się zapiec tak, że młotek nie pomoże i niektózy palnikiem atakują (ja nie polecam, za dużo tam żeliwa). Podstawa, to sprawne, nie porwane osłonki gumowe. Tłoczki też są podatne na korozję. Zwróć uwagę na stan gumek.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 18:09:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
kefir200 napisał(a):
Najczęstrzą przyczyną nie odbijania klocków są właśnie te prowadnice zacisków. Potrafią się zapiec tak, że młotek nie pomoże i niektózy palnikiem atakują (ja nie polecam, za dużo tam żeliwa). Podstawa, to sprawne, nie porwane osłonki gumowe. Tłoczki też są podatne na korozję. Zwróć uwagę na stan gumek.

I tu się z Tobą nie zgodzę - najczęstrym problemem są właśnie tłoczki rdzewiejące za sprawą wody w płynie hamulcowym (ze wzgl. na higroskopijność powinien być zmieniany co 2 lata).
Nie spotkałem się jeszcze z zapieczonymi wodzikami. Nie wiem ile trzeba jeździć bez osłonek aby się zapiekły...
Zwłaszcza, że smar z racji swojej gęstości przy tak minimalnym ruchu jaki wykonuje zacisk na wodzikach tak szybko nie "wypłynie".
No ale jak się pod samochód nie zagląda... :P

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 12:40:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

mechitro

jak sa wyrobione prowadnice to nei tyle ze sie zapiekaja co nie chca sie cofnac bo sie klinuja


pozdrawima

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 12:46:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2004 09:52:50
Posty: 131
Lokalizacja: Lublin
Ja mialem to samo tloczek nie wracal i caly czas hamulce trzymaly :) i kwestia byla w samym tloczku a nie w prodadnicach jak sie wkoncu udlao rozruszac ten tloczek to juz wszystko teraz ladnie chodzi :)

_________________
-------===Oldschoolowy Woz Patrolowy===-------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 14:35:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
U mnie z tylu zablokowala sie wlasnie prowadnica zacisku. Wyjalem ja na raz podwazjac i krecac. Po przesmarowaniu i wymianie oslonki smiga jak nowka sztuka :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 17:26:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Moje "najczęściej" jest oparte na dwóch B2, jednej B3, Jednej B4, jednej 100 43, dwóch 100 44, jednej 200 44, jednym Sciro II i jednej C4. W 200 (mojej) z jednej strony z tyłu padł tłoczek - to w nowszych zaciskach, a w przednich dwie prowadnice chodziły opornie, a gumki były całe. W starszych zaciskach tylnych, które poszły do Sciro II poszły dwa tłoczki i jedna prowadnica. Zwykle po długich bojach z rozruszaniem zapieczonych prowadnic, wystarczyło je potraktować papierkiem lub miękką drucianką. Zawsze używam smaru grafitowego, ale są i lepsze.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 18:00:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Zatem chylę głowe przed doświadczeniem... :)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 18:07:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ehh...tylko żeby nie było, ze burakiem jestem :D W tych autach albo robiłem hamulce sam, albo asystowałem. I na te wszystkie, zostały wymienione tylko 3 tłoczki. Wiesz...łatwiej jest uszkodzić gumki od prowadnic, np ukręcić je przy dokręcaniu zacisków.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: