.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 17:22:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Parownik - czyżby padł?
PostNapisane: 30.sie.2004 07:26:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Autko mam 2 miesiące. Na benzynie nie chodzi wcale bo pompa paliwowa leży.
Na gazie jako tako jedzie ale...
Właśnie, Kręci do 4000rpm i koniec. Człowiek od którego kupiłem auto
twierdzi że po wymianie zestawu naprawczego w parpowniku tak się stało
(wcześniej kręcił ładne - dodam że po 4krpm to on powinien sie rozszaleć a
tu łuuuuuu).
Poza tym auto nie jest tak żwawe jak powinno, niby ciagnie ale to jak na
140KM to jakos niebardzo.
Dodatkowo zauważyłem ze 140-150km/h to starszny wysiłek dla niego-własciwie to max:)

Wszelkie obserwacje wskazuja na parownik - idzie to jeszcze uratowac, czy
składać na nowy parownik?
Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami?

Mam zamiar pojechać do gazownika (u jednego juz byłem - niby dobry - szkoda
gadac pokrecił śrubą przy parowniku i 65 zeta skasował a jak bylo tak jest
dalej) tak wiec zbieram jeszcze opinie coby wiedzieć co z gościem gadać bo
mam powoli dość tych ALA fachowców

aha, parownik STAR GAS

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2004 08:04:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Przyczyna jest to ze gdzies ci blokuje gaz. A miejscami tego moga byc:
filtr gazu - zapchany
parownik - trzeba spuscic syf [takie pokretelko u dolu - spuszczamy na goracym parowniku]

Zalezy czy masz instalke z kompem czy nie bo jesli nie to byc moze ze zawor regulujacy doplyw gazu jest przykrecony i dlatego autosie nie zbiera.
Mozesz jeszcze sprawdzic dla pewnosci zawory przy butli [ sa 2] czy sa na max odkrecone.

Jak to nie pomoze to wtedy mozesz pomyslec o wymianie parownika.

Ps jedz do tego goscia i niech ci oddaje 65zł. To pokretlo ktorym on krecil to pewnie od wolnych obrotow bylo a u ciebie problem jest z wiekszymi. Naciagnal cie po prostu :/

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2004 08:11:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
1. Filtr gazu wymieniony
2. Syf z parownika - własnie sprobuje to wykonać o ile tę srube znajde- tylko dostep tam jest kiepski a własciwie go brak
3. Instalka bez kompa (I gen) - posprawdzam zawory - ten regulujacy to który będzie (na węzu)? - jeśli tak to jest odkręcony dosyć chyba:)
4. Do gościa nie pojade, mam go w dupie (przepraszam), Kiedyś jezdzilem do takiego dziadka zaraz do niego zadzwonie i sie dogadam - on byl dobry.

Dzieki za info
Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2004 08:11:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2004 15:11:12
Posty: 238
Lokalizacja: Łęczna
może być też źle dobrany mikser, albo taż parownik

_________________
Audi A4, 1.9TDI 2001r, 96KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2004 08:16:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Własnie już mi brak sił uganiac sie po tych "fachowcach" kazdy gada co innego. Mikser ponoc jest w gumie włozony - musze sam go wyjac i obejzec czy czasem nie dlawi na maxa powietrza. Jednak jak narazie top bazuje na tym co mowil poprzedni wlasciciel - ze przed wymiana membran bylo inaczej. Tylko chyba nie ma co słuchac tylko sie brac i robic po swojemu:)

Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2004 08:19:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2004 15:11:12
Posty: 238
Lokalizacja: Łęczna
a czy na postoju też nie wkręca się powyrzej 4000, co wtedy się dzieje?

_________________
Audi A4, 1.9TDI 2001r, 96KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2004 08:26:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
a wiesz ze kutrde chyba nie sprawdzałem - dzis to stestuje

Dzieki

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2004 10:56:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
No wiec sprawdziłem
Zawory w butli poodkrecane,
Na postoju jak gazuje to dokreci sie na maxa 5200 i jak trzymam to rosnie powoli (bujajac sie) do 5700 rpm

Wyglada to na maly wydatek parownika:)

Co teraz sprawdzac?

Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2004 11:50:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2004 15:11:12
Posty: 238
Lokalizacja: Łęczna
a spróbuj jak będziesz gazował przysłaniać ręką wlot powietrza (stopniowo) no i oczywiście nie cały, zobacz co się będzie wtedy działo, czy bedzie wchodził na obroty

_________________
Audi A4, 1.9TDI 2001r, 96KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2004 15:07:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Ja tylko chcialem dodac...zebys uwazal na ta instalke i upewnil sie czy nie masz zbyt ubogiej mieszanki bo powypala Ci gniazda zaworow i bedzie straszna lipa !!!
Zrezaj sobie tester lamndy - banalne a powie Ci duzo kiedy z nim polatasz troche.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 12:57:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Tylko ze ja nie mam lambdy:(
Cholera zeby nie bylo porzadnego gazownika w okolicy - szlak czlowieka trafia:)

Dzieki za infa Panowie
Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 00:12:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witaj ja powiem tak

podstawa to benzyna !!! bo teraz nie wiadomo czy silnik jest dobry czy juz padak
po za tym masz pewnie 136 ps w najlepszmy wpadku jak byl nowy to 138 :P ale nie wazne


150 to na 3 biegu pownienies jeszcze jechac :P

teraz konkrety

zaznasz sobie jakos na zaworze dlawocym gaz ktory jesty pomeidzt parownikiem a miksrem jakie mialej polozenie i odkrec o pol obrotu przejedz sie jak bedzie poprawa to dobrze
jak nie to znowu o pol obrotu
jak znowu bedzie zle to poropuje wziac sobie parownik do domu i go rozkrecic zobaczyc

next sprwa kiedy byl wymienany filtr powietrza ???

i czy klapka spietrzajaca nie bolkuj powietrza bo jak pompka nie dziala to mogla juz zardzewiec

jeszcze co gdzie tankujesz gaz ???
teraz nikt tego nie kontrulje

ja osbiscie przetestowalem
na lotosie samochod wogole nie jechal max 140 co dziwne po wejezdzeniu gazu i zatankowaniu na shelu ten sam samochod ta sama trasa 190
roznica chyba jest

mozesz jeszcze odkrecic swiece i zobaczyc jakie miales ostatrnio sklad mieszanki

pozdrwiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 07:25:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Witam

Kręcenie zaworem dławiącym niewiele daje

Filtr powietrza jest nowy - sam wymieniałem

Gdzie jest ta klapka spiętrzająca?

Gaz tankuję na Statoil

Świece - kawa zmlekiem

Moze opiszę więcej sczegułów "instalacji"
Z łącznika gumowego (Filtr powietrza - Kolektor) idą dwa węże do parownika. Ten drugi to pewnie kompensacja (cokolwiek to znaczy zaraz do tego wrócę)
Początkowo myślałem ze wcale nie ma miksera bo go nie widać a okazalo się że jest ale w środku jakiś rzeźbiony
tu może być pierwszy problem - może on dawi powietrze
dalej to mi podejrzanie wygląda ten wąż od kompensacji który idzie do parownika ale...własnie nie ma w parowniku oryginalnego wejścia tylko widać ze był wiercony o króciec dorabiany.

Tak więc ta cała instalacja mi bardzoi "śmierdzi"

Nie wiem cholera od czego zacząć
Pozdrawiam
PS.

Porobie zdjęcia tego wynalazku i zapodam do pooghlądania:)

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 07:29:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2004 15:11:12
Posty: 238
Lokalizacja: Łęczna
możesz sprawdzić tem mikser, najlepiej wywal go i zostaw samą rurkę, zobacz co się będzie działo?

_________________
Audi A4, 1.9TDI 2001r, 96KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2004 13:05:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 00:00:35
Posty: 103
Lokalizacja: Warm. - Mazurskie
A najlepiej to zmienić instalkę na "ludzką". Koleś miał taką rzeźbioną w mercu 124 i pewnego razu podczas jazdy coś mu strzeliło i pod maską pojawił się ogień. Lepiej odżałować parę złotych niż oddawać auto na szrot bo się zjara.

_________________
Audi 100 2,6 V6 150KM Automat LPG Brc - Pozdrawiam -
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2004 15:43:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Widzisz..pewnie ze tak. Ja doskonale wiem ze tak nalezalo by , a najlepiej to se kupic nowke autko i wcale gaziu nie zakladac tylko powiedz mi przyjacielu ...skąd?? - niestety u mnie budrzecik wystacza na to co jest.
Ale do rzeczy.
Mimo wpowyzszych racji ta instalacja powinna pozwolic autku rozwinac chocby normalne osiagi a nie takie jak sa teraz czyli zadne:)
Ide udokumentowac co tam jest i niebawem przedstawie do analizy

Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2004 10:59:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Witam,
No więc rozebrałem zobaczyć jak ten mikser wygląda.
Jest to poprostu wmontowane w łacznik gumowy pomiędzy filtrem a kolektorem. Widać ze nie jest to oryginalny mikser tylko rzeźbiony. Wygląda na to jakby ktoś zrobił "obudowę" z ebonitu i wpieprzył tam dwie tulejki z otworami jak to jest w mikserze. Te tulejki to tak jedna średnicy 15 moze 20mm a druga 30 moze 35mm. Nie wiem czy to ma wpływ na opory zasysania tak olbrzymi ze powoduje moje problemy. Problem to słabiutkie uato i max predkosc to 140km/h. Przy 4000rpm poprostu konczy mu sie chec do zycia:)

Jaki mikser nalezy zastosować oryginalnie? Czy mozecie polecić konkretny model?

Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 20:16:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Witam,

Tak więc wymieniłem reduktor i auto ozyło - rakieta dosłownie w stosunku do tego co było.

Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 23:40:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
zuru napisał(a):
Ja tylko chcialem dodac...zebys uwazal na ta instalke i upewnil sie czy nie masz zbyt ubogiej mieszanki bo powypala Ci gniazda zaworow i bedzie straszna lipa !!!
Zrezaj sobie tester lamndy - banalne a powie Ci duzo kiedy z nim polatasz troche.


Jak zrezać tester lambdy ??
Jakieś info ??

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Parownik - czyżby padł?
PostNapisane: 12.lis.2004 23:58:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
pozi5000 napisał(a):
Człowiek od którego kupiłem auto
twierdzi że po wymianie zestawu naprawczego w parpowniku tak się stało


Skup sie na parowalniku. Tu jest problem.
Jedz z reklamacja.
Wymien membrane i co tam trzeba jeszcze raz. Moze cos odwrotnie poskladali :?:

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: